{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

René Ø
René Ø
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 38

Godt køb? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, har tidligere oprettet et emne angående Micro Plus Norum 502, og har fundet dette eksemplar: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=55525249
Virker det umiddelbart som noget der er værd at køre til Jylland og kigge på?
Kunne der være fordel i at finde en med 4 takts motor i stedet? Båden skal bruges til weekendture rundt i det vest/sydsjællandske ø-hav mv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt køb?
  • #2   25. jul 2008 Hej Rene Ø

jrg har kikket på lige præsis den båd der og prøve sejlet den også, motoren går rigtig godt og der er go fart i den, båden er regulær i go stand og sælger er meget reel og virker ærlig om kring alt ved båden, jeg købte den ikke fordi der ikke var kaleshe eller passager sæder bag til i den og det ville koste lidt gryn at få det lavet, vi skulle også ha en båd til weekend ture m.m. men det er en fin båd, intet grimt at sige om den.

• #3   25. jul 2008 bemærk forresten at der står i annoncen "Virkelig fin båd til fiskeri og vandsport " efter min mening manglede den lige det sidste til at være en camping båd

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

#4   25. jul 2008 Jens S -> Jeg må indrømme jeg også er mest til 4 takts motorer, ikke mindst pga. brændstofforbruget, men jeg kunne da leve med en 2 takter i mangel på bedre smiley Tak for tilbudet ellers

Martin N -> Ja, den manglende kaleche er også det der piner mig lidt, men tilgengæld er kabine og dæk del op, hvilket gør kalechen kan undværes en smule lettere. Lå din Ryds i samme prisleje som Micro Plus'en?

Jeg kiggede lidt i Sverige, og fandt dette eksemplar: http://www.blocket.se/vi/16694604.htm?ca=11_s
    Den er med nyere kaleche og 70 HK Suzuki 4 takter, men dog kun med 30 km. trailer, så det skulle erhverves ved siden af.
    Bådens pris alene giver 56.000 dkr. + trailer hvilket i sidste ende nok ville give en difference på 20.000, men er den så også 20.000 kr. bedre?

• #5   25. jul 2008 Min Ryds var lige en tand dyrere men der er helt ny kaleshe på og en størrer motor, det med trailer ska du være opmærksom på, at man må ikke køre med en uinregistere trailer på vejen, selv om man sætter lys osv. 30Ktm. og alt det der, det er en del tråde om der her på sitet. svær at dømme ud fra 2½ billed om den er fed, men den ser da flot ud

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

#6   25. jul 2008 Jeg har fået tilsendt pr. mail 4 yderligere billeder som jeg lige lægger op. En 500 kgs indregistreret trailer kan jo erhverves brugt for 4-5000 kr. her i Danmark, og bådens pris i sig selv syntes jeg lyder meget reel, specielt motorens årgang og sejltimer taget i betragtning + kalechen kun er en halv sesson gammel.
    Jeg lægger lige de billeder op jeg har fået tilsendt, plus den information jeg har spurgt mig frem til.

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

#7   26. jul 2008 Förra ägaren som jobbar som båtbyggare i Lysekil, har lagt in en
    plastbalk i båten
    under golvet för mer stabilitet. Det är allt jag vet.
    Den har inte varit lagad vad jag vet.

(link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #9   26. jul 2008 jeg syntes at en båd i den størrelse klart er fedest med åben kabine, det gir mere hygge og nærvær når man er flere i båden, der er ikke den samme kontakt med en lukket kabine, båden kommer også til at virke større når det er et stort rum.
    Den ser da pæn ud, hvis det ikke er for langt oppe i sverige er det da klart et kik værd

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

#10   26. jul 2008 Jens S -> Jo, det var det primære, men hvis båden i helhed er bedre mhp. motor, stand mv. kan jeg leve med den ikke er med lukket kabine, så længe kalechen er fjong smiley

Martin N -> Han bor ca. 50 km. nord for Göteborg, så det er ca. 350 km. fra Malmö, så må jeg låne min brors trailer fra hans Örnvik til at hente den hjem hvis det er. Så det er jo næsten en smuttur i forhold til da jeg hentede min Volvo Amazon deroppe smiley
    Syntes den båd virker tiltalende, og motorstørrelsen er meget lig det jeg godt kunne tænke mig, da Norum 502 er godkendt til 75 HK.

I skal foreløbig have mange tak for hjælpen, jeg vil maile lidt frem og tilbage med ham.

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

#11   27. jul 2008 Det er sgu nok ret sandsynligt jeg triller til Sverige på lørdag og tager et kig på båden. Så må vi se om den er noget værd smiley

• #12   27. jul 2008 fedt nok, held og lykke med det

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jul 2008

#13   28. jul 2008 Tak tak, af hensyn til at undersøge bunden for blød glasfiber, er det noget man kan mærke ved at trykke på bunden, eller skal der mere til?

• #14   28. jul 2008 ved ik så meget om det men jeg kunne forstille mig at det tydlig ville kunne ses når man trækker den op på traileren, om hjulene lige som får bunden til at gi sig, aner det ik, prøøv at lave en ny tråd om det

Kommentér på:
Godt køb?

Annonce