{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet drypper (har prøvet eddike og afkalkning) 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercury Optimax vs off-shore
  • #1   16. mar 2016 du må ikke hænge mig op på det men er offshore modellen ikke beregnet til vandsport / race

• #2   16. mar 2016 Har også på fornemmelsen det er sådan noget.. Mon så der er den store forskel i brændstof forbruget..

• #3   16. mar 2016 Opti er med direkte indsprøjtning
    Offshore er med karburator eller almindelig efi

Opti er ikke nær så driftsikker men bruger mindre benzin

• #4   16. mar 2016 Mener der er motore som er specielt bygget til saltvand, kan være Offshore er sådan en model.

• #5   16. mar 2016 Torben E, hvad mener du med at Optimax ikke er driftsikker?
    Jeg har en der har gået ca 1000 timer, hvor jeg har sejlet de 600 uden den har svigtet mig på vandet.

Offshore er en EFI motor der er ældre i konstruktion end Optimax.

Vedr. brændstof, når vi fisker bruger jeg ikke mere benzin end dem der sejler Suzuki 4-takt

Mvh Lars

• #6   16. mar 2016 Det var nu heller ikke fordi jeg ville sige at optien er en tikkende bombe.
    Men en opti er grundlæggende en efi 3.0 motor. Tilsat en luftkompressor og dfi dyser der er kendt for at fejle. Derfor er en efi mere driftsikker

• #7   16. mar 2016 Så er vi enige smiley

• #8   17. mar 2016 Men nu skriver i at den er med en luft kompressor, er der så mere ryk i en optimax end der er i en off-shore..? Har nemlig en off-shore på hånden men ved ikk rigtig om jeg skal springe på den eller ej, hvis ikk jeg skal ha den så er det fordi jeg skal ha en opti i stedet.. Skal bruge den til at sejle hurtigt, og vandsport hovedsageligt.. Når der skal fiskes havde jeg tænkt en bette 4takter ved siden af

• #9   17. mar 2016 Som Torben skriver, optimax er billigere i brændstof. 2.5 l offshore har også bedre ry end 2.4 l
    Vil tro at offshore bruger ca 25% mere brændstof end optimax

• #10   17. mar 2016 Der er ikke forskel på ydelsen. Kompressoren er ikke til trykladning som mange tror men til benzinforstøvning.
    Optien bruger meget mindre benzin i tomgang og lav fart. Men forskellen er mindre jo mere gas der gives. Vil tro ca 20 % mindre forbrug ved fuld gas. Og 50 % i tomgang sådan ca.

Optien er dog lidt tungere end offshore

• #11   17. mar 2016 Okay, ja jeg troede også det var til trykladning.. Mon ikk bare jeg skal prøve den off-shore så.. Selv om jeg da godt kan høre at den optimax nok oz er fin nok..

• #12   17. mar 2016 Jeg tror ikke du bliver skuffet med hverken den ene eller anden. Det er fine motorer begge 2 ☺

Kommentér på:
Mercury Optimax vs off-shore

Annonce