{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.567 visninger | Oprettet:

Trailer kørekort {{forumTopicSubject}}

Så er båden anskaffet og den såvel som traileren passer fnt til vognen, men nu mangler jeg altså et trailerkørekort, for at holde mig på den rigtige side af loven, og gerne så billigt som muligt. Når jeg surfer lidt rundt på nettet koster de stort alle sammen 4.500 kr., det lugter lidt af kartel og ihvertfald ikke af fri konkurrence. Men er der nogen af jer herinde i forummet der ved hvor man kan tage det til en "ordentlig pris" ???


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trailer kørekort
  • #1   23. feb 2008 Jeg gav 2500 kr sidste år i næstved mener jeg prisen var.

  • #2   23. feb 2008 Hvor meget vejer din båd og trailer?

  • #3   23. feb 2008 Hele sættet med trailer, båd og motor vejer 1500 kg. tørvægt.

  • søren s
    søren s Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 10
    #4   23. feb 2008 jeg ga 3200kr for mit, men hvor meget vejer din bil og hvad må den tag med bramser.??

  • #5   23. feb 2008 Ja hvilken bil har du? for det da ikke nødvendigt med trailer kort for at kører med den:)

  • #6   23. feb 2008 Hvad er totalvægten på din trailer???

  • #7   23. feb 2008 Christian han skriver det vejer 1500 kg:)

  • #8   23. feb 2008 Reglerne er sådan at du maks. må trække det der svarer til bilens egenvægt + 50 kg på et alm. kørekort. Dvs. at for mit vekommende med en Peugeot 307 SW med en egenvægt på 1325 kg, + 50 kg. må jeg maks trække en trailer med totalvægt på 1350 kg. medmindre jeg har et trailerkørekort, og så er det lige meget at min bil egentligt er godkendt til at trække 1500 kg. med bremser.

  • #9   23. feb 2008 Brian:

    HUSK nu at du selv skriver tørvægt 1500 kg og totalvægten er nok 1500 kg det vil sige at så kommer der benzin, veste, legetøj, vand, øl, mad og div oveni så løber vægten stærkt.

    PAS PÅ.....


  • #10   23. feb 2008 Hmm så skal du nok ha en anden bil, for hvis de 1500kg er med tom tank så vejer den jo lige en del mere når tanken er fyldt op og som christian skriver med diverse udstyr i..

  • #11   23. feb 2008 Ja der bliver læs på, men heldigvis er det en 1800 kg. trailer, som den forrige ejer fik nedvejet til 1500 kg. så den passede bedre til hans bil, så traileren skal nok klare det. Båden vejer 863 kg, motoren 214 kg og traileren har en egenvægt på 425 kg. Med de forrige papirer var den godkendt til at laste 1375 kg.

  • #12   23. feb 2008 så vidt jeg lige kan regne ud så må du have 2 liter benz ELLER 2 kg udrustning ombord, inden du risikerer klip i kortet !!!!
    du må hellere få den vejet op igen.


  • #13   23. feb 2008 Jess L:
    Det er næsten helt rigtigt..

    Brian:
    Jeg ville passe rigtigt meget på hvis du ikke overvejer at få en bådeplads eller en større bil...

    Tilladt max last på traileren: 1075 kg

    Båd + motor: 1077 kg

    Du kører allerede med overvægt UDEN benzin eller udstyr...


  • #14   25. feb 2008 Nå Brian.

    Hvad har du fundet ud af ang. din trailer????


  • #15   26. feb 2008 ja det ordner sig måske helt af sig selv da bilen skal skiftes til foråret(firmabil), og så må vi jo bare have noget der passer lidt bedre, ellers tager jeg nok chansen indtil da.

  • #16   26. feb 2008 Bare pas på.

    Har lige været på bådemesse i går og hørte faktisk at politiet er begyndt at tage mange trailer med båd til vejning.


  • #17   26. feb 2008 Jamen hvis jeg nu tager det trailerkørekort, og samtidig får vejet min trailer op til det oprindelige, dvs. 1800 kg. totalvægt og lasteevne 1375(jvf. Jess L), så vil der jo være rigelig med "luft", eller......? vil jeg stadig være på den forkerte siden af loven, da reg.attesten på bilen siger at største totalvægt med bremser er 1500 kg ?????


  • #18   26. feb 2008 Du skal have trailerkort lige meget hvad... Hvad jeg lige kan regne ud...
    Du skal huske på om du vejer den op eller ej altså din trailer det betyder faktisk ikke noget... Din bil må MAX trække 1500 kg på krogen...

    Trailerens totalvægt: 1500 kg
    Traileren vejer 425 kg.

    Tilladt max last på traileren: 1075 kg

    Båd + motor: 1077 kg

    Du kører allerede med overvægt UDEN benzin eller udstyr...

    Totalvægt 1800 kg.

    Dette ændre jo ikke noget da du stadig skal have den efter din bil som MAX må trække 1500 kg så det er det øverste tilfælde jeg skrev om du skal holde dig til.

    JEg kan desværre ikke hvordan det ellers skulle være.. Jeg er sku ked af at sige det.

    Jeg fik det med politiet af vide fra dem der står og forhandler bådene på messen og det er altså noget nyt da de meget tit har forslået en trailer der kun kunne have båd og motor på max men det er de holdt op med sagde de til mig.
    Fordi de solgte for små trailere var pga at hvis en ny bådejer faktisk skulle have brugt en 1500 kg trailer men bilen max må trække 1300 eller 1400 kg opvejet ja så solgte de jo ikke noget så derfor sagde de at man sagtens kunne bruge en mindre trailer...
    De sagde desuden det med politiet at de havde hørt fra mange campionvogn ejere og båd ejere at de var blevet stoppet og vejet....
    Sorry den lange stil:-)


  • #19   26. feb 2008 Tak for "stilen" ja det er ikke for nemt det her :-), men så er planen jo at jeg skal tage det trailerkørekort, samt få traileren vejet op til de 1800 kg, og så til sidst få chefen til at indse at når der skal indkøbes ny firmabil, så skal det være en der er godkendt til at trække 1800 kg. med bremser. Så skulle jeg kunne køre forbi strisserne med god samvittighed smiley
    Jeg har et par gode venner som begge arbejder ved politiet, og de plejer faktisk at undgå at stoppe folk med trailere, fordi de heller ikke fatter reglerne, og de syntes også det er alt for besværligt det med at tage dem med til vejning m.m., nej de syntes det er sjovere at tage nogle fartsyndere, tyve og banditter. Så lad os få nogle flere af dem smiley





  • #20   26. feb 2008 hehe Brian

    Du skal se at få taget det trailerkort pga at jeg mener at senest i år 2012 kommer der en regl hvor alle med en trailer over en totalvægt på 750 kg skal de have trailerkort.. Så du kan ligeså godt tage det.



Kommentér på:
Trailer kørekort

Annonce