{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.186 visninger | Oprettet:

Bo på båd hele året? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en drøm om at sælge min lejlighed og alle mine ting og hive min lille hund med ud på en båd og så bo der hele året. Om sommeren i DK og så sejle sydpå og ligge til i Fx Spanien om vinteren. Kulde er ikke mig. smiley

Men hvad skal man egentlig op på i størrelsen og pris, for at det kan lade sig gøre på en ordentlig måde? Tænker jeg gerne vil have wc, lille køkken, soveplads, måske bad, isolering og opvarmning (just in case) og en motor, i ved...minimum. smiley

Så vidt jeg har forstået så kan man leje sig ind i havnene visse steder og bo der hele året, for ikke så mange penge og så sejle sydpå og gøre det samme der? Ergo ville det sikkert bliver meget billigere en fast husleje for en 3 værelses lejlighed? smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bo på båd hele året?
  • #1   5. jun 2016 27 fod og op ville kunne klare opgaven ,og de kan fås i priser fra 100k og op

  • #2   5. jun 2016 Okay, det lyder meget godt, jeg har omkring 215.000 at gøre godt med, så ville der nok blive til renovation også, hvis der var behov for det. Tak for svar smiley

  • #3   5. jun 2016 Jeg ville nok ikke sejle til Spanien i en 27 fods båd til 100 k, men folk er jo forskellige smiley
    Du skriver ikke noget om du vil gå efter en motorbåd eller en sejlbåd?
    Det er i øvrigt ikke helt billigt at sejle til Spanien for motor...


  • #4   5. jun 2016 Ja man kan jo købe en husbåd og bo på vandet.
    Men hvis man vil billigt rundt er det nok bedst med en sejlbåd og over 30 fod grundet der skal være nok plads, tror hurtigt man får problemer med ryggen hvis man skal kravle rundt i en lille båd.
    Man kan finde både i "gør det selv" afdelingen til 100000-300000 kr. og både til den store side dvs. +40 fod.
    Der er pt. denne til salg som har rigeligt med plads, motoren er også næsten ny. www.dba.dk/fijian-47-aarg-1992-47-fod/id-1024526646/


  • #5   5. jun 2016 "3" mon ikke man ville tage kanalvejen til spanien smiley ville nok heller ikke tage de store have ,i en 27 fods smiley

  • #6   5. jun 2016 Man kan også købe båden i Spanien eller f.eks. Holland hvor der er et kæmpe udvalg til særdeles lave priser i forhold til DK

  • #7   6. jun 2016 Tror jeg havde kikket på Fanø 36 eller nauticat hvis jeg skulle bo i den hele året og mit budget sagde 215000 kr.

  • Allan B
    Allan B Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   6. jun 2016 en lille tanke - hvis man nu gjorde som opslaget går ud på at bosætte sig hel årligt på en båd hva så når den skal op af vandet og vedligeholdes ?
    Vil det ik blive lidt besværligt at bo på en både mens den ligger på land ?
    Ka godt se det vil blive nemmere at lufte hunden når den er på land


  • #9   6. jun 2016 Personligt vil jeg vente med at likvidere alle min formue på land og på første omgang bare tage en 2-3 ugers ferie til Spanien (eller andet sted hvor har har lyst til at bo) jeg vil så leje en båd og bor på den i 14 dage til at se om det er overhovedet noget jeg kan lide, derfra vil jeg lære hvad jeg skal hav eller ikke hav på denne båd jeg endelige beslutter mig at købe.
    Til sidste vil jeg sige at du kan etablere god forbindelser med andre fast båd boende folk dernede ved at første lave en prøve rejse. Det vil måske betal sig at købe båden i den land du nu ønsker at blive i.
    Just my 2 cents.

    lidt links:
    https://www.airbnb.dk/s/Barcelona--Spain?type=boat&s_tag=yuCq1BCE
    http://uk.boats.com/how-to/keeping-a-boat-in-the-mediterranean/


    .


  • #10   7. jun 2016 Jeg havde personligt valgt 35-42 fod.
    Det anden er lige småt nok.

    Og det giver lidt mere plads.


  • #11   7. jun 2016 Nu bliver jeg lidt overvældet af jeres svar. Jeg ved ærlig talt ikke særlig meget om både eller at sejle, udover at jeg har sejlet lidt med min morfar da han havde båd og jeg elsker livet på vandet. Jeg ville skulle tage alle prøverne først naturligvis, før jeg begiver mig ud i noget. smiley

    Men nu ved jeg da hvad det cirka koster. Og hvad jeg skal kigge efter, når tiden kommer. Havde regnet med at sejle rundt og slå anker og så gå i land med hunden, når jeg havde lyst, så den kunne få skidt af og tisset. Hvis man er i varme områder er det vel ikke noget issue.

    Min morfar havde en pænt lille bad og han sejlede altså til Spanien i den. Helt alene. Så det kan lade sig gøre smiley



  • #12   8. jun 2016 man kan godt bo på en lille båd. men at have flere rum i båden får det til at virke lidt husagtigt. eksempelvis er der 5 forskellige rum i en Fænø. jeg tænker at det måske vil virke lidt bedre at man ikke laver alt i samme rum. ( forstille dig 20 kvm hvor du sov spiste hyggede og bummelummede. det med at sejle kommer helt naturligt, evt lidt øvelse i de indre farvande før du stikker af.

  • #13   8. jun 2016 Det gode ved motorsejler er at de er rummelige, har de faciliteter der skal til og i hvert deres rum, god motorkraft, god plads på dækket og ikke mindst er de ikke overrigget sejlmæssigt.

  • #14   8. jun 2016 Sådan noget som forsikringer skal man vel også have, nu man bor i båden.
    Det koster vel også lidt med Kasko.


  • #15   6. sep 2016 Hvordan går projektet...

  • #16   17. feb 2018 Ikke fremad tænker jeg 🤪

  • #17   17. feb 2018 Tror du har ret jonas ☺

Kommentér på:
Bo på båd hele året?

Annonce