{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.953 visninger | Oprettet:

Henrik S
Henrik S
Tilmeldt:
29. jul 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Hvilken båd skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

hejsa...

Jeg står overfor og skal købe min første båd. Jeg har et budget der hedder maks 180.000(plus/mins selvfølgelig).

Mine krav til båden er følgende:

- Plads til man kan overnatte 2 pers
- Skal kunne bruges til sjov og leg
- Bruges til weekendtur
- Skal kunne trailes efter bil
- Have plads til lidt folk
- +100 HK

det er ikke en kabine båd jeg leder efter skal jeg huske at sige. Men en med en mulighed for at kunne overnattet hvis man tager afsted en weekend.

Der skal ligeledes være plads til gerne mere end 4 i båden, så man kan tage afsted, med gutterne eller familien en dag på vandet.

Et andet problem er om den skal have indenbords eller udenbords motor. hvad er at foretrække? Her tænker jeg på brændstoføkonomi, vedligholdelse, HK, driftsikkerhed bl.a.?

Båden skal trailes rundt, og ikke lægge fast i avndet, måske over en kortere periode.

Jeg har selv kigget lidt på en maxxum der er til salg her på siden, til 160.000, men med 300 HK, jeg sys bare ikke jeg kan finde den model med de antal HK andre steder? Men det er noget i stil med den, bortset fra den som jeg kan se kun har plads til 4 personer.

Så kom gerne med alt hvad i har af guldkorn osv til en forhåbentlig snart nybagt båd-ejer.

Jeg har seljet i mange år, men det er kun i en større princess, og det rækker mit budget ikke helt til pt;) Men mærker som LARSON, MAXXUM, CAMPION, SEA RAY osv er at foretrække. Kort sagt kvalitet, og ikke ældre end MAKS 10 år?

Kan i komme med lidt forslag, eller guide mig i en retning jeg skal kigge efter?

PFT

MVH
Henrik


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken båd skal man vælge?
  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #1   9. nov 2007 Link til den jeg har kigget lidt på, eller noget i sitl med den: http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=2866

    Er der ligeledes nogen der kan forklare mig forskellen på de forskellig indenbords drev? Hvad er at foretrække, hvad skal man holde isg fra osv, hvis vi snakker indebordsmotor


  • #2   9. nov 2007 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50068898

    se denne, Billig Båd


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #3   9. nov 2007 Hej drenge...

    Rolf din har jeg faktisk kigget lidt på, jeg ahr dog aldrig hørt om mærket før. Men båden er rigtig flot, og nok sådan en type båd jeg er på udkig efter, ih ertfald i den stil/klasse. Du har evt. ikke mulighed for at sende nogle billeder af "kahytten" indevendig, så jeg kan få et indtryk. Send mig evt en privat besked.

    I må meget gerne se om i kan svare på nogle af de andre spørgsmål jeg har stillet hvis der er nogen der har lyst selvfølgelig:-)

    MVH
    Henrik


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #4   9. nov 2007 Rolf, nu kiggede jeg lige efter igen hvor det var jeg havde set den. Her på baadgalleri.dk skriver du den har 175 HK, men på dba.dk skriver du at de har 205 HK? Hvad er det rigtige tal? samt det ene sted vejer den 1500 kg, det andet sted 1600 kg? farten beskriver du også det ene sted til 40 MPH og det andet sted til 44 MPH?

    Du må undskylde de mange spørgsmål, men forvirrere mig lidt*GG* Både er sku ellers rigtig fin at se på, bare en skam den er fra 92! Men tror det er værd at kigge nærmere på.


  • thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   9. nov 2007 Hej henrik
    Jeg har sendt dig en privat besked


  • #6   9. nov 2007 Hej, har sendt PM.

  • #7   10. nov 2007 Hej Henrik.
    Hvis jeg var dig ville jeg vente lidt endnu og så kigge på boatshow i bella.
    Der kan du jo se en masse forskellige både i alle prisklasser.


