{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Er båden for stor ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et fornuftigt tilbud på en 21 fods daycruiser med en 4,3L mercruiser incl. en 1800 kg trailer, som lige præcis passer til båden. hertil kommer vægt til eks. brændstof.
Jeg skal trække den med en forhjulstrukket Peugeot 307 2,0 med 138 hk, og jeg ved godt det ikke er helt lovligt, men jeg skal ikke så langt. Men så slog det mig om jeg i det hele taget kan trække den op fra et slæbested.
Er der nogen herinde der har erfaringer med dette, så hører jeg meget gerne fra jer, for det vil jo være lidt surt at handle båd, og så finde ud af at jeg ikke kan trække den op .-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Er båden for stor ??
  • #1   8. okt 2007 Hej Brian..

    Jeg vil sige om du skal kort eller langt ja så skal du passe rigtigt meget på at du ikke bliver stoppet og politiet har et godt øje om den er for stor eller for lille synes jeg..

    Ang. slæbested ja så skal man vide og det er stjelt eller ej...
    Hvad må din bil trække?


  • #2   8. okt 2007 Jeg vil helt klart mene din bil sagtens kan trække båden på alm vej - det er ikke lovligt, men det ved du jo...

    Om den kan trække den op af slæbestedet afhænger af hvor stejl det er og hvilken belægning der er i slæbestedet.



  • #3   8. okt 2007 peugeoten må trække 1500 kg., slæbestedet jeg vil benytte ligger i middelfart og er ikke så stejlt og belægningen består af asfalt eller store fortovsfliser, jeg kan ikke huske det helt ??

  • #4   8. okt 2007 Hej Brian.

    Se lige den besked jeg har sendt til dig...


  • #5   8. okt 2007 det er ren voldtægt af din kobling.... hvis du har havneplads er det intet problem for så er optagning jo med i......det skulle ikke være noget problem når den skal i

  • #6   8. okt 2007 Vi trækker min op med en Polo 1.4 med 60hk, plus ved ikk helt hvor gode dækkene er.?

  • #7   8. okt 2007 Den kan du sagtens trække op.. jeg trailede en doral 216 og det vejede 2200kg køreklar vægt, jeg brugte tit en vw vento til opgaven og den klarede det uden problemer både i Assens (rimelig stejl rampe) samt middelfart, svendborg og genner. Eneste sted med problemer var under lillebæltsbroen, men dengang var der et slæbested der var meget ringere end det der er nu, dvs der lå typisk omkring 20cm sand på rampen ude i vandet også har man balladen.
    Men helt sikkert ingen problemer med at det er muligt i dit tilfælde.
    Ang. kobling, ja det er hårdt HVIS man filer den, MEN man skal sgu give bilen nogen omdrejninger også smide koblingen og så lade dækkene spinne en smule, det er meget bedre end at slide koblingen. Når man så kører på vejen er 5. gearet bandlyst, det er også for hårdt ved koblingen og ikke mindst motoren.


  • #8   8. okt 2007 4*4 så er 5 gear ikke noget problem med 2t på krogen

  • #9   8. okt 2007 4*4 - scorer flere piger...

    Jeg overvejer at lade min Morris Minor Pickup (45hk) hive mit 950kgs setup op ad rampen. Din 307'er kan snildt klare jobbet.


  • #10   13. okt 2007 Hej - Jeg har lige solgt min Flipper som nok vejede de 1100 kg. når den var lastet. Jeg selv har en VW Golf 2,0, og kan kun sige at jeg efter jeg prøvede det første gang har benytet mig af en kammerat med sin 4 hjulstrækker, koblingen bliver hurtigt ødelagt, vi prøvede også med en Skoda Octavia diesel, det var samme problem, koblingen lugter grimt........... De bedste hilsner

  • #11   13. okt 2007 Måske lyder jeg lidt for skråsikker, men jeg vil mene at hvis koblingen lugter brændt, er det fordi man bruger den forkert.

    Personligt bruger jeg mange omdrejninger + få sekunders tilkobling. Derefter ned i omdrejninger, og så slipper jeg koblingen helt. Så giver jeg fuld gas, og resultatet er at man er kommet op.

    Hvis man filer kobling hele vejen op ad rampen, er det naturligt at den lugter.


  • #12   13. okt 2007 hjulspin er bedre end brændt kobling

Kommentér på:
Er båden for stor ??

Annonce