{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Ce mærkning {{forumTopicSubject}}

Goddag til jer alle.

har gået med tanken om at impotere en båd fra usa, men vil høre lidt omkring CE mærkning.
Hvis jeg henter en båd i USA og den er fra før den 16 juni 1998 skal den så have den CE mærkning?



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ce mærkning
  • #1   27. jul 2008 Ja.

    den skulle være indført inden den dato.


  • #2   27. jul 2008 Men hvem ved om den er det ??????????????????????????


  • #3   27. jul 2008 det skal du kunne bevise.
    min fik lavet et målebrev da den ankom til DK.
    det er jeg glad for at have nu, som bevis for at den var i DK. inden skæringsdatoen.


  • #4   28. jul 2008 Min er købt i den blå avis for 1 år siden............ Hvordan bevises det ???? og hvem skulle spørge ????? Har den tidligere ejer eller ham før taget den til Danmark efter 98. Hvem ved
    Har alle papir på hvad de har købt i 1999 hvis de solgte det igen i 2000 ??? Jeg har ikke.

    Per


  • #5   28. jul 2008 Jeg forstår godt hvad i mener. Men før registreringsattester bliver indført i Danmark (som i USA) kan man ikke bevise noget.......

    Per


  • #6   28. jul 2008 det kunne jo være at forsikringsselskabet ville se om den var fritaget for CE i tilfælde af et uheld.

  • #7   28. jul 2008 Vil det sige at jeg har et seriøst problem med min. Aner ikke hvornår den er kommet til landet. handlet i den blå avis for et år siden. tidligere ejer havde den også kun kort tid. Dvs. mange ejere på kort tid. Jeg har ikke en chance for at bevise noget, eller er det forsikrings selskabet der skal bevise det ?????
    Dette er fiktivt, da jeg selv har importeret den og har på skrift fra forsikringen at den er forsikret med kasko og at den IKKE er CE godkendt.

    Per

    Ps. Jeg kan godt se ideen med CE godkendelserne, men kan bare ikke se hvordan det skal håndhæves.


  • #8   29. jul 2008 Du har helt ret Per.
    men som du har gjort med dit forsikringsselskab, så er der jo styr på det.

    Jan


  • #9   29. jul 2008 Per - Farligt teknik. Da forsikringsselskabet vist til en hver tid kan løbe fra deres ansvar når båden ikke er CE godkendt. Ikke sjovt at jorde en yacht til 3 mill, en der drukner og så TRO at forsikringen dækker.

    Ingen seriøse forsikringsselskaber er med på den leg. Måske dit er lige så usikkert som CT assurance som lovede alt til deres kunder og ikke stod ved det når der skete noget. Der var jo ingen penge bag det firma.

    Har endda hørt om en båd som er blevet "efter CE-certificeret" (altså i Tyskland via Shark Marine) - og da det endelig kom til stykket og kunden lavede ulykker, så var der INTET der dækkede... selvom er var tegnet tysk forsikring og alt så ud til at være i orden.

    Så man skal være 100 % sikker i sin sag.

    Desuden er straffe rammen op til 2 års hæftelse for at sælge både som ikke er CE godkendte (iflg. Danboat).

    Det jeg prøver at sige er - PAS PÅ DERUDE. Man skal være 100% sikker i sin sag og ikke tro på alt hvad man hører om det CE halløj.


Kommentér på:
Ce mærkning

Annonce