{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.887 visninger | Oprettet:

Regler for sejlads med vandscooter. ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa drenge.
Jeg var lige overe og snakke med Jet-trade (haaber jeg ikke blir banned nu) paa messen en af dagene i bella.
Tror det var soennen jeg snakkede med. Han fortalte mig at vandscooterne var klasifiserede som "Jetbaade" og derfor lovlige at sejle med.

Hvordan har politiet det med den regel? kan de forstaa det ? eller insisterer de paa at det er en vandscooter?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Regler for sejlads med vandscooter. ?
  • #1   5. mar 2008 Nu skal jeg prøve ikke at blive alt for personlig men Steen som ejer Jet-trade har alle dage sagt at bare de var ce godkendt så er de godtkendt som "Jetbaade" og derfor lovlige at sejle med, men der er der nok flere der vil kunne nikke genkendene til at sådan er det bare ikke i den virklige verden. Og æblet falder jo ikke langt fra stammen...


  • #2   5. mar 2008 her er lidt læse stof om de der "regler" (link fjernet) har dov ikke læst dem hvis der er nogen der spør mig he he ............ ;o)

  • #3   5. mar 2008 Ps. Jeg har sejlet jetski/vandscooter siden 1992-93 og jeg har aldrig fået en bøde for det...

  • #5   5. mar 2008 Det er sq da verdens mest ondsvage regel.
    Der er jo ikke en god grund hvorfor de ikke er godkendte laengere!!!! GRR!

    og jet trade.... smiley


  • Peter T
    Peter T Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Både: 3 Svar: 4
    #6   11. jan 2010 Roskilede Brandvæsen har to Yamaha 1300... intet fribord,- og de skal vel også holde sig inden for lovens rammer...
    Såååå,- mon ikke der er lempet på i det mindste fortolkningen af reglerne...?


  • #7   11. jan 2010 De må også køre over for rødt...

  • #8   4. feb 2010 Bekendtgørelse om regulering af sejlads med vandscootere m.v. 1)



    I medfør af § 29, stk. 1, jf. § 72 § 87, stk.4, og § 89, stk. 3, i lov om naturbeskyttelse, jf. lovbekendtgørelse nr. 884 af 18. august 2004, som ændret ved lov nr. 567 af 24. juni 2005 fastsættes:

    § 1. Bekendtgørelsen omfatter sejlads med vandscootere, luftpudefartøjer og andre motordrevne sportsfartøjer af tilsvarende karakter, der er konstrueret til at blive fremført af personer, der står eller sidder på fartøjet.

    § 2. Sejlads med vandscootere m.v. på søterritoriet er forbudt.

    Stk. 2. Sejlads kan dog ske efter tilladelse fra kommunalbestyrelserne. Kommunalbestyrelserne kan meddele tilladelse efter forhandling med Søfartsstyrelsen samt de lokale myndigheder, herunder fiskeriinspektoraterne.

    Stk. 3. Kommunalbestyrelserne kan dog ikke meddele tilladelse til sejlads i de områder, der ifølge § 36 i lov om miljømål m.v. for vandforekomster og internationale naturbeskyttelsesområder (miljømålsloven) er udpeget som internationale naturbeskyttelsesområder. Administrationen af stk. 2 skal i øvrigt respektere artikel 6, 12, 13 og 16 i Rådets direktiv 92/43/EØF af 21. maj 1992 med senere ændringer (EF-habitatdirektivet), som beskrevet i Miljøministeriets bekendtgørelse om udpegning og administration af internationale naturbeskyttelsesområder samt beskyttelse af visse arter.

    § 3. Tilladelse til sejlads efter § 2 kan gøres betinget af, at fartøjerne er registreret i kommunerne.

    Stk. 2. Registreringsordningens nærmere udformning fastsættes af kommunalbestyrelserne.

    Stk. 3. Registrering af fartøjerne kan betinges af betaling af et gebyr.

    § 4. Kommunalbestyrelserne kan gøre deres behandling af ansøgninger om tilladelse i et kalenderår betinget af, at ansøgningerne modtages inden udløbet af det foregående kalenderår.

    § 5. Kommunalbestyrelsernes afgørelser efter § 2 kan påklages efter reglerne i naturbeskyttelseslovens kapitel 12.

    § 6. Kommunalbestyrelserne skal offentliggøre tilladelser efter § 2 og forskrifter efter § 3 og 4 ved bekendtgørelse i de stedlige blade efter kommunalbestyrelsernes nærmere bestemmelse.

    Stk. 2. Bekendtgørelsen skal indeholde oplysning om

    1) hovedindholdet af afgørelsen

    2) det eller de steder, hvor afgørelsen er fremlagt

    3) klageadgangen.

    Stk. 3. Kommunalbestyrelserne skal offentliggøre klagemyndighedernes afgørelser i klagesager efter denne myndigheds bestemmelse.

    § 7 . Kommunalbestyrelserne fører tilsyn med bekendtgørelsens overholdelse.

    § 8. Overtrædelse af §§ 2 og 3 straffes med bøde.

    Stk. 2. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.

    § 9. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2007.

    Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 611 af 4. juli 1994 om regulering af sejlads med vandscootere m.v. ophæves, idet tilladelser og betingelser meddelt i henhold til bekendtgørelsens §§ 6 og 7 bevarer deres gyldighed, indtil der efter nærværende bekendtgørelse træffes nye bestemmelser. Overtrædelser straffes efter de hidtil gældende regler.

    Miljøministeriet, den 20. november 2006

    Connie Hedegaard


  • #9   22. nov 2010 Er nu lovligt i DK jfr. højesterets dom:

    (link fjernet)

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/11/19/125548.htm




Kommentér på:
Regler for sejlads med vandscooter. ?

Annonce