{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

2 takt vs 4 takt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en johnson 70hp 2T, som jeg tænker på at skifte ud med en nyere 4T motor. Båden er en 18 fods Rana plast kabinebåd. mit spørgsmål er nu om jeg kan gå ned i hk til ca 50 hk med en 4T og stadig have tilsvarende ydelse mht. fart og optræk. båden går lige nu 24 knob på toppen, eller skal jeg stadig have en motor på 70 hk.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2 takt vs 4 takt
  • #2   1. jan 2017 tak for svar, jeg jeg kigger lidt på det

  • #4   2. jan 2017 du skal op i størrelse når du skifter til 4takt så enig med lau

  • Torben T
    Torben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   5. jan 2017 Hvis du kigger evinrude 2-takt. Kan jeg anbefale evinrude-strandby.dk

  • #6   5. jan 2017 Jeps.. Evinrude-strandby hvis du kigger på Evinrude!!

  • #7   5. jan 2017 Evinrude e-tec service intervaller, for hver 300 timer eller hvert 3 år ..Ingen tandrem
    samt god acceleration og træk kraft, men der er vel generelt bedre acceleration i en 2 takt i forhold til 4 takt .


  • #8   8. jan 2017 præcis steen. 4 takt er til hygge og fiskemaskiner... 2takter optimax eller e-tec yamahas hedder vist hpdi .....til speed sport både

  • #9   8. jan 2017 Steffen . Har selv en E tec som bruges mest til trolling uden nogen som helst problemer. og har samtidigt fornøjelse af at trække en badering for knægten ind imellem.

    Har haft flere 4 takt, men 2 takt med insprøjtning har trods alt en del fordele , de støjer en anelse mere i tomgang i forhold til 4 takt ellers tror jeg støjen er det samme når de får nogle omdrejninger. .


  • Torben T
    Torben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   9. jan 2017 Har lige sejlet med en ny Evinrude 115hk 2-takt og var meget imponeret. man kan snakke sammen helt op til maks omdrejninger. Kan slet ikke sammenlignes med de gamle 2-taktere. I tomgang brummer den lavt og hyggeligt men intet der på nogen måde er generende.

  • #11   10. jan 2017 Torben . Enig de nye 2 takt kan overhovedet ikke sammenlignes med de gl 2 takt , har selv en 60 hk e tec

    De nye 2 takt har sort set alle fordele er bare billigere i vedligeholdelse i forhold til 4 takt motorer. . Der kan selvfølgelig altid findes noget som genere en på en eller anden måde uanset om det er 2 takt med indsprøjtning eller 4 takt ..
    Må jo nok sige at ,forskellen er ik den helt store, 2 takt har bare den fordel ,meget bedre acceleration, måske lidt lavere vægt på nogle fabrikater ..


Kommentér på:
2 takt vs 4 takt

Annonce