{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Maling af båd? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg skal i nærmeste fremtid til at male min gamle Fletcher Arrowsport med 90 HK Mercury. Derfor har jeg en række spørgsmål:

Hvilken maling vil i anbefale til overvandlinjen (Den skal være hvid og slidstærk, samt kunne sprøjtes på)?
Hvilken bundmaling vil i anbefale (den skal tage så lidt fart som muligt og helst være i samme farve som båden)?
Hvilken grunder vil i anbefale (skal være vandtæt og forhindre osmose)?

Jeg har læst folderen 'den lille søstærke', men vil gerne have lidt gode råd og erfaringer.

Takker!

- Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af båd?
  • #1   20. jan 2008 du kan male den med en alm. autolak.
    jeg ved ikke om en topcoat er mere slidstærk end autolak.
    som vandtæt grunder skal du bruge en epoxy primer.
    men skal din båd ligge i vandet hele tiden siden du vil sikre den endnu bedre mod osmose ?

• #2   20. jan 2008 Over vandlinjen: Hempels light primer og polybest. Under vandlinjen: Light primer og Hard Racing white. Om bundmalingen kan sprøjtes på ved jeg ikke, men Polybesten kan ihvertfald, med den rigtige fortynder. Hvis båden ikke skal ligge i vandet hele sæsonen, behøver du ikke bundmale den. MVH Frank

• #3   21. jan 2008 Okay. Tak for hjælpen ind til videre.

Båden skal i højsæsonen ligge fast i vandet.
    Og ja, den skal sikres mod osmose, men hvordan?
    Gerne link.

- MIchael

• #4   21. jan 2008 Under vandlinjen så skal den have 4xprimer og alm bundmaling. MVH Frank

• #5   21. jan 2008 Okay, men den er tidligere bundmalet. Hvad skal man gøre der? Nogle steder er den slidt helt ind til glasfiberen.

Er det nødvendigt med grunder over vandlinjen?

- Michael.

• #6   28. jan 2008 Hvis din båd er malet tidligere og lakken stadig er i orden, vil du kunne slibe den over med korn 240 og male direkte oven på det. Det vil spare en masse tid for dig og malingen vil sagtens kunne hæfte.
    Du skal være opmærksom på, at den nye lak ikke opløser den gamle lak - det finder du ud af ved at hælde fortynder til din nye lak på en klud og lade den ligge på båden (lakken) natten over. Mvh Nicolas

Kommentér på:
Maling af båd?

Annonce