{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.576 visninger | Oprettet:

Varm motor {{forumTopicSubject}}

Hej, min motor bliver varm ved 2000 omdrejninger, selvom den kan gå op til 3600 omdrejninger.
Den får masser af kølvand i udstødningen, så det er ikke gummihjulet til saltvand den er gal med. Det er på ferskvands siden.
Jeg har kontrolleret begge termostater som åbner fint. Har dog på fornemmelsen at saltvands kølvandet går lige igennem varmeveksleren
Nogen der har oplevet nogen lignende eller ved lidt om hvad der kan være galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varm motor
  • #1   28. maj 2016 Jeg er ikke 100% inde i ferskvandskølede motore, men når man ser nedenstående video virker det som om der er en saltvands pumpe og en ferskvandspumpe.

Kan være din ferskvandscirkulationspumpe ikke kører som den skal

www.youtube.com/watch?v=YWAi1CfsOFg

• #2   28. maj 2016 Tænker lidt det samme som Tino. tænker også luft i systemet. Se evt efter vandstanden i vekselvameren. mærk også efter på slangerne om der er vand i dem når motoren kører.

• #3   29. maj 2016 Eller bare varmeveksler som er færdig

• #4   29. maj 2016 Måske. .. men motoren er jo ikke så gammel at varmevekslere burde være tæret. måske frostsprængning i veksleren grundet for lidt kølervæske.

• #5   29. maj 2016 hej det er mig som ha skrevet motor bliver varm det er en tamd 40b den er ca fra 1984 den er på 165 hk jeg er ikke god til at skrive på cumputer

• #6   29. maj 2016 aartrh wessel 1984 er sgu en ældre sag, selv i min verden. og indenbords har et hårdere liv end påhængs

• #7   29. maj 2016 Ja den har nok tøffet en del saltvand gennem varmeveksleren. men så er det jo bare at undersøge om det er det, og så evt købe en ny...

• #8   30. maj 2016 hej igen hvordan finder man ud af det har ikke meget fostand på det de er en Volvo penter og er der nogle der ved hvad en ny koster eller en brugt

• #10   30. maj 2016 hej igen tror ikke den er margen til den på billerdet må prøve at få den af det er en Volvo penta tamd 40B tak for oplystning

• #12   30. maj 2016 Det første ville vel være lige at kontrollere at ferskvandspumpen nu også virker. kan jo være at det bare er det. men ellers ja rens og hvis det ikke er nok, så en ny eller brugt. alt efter budgettet.

• #13   30. maj 2016 mek. . min er fra 1970..
    den er ren og fin som ny. ( zink i søfilteret )

• #14   31. maj 2016 hej igen har lige haft enestykket i begge ende af og det var i orden næste er ferskvandpumpen og ser om hjulet sider løst tak for svarene

• #15   31. maj 2016 hej pillerde begge termostader af og sejlede en tur og den blev varm igen

• #16   2. jun 2016 Hej bent
    jeg har en tmd 40 a som gjorde det samme tjek følgende kommer der saltvand i ferskvandet så er det selve veksler elementet der er defekt hvis ikke så tjek de slanger der går til gearkassen og selve gennemstrømningen der for det var der vores va stoppet til af kalk mvh john evt send mail til mig med dit tlf på jawa@jawa.dk

• #17   3. jun 2016 hej igen har lige renset ferskvandskøler med edigtsyrer og sejlede en tur ved 1500 omd går det godt ved 2000 omd går den op på 90 grader og så gik jeg ned på 1500 omd igen det med slange til gearet forstår jeg ikke da det er det sidste inden udstødning

• #18   3. jun 2016 Har du kontrolleret ferskvandspumpen endnu?

• #19   4. jun 2016 Oki på vores sidder den først men 90 grader det kan vores også blive uden at det giver problemer hyler hyleren når den går op på de 90 grader eller ikke for vores hyler kommer først ved 95 grader og ved de 90 så går der ca 1 min så falder temperaturen igen vores skal have en temperatur fra 72 til 95 grader efter hvad volvopenta har oplyst og der skal komme en Lindstrøm af vand ud gennem udstødningen jeg mener at det er noget med 40 liter i minutet men er ikke sikker på vores kommer der meget vand

• #20   4. jun 2016 hej igen den hyler ved ca 100 gr kører den ikke så langt op ferskvands pumpe har jeg ikke haft pellet ud enu tror lige jeg holder en pause nu jeg er herinde vil jeg lige spører om der en der har den levende søkort jeg kan købe skal være efter 2011 mener den er udgået i 2014 men jeg ved det ikke

Kommentér på:
Varm motor

Annonce