  • #8   10. nov 2007 Rolf T har en rigtig fin båd. Hvis der skal siges noget der imod den er det OMC motor og drev der kan drille lidt.

  • #9   10. nov 2007 Jeg ville foreslå at købe en NY båd...
    Gamle både skaber kun problemer og bruger 1/3 mere i benzin en nye både.
    Derudover holder den prisen væsentligt bedre en gamle både.
    Jeg har præcis samme behov som dig, og kigger også efter båd i samme prislag.
    Jeg vælger en runabout UDEN kahyt...
    Det betyder meget mere plads til passagere frem for lukket kahyt. Og tro mig, der er INGEN der bevæger sig ind i de der små kahytter, medmindre folk vil sove.
    Ofte er kahytten bare meget stort bagagerum/hanskerum, som man ALDRIG bruger.

    Køb i stedet et rigtigt cockpit-telt.
    Hvis du kun skal overnatte 2 personerer er der rigeligt plads på gulvet af cockpittet. (endda til 3 personer).
    Køb 2 luftmadrasser og en el-pumpe.

    Jeg har set på Searay 185
    se på www.searay.dk

    Du for meget mere båd for pengene, end når du man tager til tyskland og køber en båd med 10-15 år på bagen, som er 2 fod større.
    Hvis du vælger Mercruiser motor på 220 hk, er det en EFI. Hvilket betyder en MEGET STOR benzinbesparelse.
    Denne motor ligge iøvrigt også i alle de andre bådmærker i størrelsen 18 - 20 fod.
    En ny båd i den klasse vil typisk veje omkring 1100-1200 kg, så den kan nemt trailes.

    Synes du skal overveje at skippe kahytten og købe en runabout med sæder i stævnen, og 2 luftmadrasser.
    Lidt primitivt, men det virker. Og så får du en NY båd.
    Det gør jeg i hvert fald.


  • #10   10. nov 2007 Rolf T : Det var det jeg mente med at det kunne drille LIDT. Det skal være korrekt justeret ellers er det noget skidt. det var ingen kritik bare en konstatering. Dit drev er jo uden tvivl velholdt og korrekt justeret, men hvis man får fingre i noget der ikke har fået den behandling kan det blive dyrt. Jeg er ikke fortaler eller modstander af et drev frem for et andet. Jeg tror, at med korrekt vedligeholdelse undgår man de store overraskelser.

  • #11   10. nov 2007 Rolf; hvis bare et omc drev er justeret korrekt er det altså ikke perfekt, der er stadig nogle ting som kan gå galt, og det kan det også ved alle de andre mærker, mercruiser, volvo etc..
    undskyld, men i mine øjne lyder det bare somom du fremhæver dit eget frem for de andre..


  • #12   11. nov 2007 Til de kloge der mener der skal en ny båd til...

    Send gerne en båd til mig, ny og med trailer, plads til mere end fire i cockpittet, soveplads til to, motor min 100 HK og max pris 180.000 kr.

    Glæder mig - farven ikke afgørende!!!!


  • #13   11. nov 2007 Att Frank B
    Regner med din besked var rettet til mig.

    Hvis du læser mit indlæg ordenligt igennem først.
    Jeg understreger at mit foreslag, (og iøvrigt mit eget bådvalg), er at skippe kahytten og sove i cockpittet.

    Henrik S´s krav var 180.000 plus/minus, og ikke inkl. trailer. Det er i hvert fald sådan jeg læser teksten.
    En trailer koster jo 25.000 i den størrelse

    En searay som jeg foreslår koster 189.000 på listepris. -og kan sikkert fås meget billigere på tilbud (evt Både i Bella)

    http://www.risbjergmarine.dk/produkter/baade/searay/searaysportsbaadeunder20fod/


  • #14   11. nov 2007 Att: Frank B
    Hvis du kan undvære traileren, kan jeg sende dig båden i GUL...
    smiley



  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #15   11. nov 2007 Jens, det er var et perfekt indlæg du kom med der. Og gav anledning til nogle nye "ideer", for om man får det brugt det med at overnatte i båden ogte er nok det. Alternativt, kan man altid have et lille telt med, eller som du nævner, overnatten i selve båden på luftmadrs etc.

