{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Metal-plade til hækken.. {{forumTopicSubject}}

Jeg står og mangler en metal-plade til min hæk på båden. Den skal bare forstærke lidt og så beskytte glasfiberen. Men jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan få sådan en plade? Har prøvet alle mulige steder.

Den skal vel være 3-4 mm tyk. Hvis nogen kan hjælpe vil jeg være taknemlig smiley På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Metal-plade til hækken..
  • #1   18. maj 2008 maskinværksteder, eller hos blikkenslageren, eller havnesmeden

  • #2   18. maj 2008 kan anbefale 3mm alumenium..det vejer mindrere end rustfri, og det styrker rigtig godt.

    man man kan også købe dem i plastik på bådcenterne.


  • #3   19. maj 2008 jeg fik lavet en ved den lokale smed, i 2mm syrefast rustfrit stål, til 410kr.

  • #4   19. maj 2008 desuden sætter man ikke sådan en plade på for at forstærke noget som helst...den er der for at fordele trykket fra motorophænget over en større del af hækken....stål er bedre end alu idet det er mere stift, men alu er rigelig fint, det har jeg selv på min....som michael skriver er det også blevet helt almindeligt at bruge plastic(acryl) men det er som regel lidt tykkere plade omkring 10-12mm

  • #5   19. maj 2008 Mange tak for svarene smiley Det er lykkes mig idag at finde og montere. Det blev 3mm aluminium, og virker rigtig godt.
    Og ja, selvfølgelig Steffen smiley - mente os bare at den skulle forstærke ved at fordele trykket.


  • tonny b
    tonny b Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   22. maj 2008 hvis man montere en stålplade bag på båden skal man huske at sætte tærings klodser på også for at undgå tæring af motoren man skal altid sætte en blødere plade på end motoren


  • #7   22. maj 2008 jeg har sat 2 stk bly plade mellem motor og plade for og undgå tærring, for jeg havde ikke lige noget zinkplade... men der er os en stor tærre klods på båden, så jeg regner med den går, specielt fordi min er en trailerbåd.

Kommentér på:
Metal-plade til hækken..

Annonce