{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål jeg håber nogen af jer kan svare på
Jeg har købt en båd som jeg nu har til at stå i min indkørsel, efter som der er et godt stykke tid til sommer har jeg nogle små ting jeg skal ha lavet.

Jeg kan se der drypper lidt hydraulik olie fra der hvor rattet går ind i styre pulten, vil det være muligt at reparere det med en ny pakning, eller skal selve den del ved rattet skiftes?

Når en påhængsmoter er monteret på hækken og de nederste bolte er under vandlinie vil der ikke trænge vand ind der? eller tætner man det på nogen måde?`
Altså jeg aner ik om det er utæt, men når der er en gennemført bolt igennem er der vel en chance?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål
  • #1   11. jan 2008 1.
    Hvis ikke gevindet er ødelagt skal der nok bare lidt "pakketape" til ellers kan man sætte en ny gevind indsats i.

    2.
    Det skal tætnes med Sikaflex ( www.sika.dk ) søg selv efter typen eller spørg din pusher. andet kan selfølgelig også anvendes. det skal bare være beregnet til marine.

    Når du er i tvivl om der er noget (tætningsmasse) så kan du ligeså godt ydnytte tiden her om vinteren til at tjekke og evt. fikse problemerne


  • #2   11. jan 2008 "så kan du ligeså godt ydnytte tiden her om vinteren til at tjekke og evt. fikse problemerne"
    Lige nødagtig, kan ligeså godt få styr på det hele så båden står 100% klar til sommer.

    Men med hensyn til det utætte hydraulik, ser intet ud som om at det er i stykker, det drypper blot fra ratnavet, ærgelig man ik kan poste billeder her i tråden smiley

    Så må jeg lige få givet det en gang masse så det holder tæt nede på beslaget, men det er da meget normalt at bolthullerne er under vandlinien? eller ik?




  • #3   11. jan 2008 du kan lægge nogle billeder ind i din profil af ratnavet og så smide et link her på tråden:0)

  • #4   11. jan 2008 http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=469

    Her er der postet et par billeder, Olien kommmer fra der hvor rattet sidder fast og ikke fra der hvor ratnavet når ind i styrepulten som det godt kan se ud til på billedet.

    En anden ting, billedet over rattet er en ting jeg er i tvivl om hvad er? kan i se det? der går noget på der ligner benzin slanger


  • #5   11. jan 2008 Hej Erik,

    Du er ikke alene om det problem med hydraulic olien, jeg går ud fra at det er en Sea Star Hydraulic du har.

    Du kan få et rep-sæt til denne styring, rattet skal demonteres samt not, og så er det ikke det store problem ar udskifte tætningen omkring rat-akslen.

    Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

    Mvh


  • #6   12. jan 2008 Hvad er det for en båd du har med styrepult?

  • #7   12. jan 2008 Andre, skriver lige en pb til dig senere i dag

    Men det er denne båd http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2860

    Har ikke selv fået den oprettet endnu, men det kommer senere


  • #8   12. jan 2008 Hey

    Det var sku sjovt. Den havde jeg også kig på... JEg havde også kig på traileren da jeg kigger efter en boogietrailer istedet for den trailer je ghar i dag.


Kommentér på:
Et par spørgsmål

Annonce