{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rep. Af Gelcoat
  • #1   31. aug 2016 Vestsjællands marineservice

• #2   31. aug 2016 Hvis du er bare lidt handy, kan du lave det selv. Køb noget gelcoatspartel/filler i en passende farve.

Bland iflg. forskrifterne (sørg for det bliver så tykt som muligt, det gør det nemmere) og påfør det med en lille plastspartel eller spidsen af en hobbykniv. Vent til det er lidt tørt, men uden at det er helt tørt (overfladen skal være hård) og slib efter med vandslibepapir korn 600. Det kan være svært i første forsøg at få fyldt hullerne helt ud og at få lavet helt den rigtige facon, så nogen gange skal den have 1-3 gange yderligere. Sidste lag giver du efter slibningen med korn 600 en tur med korn 1000.

Derefter skal det være 100% gennemtørt og du tager et alm. polerprodukt med slibemiddel i (altså det man normalt polerer båden med) og polerer det med polermaskine i et par minutter så overfladen bliver helt blank som resten af båden.

Det sværeste vil jeg næsten sige er er skaffe en gelcoatspartel/filler i 100% identisk farve!

• #3   31. aug 2016 Thomas. Du giver mig blod på tanden til selv at prøve på et ikke synligt sted.
    Prøver sgu.

• #4   31. aug 2016 Sorry for OT. Hvilken båd har du fået købt. Har lagt mærke til at vi har været på jagt efter både i samme størrelse.

• #5   31. aug 2016 ....og når jeg så mestre små rep. så står en større badeplatform på udviklingslisten smiley

• #6   31. aug 2016 Michael C.
    Vi har købt en Wellcraft 26 fods. Den sejler super godt og har den opdeling vi ledte efter.
    Har du fundet det du leder efter ?

• #7   31. aug 2016 gelcoat er jo sjældent i den farve man skal bruge, så man må selv igang med at blande og teste tit mange gange inden den passer 100%

• #8   31. aug 2016 Du kan købe gelcoat i den farve du skal bruge.. Meripol feks toner det efter ønske.. Hvis det kun er det der er det ikke meget du skal bruge.. Det behøver ikke være 100% samme farve når området ikke er større og når du er færdig med at polere og slibe vil du næsten ikke kunne se det

• #9   31. aug 2016 #6.
    Var det den som stod i Kolding?

Har også fundet båden - Det endte med en Rinker Fiesta Vee 270

• #10   1. sep 2016 Michael C. Hvordan ser en Rinker ud... Goggle Google. Den er sgu flot sådan en :-). Tillykke med den. Vores er i samme stil (lidt) med to sidde grupper oppe, for og bag.
    Nej vores stod i Juelsminde. Vi var jo i Aalborg til Haderslev og se på 24 fod, men de var lige små nok og for lave (jeg er 194cm.). Denne 26 fod er lige det højere og lige den ekstra siddepladser større. De 260 i bredden gør så også at jeg kan ligge ned og sove, udstrakt, haha.
    I forbindelse med mit arbejde kommer jeg jævnligt ud på noget 40-45 fods med rigtig badeværelse, flere soveværelset, indbygget øl anker ovs. Sådan noget kunne også være interessant, men prisen kontra så meget andet..... Vi er glade for vores båd og jeg glæder mig til at friske den op i løbet af vinteren.
    Billedet er fra en opgave jeg var ude på og altså ikke vores båd. Det er da hyggeligt at sidde på "terrassen" og få sig en kølig.

profilbillede
Kommentér på:
Rep. Af Gelcoat

Annonce