{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Vil du vide mere om din sundhed?
På dette nye sundhedssite kan du læse om, hvad der er sundt for dig og din krop. For eksempel om, hvad der er sundest at drikke eller spise. Du kan læse meget mere på Altomsundhed.dk
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring ifm. flytning 950 kr.
  • Hjælp til installation af lamp (ældre elinstallation) 1.000 kr.
  • Hækklipning 3.077 kr.
  • Klipning af bøgehæk 5.140 kr.
  • hvepserede fjernes 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 lamper over spisebord inklusiv skinne til lamperne, så de kan flyttes. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alkohol regler på vandet?
  • #1   28. mar 2008
    Jep, der er de samme regler som på landevejen 0.5 . Og er man så dum/uheldig at blive taget er det en måneds løn du lige smider ud af vinduet, og det er helt ok ikk.

• #3   28. mar 2008 LarsT er det så en gennemsnits månedsløn - eller den sidste månedsløn smiley

Kunne jo være ufedt at blive taget i bonus måneden ;;--((

• #4   28. mar 2008 Det er NETTO løn.

• #5   29. mar 2008 nemt,,hold jer til kun en øl og en snaps...og fisk-bolle-i-vand for resten smiley

• #6   29. mar 2008 Men der er nu alligevel én ting der er lidt træls..: Reglen siger at alle ombord, der har ret til at føre fartøjet, skal have <0.5 promille...
    Både min hustru og jeg har Skibsførercertifikat, men selv om det f.eks. kun er hende der sejler når vi er ude, så skal jeg stadig holde mig under 0.5 promille; Det er jo lidt skrappere end i bil, hvor passagerne godt må være stive smiley

• #7   29. mar 2008 Brian L

Se det vidste jeg faktisk ikke. Det var da egentlig meget rart at vide.

• #8   29. mar 2008 Hvad så når man sejler i Sverige - der er der PT ingen alkoholgrænse for førere af både - de taler om en men i dag er der ingen - ville forsikringen så teoretisk dække selvom føreren havde en høj promille Ralph?

• #9   29. mar 2008 Reglerne gælder for det nationale farvand du sejler i..eksempelvis gælder reglerne også for en tysker i dansk farvand, såfremt det pågældende fartøj er underlagt reglerne om promillesejlads.

Og lige for at specificere hvad jeg skrev tidligere, så står der ikke direkte, at alle i båden skal have <0.5 promille. Det er fortolkningen der har været til debat hos bla. Dana.
    Reglen gælder kun for dem som lovmæssigt må føre fartøjet..dvs. at for en speedbåd, gælder reglen for alle ombord der har speedbådskørekort og opefter. Der kommer sig af at loven siger "...eller i øvrigt udfører arbejde om bord på et skib i en stilling af væsentlig betydning for sikkerheden".

Hvis den der retmæssigt fører båden falder overbord, er der en anden ombord der skal kunne manøvrere båden tilbage til den overbordfaldne...altså én der derfor udfører arbejde "af væsentlig betydning for sikkerheden". Det vil juridisk først og fremmest være en person med gyldigt certifikat og derfor er en sådan person også forpligtet til at holde en promille <0.5 .

Hvordan man skal forholde sig, hvis der kun er én ombord med certifikat, medler debatten til gengæld ikke noget om, men man må formode at såfremt man er mere end en person, skal mindst 2 være ædru.

• #10   29. mar 2008 det er jo fuldstændigt lamt !
    det vil sige, jeg kan sejle rundt i min gummibåd, hamrende stiv, og så længe jeg sejler pænt, kan de ikke gøre noget.
    Det giver jo ingen mening smiley

• #11   29. mar 2008 Der kommer en lov i sverige - men små både under en vis størrelse og motorkraft bliver undtaget - ellers kan de jo ikke komme hjem fra de mange øer med sommerhuse efter alle krebsekjallaserne smiley

• #12   29. mar 2008 Andreas>> Kommer da an på om din gummibåd falder ind under kravene?
    -fritidsfartøjer med en længde på 15 meter eller derover,
    - speedbåde, der kan plane, samt
    - vandscootere og lignende.

Hvis du ikke falder ind under de krav, kan du sejle lige så stiv du vil...

• #13   29. mar 2008 Hvordan definerer de "plane"??

• #14   29. mar 2008 Brian L
    hmm, så siger jeg bare; jeg planer ikke, jeg flyver ;D
    men, jeg skal jo ikke bruge bevis da min er på under 25hk smiley

• #15   30. mar 2008 Nej, selvfølgelig må man ikke sejle rundt hamrende stiv..overdrivelse fremmer forståelsen smiley
    Man skal stadig kunne føre fartøjet på betryggende vis.

Jeg kan da ikke svare på om en bestemt båd går ind under de krav jeg skrev ovenfor; Kender ikke en swiscraft eller en boescher. Hvis man skal have speedbådskort for at sejle dem, jamen så gælder promillegrænsen.

• #16   30. mar 2008 Jeg har godt nok aldrig hørt at man ikke må sejle beruset bare fordi båden er planende. Jeg mente kun at det var både under kategorien "speedbåde" hvortil der kræves kort, som ikke må sejles med over ,5 promille.. Er du helt sikker på at det også gælder planende fartøjer generelt?

• #17   30. mar 2008 Jesper H>> De 3 krav jeg skrev, var direkte copy/paste fra Lov Nr. 547 på retsinformation. Jeg har ikke skrevet "fartøjer der kan plane", men derimod "SPEEDBÅDE" der kan plane. Hvordan du definerer en forskel på de 2 ting må være op til dig selv; Det er ikke mig der har skrevet loven. Som jeg nævnte tidligere, gælden loven kun hvis din båd kræver en form for certifikat.

• #18   2. apr 2008 Spiritusreglerneindført efter at en døddrukken skipper sejlede Storebæltsbroen ned. I følge repræsentanter fra Søfartsstyrelsen er det IKKE alle i båden, der skal holde sig ædru. Det er føreren. Men det er jo selvfølgelig også noget der kan give anledning til diskussion, hvis alle er påvirkede og ingen vil vedkende sig førerens rolle, er det selvfølgelig alle der får en bøde. Sjovt bliver det først hvis man tænker sig den situation hvor ingen sejler i båden lovligt, altså har behørigt kort. Her vil det være ejeren, der også bliver omfattet af bøden. Og ja det er en bruttoløn, der falder i bøde. Politiet er lige glade med om du har fradrag eller ej.

• #19   2. apr 2008 Speedbåde er omfattet af lov om kørekort. Det vil sige at der er tale om en planende båd med en motorkraft på over 25 hk. Med andre ord, en gummibåd på 320 cm med 25 hk er ikke en "speedbåd" og kræver derfor heller ikke kort.

• #20   2. apr 2008 Og bare en lille rettelse..det var en overstyrmand, ikke en skipper smiley
    Men der er noget du har misforstået, hvis du tror det kun er føreren der skal holde sig ædre (nu hvor du selv bruger et fragtskib som eksempel).
    Ellers vil jeg ihvertfald til at drikke noget mere når jeg er på job, hvis det kun er skibsføreren og ikke vagthavende styrmand, der skal holde sig ædru smiley

Kommentér på:
Alkohol regler på vandet?

Annonce