{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

båden er malet... hvornår kan jeg vende den? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger er min båd nu malet på bunden og skal så have samme tur på overdelen...
men hvor langt tid skal der gå fra jeg blev færdig med at male til at jeg kan vende den. vil være sikker på at rullerne på trailer mv ikke laver mærker eller lign i malingen... tre døgn er det langt tid nok til at hærde i 20-25 graders varme i dagtimer og 5-8 om natten?
skal den stå længere eller er jeg bare pylret...
det ville jo være møg øv hvis der kommer mærker med alt det arbejde vi har lagt i den...

billeder kommer i profilen i løbet af ugen smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  båden er malet... hvornår kan jeg vende den?
  • #1   11. maj 2016 Hvis malingen skal være tør så du ikke får mærker vil jeg mene du skal vente i retning af 14 dage

  • #2   11. maj 2016 Du kan lige så godt vende dig til lidt mærker fra traileren histe og piste selv efter malingen er tørt smiley heldigvis er det kun på bunden som vil ligge under vand alligevel og er hurtige dækket af slime .

  • #3   11. maj 2016 det er begrænset hvor meget det bliver dækket, da den bliver vasket efter hver sejltur smiley
    og ja det vil jo komme lidt mærker hen ad vejen...
    kunne bare være rart at de ikke er der inden den er færdig...
    det er jo derfor vi endte med 2 komponent, selvom vi havde besluttet os for alkyd...
    jeg må finde noget andet den kan stå på end traileren, for jeg kan da ikke vente i nærheden af 14 dage...
    skal den så også stå 14 dage når den er færdig inden jeg kan sejle...
    uha det bliver svært når den lille "Angel" er færdig, og så skal den bare stå og slikke sol...


  • #4   11. maj 2016 Den 2 komponente maling er rigtig kraftig og tørrer også rimeligt godt, den er sikkert tør efter 2 dage men tror det tager noget tid hvis den skal være hærdet helt op så den er hård.

    I følge Hempels "Den lille søstærke" er malingen hærdet efter 5 dage, så passer nok meget godt med 14 dage hvis vi snakker modstandsdygtighed over for skrammer fra plast hjul på en bådtrailer.


  • #5   11. maj 2016 Vi er kommet frem til at vi vender den i weekenden hvis ikke det begynder at regne (som meteorologerne siger)

Kommentér på:
båden er malet... hvornår kan jeg vende den?

Annonce