{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

defekt motor {{forumTopicSubject}}

Hej
Vil høre om der er nogen gode råd smiley vi købte i foråret en motorsejler til 60000 kr vi troede vores lykke var gjort, men ak allerede da den blev sejlet ud af havnen ( efter kontrakt underskrevet ) begyndte motoren at ryge efter 1 times sejlads og vi blev fragte tilbage i havn, efter snak med sælger blev vi enig om at det nok bare var skidt i tanken, dumme som vi var fik vi en vognmand til at fragte den hjem til fyn og fik renset filter osv, desværre ville den ikke starte, sælger holdt stædigt på at den ingenting fejlede, vi fik så en mekaniker til at kigge på den og vi er nu efter et par måneder færdig med reparation og fik en regning på ikke mindrer end 48000 kr fordi der var så meget galt med motoren, kan vi må nogen måde stille krav til sælger


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  defekt motor
  • #1   2. okt 2016 Hej. Det lyder bare mega trist det der. Fik i ikke en prøve tur i båden inden i købte..?
    Hilsen Claus


  • #2   2. okt 2016 hvad står der på kontrakten ? købt som beset ? eller ?

  • #4   3. okt 2016 48000 er da også ret meget at bruge på en dårlig motor. mekanikkeren burde da hurtigt have ser at det var en rigtig dyr reperationen. Han burde da også have sagt hmm måske i skulle overveje en ny brugt motor. eller at i skulle overveje at købet gik retur.

  • #5   3. okt 2016 Tænker brugte motorer fås fra 10000 og op.. solgte bla. en for 10000 sidste uge som bare er 100 iorden. så er da ligeså chokket over mekanikkeren som jeg er over sælgeren.

  • #6   3. okt 2016 Hvordan kan en mekaniker lave arbejde for 48.000,- uden jeres viden, har han ikke løbende kontaktet jer?
    Kan du ikke ligge et kopi af den regning op her?


  • #7   4. okt 2016 Hej Pia. Jeg driver selv marine service og vil som de andre stille mig total uforstående over for regningen på 48.000kr

    Han skal som udgangs punkt lave et overslag over hvad han tror kan løse opgaven og der efter hvis han opdager noget stoppe og få jeres accept.

    Alt efter motor type er 48.000kr mange penge og lave rep for!!! Rigtig mange penge!

    Vh Nicolaj


  • #8   7. okt 2016 det lyder som en røverhistorie.kan du-i lægge en kopi af købekontrakt .måske hans navn og adr.så andre ikke er lige så heldige hvis der står købt som beset er der ik noget at gøre andet at lægge ham ud på de socailemedier som en plat ugle. og jeres mekaniker ligeså.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #9   7. okt 2016 Hans Henrik T: jaja og vi skal skynde os at ringe til EB... Styr nu lige dig selv. Selfølgelig skal manden ikke hænges ud som en platugle. Det er da stærkt uheldigt at lortet er gået i stykker, men den har trodsalt virket i en time før den den gik stykker og under prøvesejlads også. Normalt accepterer du jo standen som den er når du handler og du kan med ingen rimelighed sige at sælger var bekendt med at der evt skulle være fejl på motoren. Ja det er da mega uheldigt, men prøv nu at tage en slapper altså. Du har ikke været der og ved ikke hvad der er blevet sagt og gjort. Jeg kender ikke sælger, men du farer jo op som trolden i æsken
    Det største problem i dette scenarie er da klart mekanikeren set med mine øjne


  • #10   7. okt 2016 Kasper motor røg da de sejlede ud af havnen sælger sagen at det bare var skidt i tank.tror godt at han viste at den var ved at dø og barer skulle af med den. og ja mekanikeren er enu mere rådene .

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #11   7. okt 2016 Jeg læser det som om at det er efter 1 time den begynder at ryge. Trådstarters indlæg er ret dårligt formuleret

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #13   7. okt 2016 Præcis Jens. Det er også min tanke. Jeg synes ihvertfald det er langt ude at smide sælgereren i en offentlig gabestok på baggrund af det vi ved.

  • #14   7. okt 2016 derfor en kopi af købekontrakt.

  • #15   7. okt 2016 allerede da vi sejle ud af havnen begyndte den at ryge.!!!!
    efter en time blev de bukseret tilbage.synd at de ik tog en prøve tur først.


  • #16   7. okt 2016 motor røg fra starten og brande sammen efter 1 time. sød læser jeg det.så i mine øjne er sælger bevist om at motor er defekt.

  • #17   7. okt 2016 sød-så

  • #18   8. okt 2016 Hvis mekanikeren laver for 48.000 uden at det er aftalt, så er han da komplet idiot (undskyld mit sprog...). Ud over at det er for dumt at lave så meget arbejde på en gammel motor, så løber han også en stor risiko for aldrig at få betaling for det.
    Jeg ville nok vælge at gå i en seriøs dialog med mekanikeren om hvor meget jeg synes jeg ville betale af den regning I er blevet præsenteret for.


  • #19   8. okt 2016 forstår ikke helt : der kommer et indlæg om et køb ,vi aner ikke hvilken båd måske en der reelt er 150000 værd med en fin motor vi aner det ikke .
    vi aner intet om hvad der er aftalt ved handel .
    vi aner intet om hvad der er aftalt med mekanikker , måske har de været i tæt kontakt med ham under hele forløbet .
    vi aner ikke om det er en 160 hk dieselmotor fra 2013 og så er 48000 jo ikke for meget at bruge på en renovering
    vi aner ikke om den har været sejlet varm og flækket topstykker osv ,eller på anden måde , er ødelagt ved forkert brug .
    og trådstarter har ikke svaret på nogle opklarende spørgsmål.
    så inden der skydes på sælger og reperatør ,skal der måske lidt flere fakta på bordet!


  • #20   8. okt 2016 Det er netop der for folk spørger....... smiley

  • #21   8. okt 2016 Terkel : ja deriblandt mig , og hvis du læser hvad jeg skriver , vil du se at det jeg ikke bryder mig om er at der anklages en sælger og mekanikker ,uden at vi kender ret meget til sagen.

  • #22   9. okt 2016 Man kan jo kun spekulere om hvorfor trådstarter ikke har fulgt op på tråden!

    Var skaden selvforskyldt, havde mekanikeren fået "carte blanche", lav den uanset hvad, blev der lavet andet i forbondelse med rep. eller var det hele en røverhistorie osv. osv.


  • #23   10. okt 2016 Det giver jeg dig ret i!
    Det virker underligt det ingen respons er??


Kommentér på:
defekt motor

Annonce