{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ce mærkning
  • #1   5. maj 2008 En båd fra 90 skal da ikke ce mærkes det er kun nyere både fra xx og frem så vidt jeg ved, eller tager jeg fejl?

  • #2   5. maj 2008 Jeg havde sq ret smiley


    CE-mærkning og købeloven
    Siden juni 1998 har det været et krav, at alle nye lystbåde skal være CE-mærkede som bevis for, at de opfylder en række krav med hensyn til materialedimensioner og udrustning.
    CE-mærkningen gælder også for både, som importeres fra lande uden for EU, uanset om denne import foretages af forhandlere eller af privatpersoner, og den omfatter såvel nye som brugte både. Eneste undtagelser er veteranbåde og både, der ejes af en EU-borger og hjemtages efter at have været brugt til chartervirksomhed uden for EU.
    Det er vigtigt at kontrollere, om CE-mærkningen er til stede på en båd, der er bygget efter 16. juni 1998, for hvis den mangler, kan det blive vanskeligt at sælge båden igen. Desuden kan der opstå problemer med at få udbetalt erstatning fra forsikringsselskabet, hvis der sker skade på en båd, som burde være CE-mærket, men ikke er det og ikke opfylder kravene.


  • #3   5. maj 2008 Hans H: jeps, godt man har hentet sin i tyskland smiley

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #4   6. maj 2008 hej det er ikke sjovt at have købt den men sådan som jeg har forstået det så hænger den jeg har købt båden af på at bevise at den er ce mærket eller han skal tage båden tilbage

  • #5   6. maj 2008 Hvornår er båden kommet til EU ????????? Det kan ikke bevises vel, da der ikke er reg. attest på danske både. Så uanset hvad ville jeg nok bare sige at den er kommet i 1990 smiley
    Så er du fri for en masse prolemer.

    Per.



  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #6   6. maj 2008 min advokat siger at hvis der ikke er papir på båden så er den ikke reg i danmark og det skal den værer, hvis man importeret både fra eks fra usa man skal bevise hvornår den er kommet til danmark og det er sælge der skal det

  • #7   6. maj 2008 Jamen sgu da ikke på en båd der er købt brugt for 16 år siden (1991) Hvad er det for nogle papir din advokat vil have at der skal være ???????

  • #8   6. maj 2008 Min båd er for 1987 og er IKKE Ce godkendt. Den er fuldt forsikret og der står endda at den ikke er ce godkendt.

  • #9   7. maj 2008 Per H: læs nu hvad der bliver skrevet længere oppe i tråden !!

  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #10   7. maj 2008 undskyld per h men det er jo ikke det der er sagen det er at der er nogle der vil hoppe og springe på loven jeg er ikke sikke på at hvis du komme ud for et uheld så er det ikke sikke af dit forsikring selskab vil dække hvis de finde ud af den ikke er ce mærket det er ligesom et syn på en bil men det er ikke for at gør eller sige noget men jeg vil bare ikke have den båd hvis den ikke er mærket det er det eneste jeg skriver

  • #11   7. maj 2008 Det er da også fint at du ikke vil eje en der ikke er Ce godkendt, men hvad skal du bruge den til. Og jo, mit forsikringsselskab vil gerne betale hvis uheldet er ude (det er skrevet i papirene på ansøgning om forsikring at den IKKE er godkendt). Jeg har fuld forståelse for både der er nyere end 1998 skal være godkendte og ville heller ikke selv købe en der ikke var, men nu skriver du jo at den er for 1990. Derfor ville jeg være ligeglad med den. Båden sejler jo ikke bedre af den grund.

    Juel: hvad henviser du til.

    Per.


  • #12   7. maj 2008 Per H: ja kan kun give dig ret, min er fra 93 og har heller ikke CE, men det skal den jo heller ikke ha (er importeret til EU i 93).
    Jeg henviste bare til at din ikke skulle ha CE, jeg læste din indlæg lidt skævt smiley


  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #13   9. jun 2008 er der nogle steder hvor man kan læse om dette og hvor kan jeg fange dig henne hans det lyder som du ved noget om dette her

Kommentér på:
ce mærkning

Annonce