    Grunden til mit spørgsmål omkring indenbords/udenbordsmotor, er nemlig at jeg har hørt flere steder omkring den store vedligeholdelse, og ikke mindst omkostninger hvis en indenbords går i stykker kontra udenbords.

    Båden behøver ikke være ny, men jo nyere jo bedre elvfølgelig. Personligt syntes jeg der er mange fine brugte til ca 140.000 og op, for et fint eksemplar, med OK motor kraft.

    ROLF: Din bliver desværre alt for stor, med trailer nærmere jo oz ved tæt ved 2T for sættet, så skal bilen skiftes ud osv he he. Men stadig væk rigtig fin båd:-)

    Jeg har tænkt lidt over at man jo skal starte et sted, og det ender nok med en Campion, Doral eller Sea Ray, og lidt ude på side linien kigger en Larson, da BLUE BAY kan laves et fint tilbud på sådan en. Og viser det sig at kahytten bliver en stor mangler, så må man skifte ud, og på den måde finde sine behov for båden. Et sted skal man jo som sagt starte. Og viser det sig at man har et stort behov for at bruge den til at overnatte, så skal man nok også op i en nr. større. min 20. fod, med ordentlig kahyt og muligheder. Det bliver ihvertfald spændende at se hvad der dukker op. Jg har planer om at tage til båd-messen i bella centeret i Feb/Marts, chancen for at lave en god handel der er der jo også, samt se de forskellige modeller:)

    Ihvertfald mange tak for de gode svar der er kommet indtil videre.

    Nå ja, det her er ikke en købsannoncen, kun et indlæg, fra en "nybgynden" med egen båd, der søgerlidt råd for/imod

    MVH
    Henrik


  • #16   11. nov 2007 Hej Henrik, hvis jeg var dig ville jeg slå koldt vand i blodet og prøve at få nogle prøveture i forskellige bådtyper inden du bestemmer dig, den dyeste løsning der findes er at købe en båd der næsten opfylder dine behov.
    Så skal du bare til at skifte igen og hvis det er en ny båd taber du rigtigt mange penge på at sejle en enkelt sæson i den.
    mvh.
    Jess


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #17   11. nov 2007 Hej Jess...

    det er skam også planen at båden skal prøves, og der skal som alt andet man køber være et sammenligningsgrundlag.

    Man kan vende den lidt og sige, at nu det er første gang og behovet ikke lægger helt fast, eftersom det er første gang, så, er det store problem, om man skal vælge den direkte overnatnings mulighed fra, og vælge en hvor man kan lave en nødløsning hvis overnatning blier aktuelet. Finder man ud af hvis jeg har købt f.eks en bowrider etc. at det egentlig kunne være meget rart med en desideret overnatningsmulighed, så må man sælge båden og købe en der opfylder ens behov, hvis du/i kan følge hvad jeg mener.

    MVH
    Henrik


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #18   11. nov 2007 Rolf, største problem med din er den store vægt, som skrevet. Der skal jo en 4x4 spændes for:(
    Selvom den indeholder en masse kvaliteter, enste den set i mine øjne har mod sig, er vægten og alderen, alderen ses dog ikke på din. Men vægten(


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #19   11. nov 2007 Ja nemlig, der er ikke både rpd til nyt legetøj, og ny bil. det får jeg ikke lov til af konen ha ha. Så bliver det på bekostning af MC'en. Så audien skal kunne spændes for. Men bliver den for lille den båd det ender med, så må den skiftes ud med en større, som må lægge fast i havn. Ideen med at kunne tage den med sig er bare god.:)

    Men der er godt nok meget at vælge imellem:(


  • #20   12. nov 2007 morten.. fuck den båd er billig som du fandt på dba

Kommentér på:
Hvilken båd skal man vælge?

Annonce