{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Anders K
Anders K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Godt køb?? {{forumTopicSubject}}

heysan alle!

Jeg er komplet båd n00b men er blevet bidt af sygdommen efter min kammi har investeret i en Glastron 5,7L V8.

Så nu har jeg overtalt brormand og fatter til at vi skal have en skude til sommerhuset! > Århus bugten!

Jeg har en ide om 150000,- burde kunne give en fin sjov skude og har fundet denne på dba.dk - link i bunden.

Hvad siger i til den ??? Jeg synes jo den ser velholdt og flot ud! Er er en god båd og er der value for pengene ??

MVH.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57378052K

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt køb??
  • #1   20. nov 2008 helt sikkert en lækker båd.

• #2   20. nov 2008 Køb ikke Volvo Penta motor smiley

• #3   20. nov 2008 begrund jonas??

sejler selv kun mercruiser når det er på i/B både.. men har for nyligt været med til at teste en volvo penta, og jeg må sige jeg blev positiv overrasket, den måde de skifter i "koblingen" på er sku fantastisk i forhold til mercruisers dominerende "KLONK" og så derudaf ..

• #4   20. nov 2008 Benny J, det er korrekt, men det er kun på de nyere motore, som er lavet på en GM blok smiley

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #5   20. nov 2008 har haft mercuiser.... Den nye båd jeg har nu er med volvo, og syntes den virker som en bedre kvalitet.

• #7   20. nov 2008 FED båd smiley
    synes også det er billigt!

• #8   20. nov 2008 Lækkert sæt......... Men vær opmærksom på at den er saltvandskølet, det kan koste et sæt manifolde og nye knæ inden længe. Selvfølgelig kommer det også lidt an på hvor mange timer den har kørt motoren.
    Ikke fordi det er voldsomt dyrt, omkring 7000 kr. +arbejdeløn.

• #9   21. nov 2008 Jeg har været ude ved leif larsen marine i praktik i en uge. de fraråder at købe en speedbåd med volvo penta motor der er hele tiden problemer med dem f.eks. de havde en speedbåd fra 2000 med volvo penta motor den har ikke sejlet rigtigt i snart 9 år og de kæmper stadig med at få den til at kører rigitgt.
    mercruiser er den eneste motor som virker!

• #10   21. nov 2008 Så bliver den solgt til en kunde, såå går der ikke ret lang tid så er der problemer det er sket 5 gange!

• #11   21. nov 2008 Sikken god hjælp Anders får smiley

Der er sgu ingen forskel på en Volvo motor og en Mercruiser motor, udover drevet og mototstyringen. De er vel omkring 95-98% ens..

Jonas - du har ingen forstand på hvad du siger, og det lyder heller ikke til at LL marine har, at man så ved at de har nogle kompetente folk er jo så en anden sag.. Men er det ikke lidt sjovt at de har nye Campion både med VP i, og som de sælger?

Ang. den Wellcraft - så tvivler jeg på den er CE-mærket så vær 100% sikker på det - det er ihvertfald en importbåd. Iøvrigt har den ingen bundprop?!

• #12   21. nov 2008 Båden ser fin ud. Wellcraft er blandt de bedre både der har set dagens lys, men en nøje gennemgang af båden som helhed, er en forudsætning inden der handles.

Er båden importeret til EU, skal der foreligge skriftlig dokumentation omkring CE godkendelse ( ikke blot 4 ord med teksten "Båden er CE godkendt" ).

Du behøver ikke at være nervøs for hverken drev eller motor. Volvo Penta SX drevene har ry for pålidelighed og motoren ligeså, men men men: Intet er bedre end den behandling det har fået. Båden ser dog ikke ud til at være misbrugt eller misligholdt.

Søg evt. på blocket.se eller boatshop24.de for at finde lignende eksemplarer.

Motorer der er ferskvandskølede er absolut værd at foretrække.

Et lavt timetal - ved saltvandskølet motor - kan sagtens være en ulempe.

Jeg har netop set en 5.7 liters V8 Mercruiser fra 1997, der var gennemtæret i det ene topstykke. Motoren har sejlet 57 timer siden ny !!

Saltvand er særdeles hårdt ved motoren, men flittigt brug og gennemskylning af motoren med ferskvand efter hver sejltur forlænger levetiden markant. Husk at vinterkonservere motoren med en kraftig glycolblanding.

Service på motor og drev er vigtigt.

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    jul 2008

#13   21. nov 2008 Hej alle.

Der fik vi da sat gang i motor diskussionen. smiley

Jeg bliver da lidt nervøs når jeg høre jer sige at saltvand er SÅ hård ved en motor??? Troede da de var bygget til saltvand - jeg ved godt man skal kører kølevæske ind i båden før vinter hi, men at skylle igennem med ferskvand efter hver sejltur? Hvordan gør man det når båden ligger i havn??

Jeg har også læst en masse om det CE mærke og import af både så den guide "tror" jeg at jeg har lidt styr på.

Alt i alt kommer jeg frem til at i synes det er en fin båd til en fin pris?

Forløbig tak for hjælpen!

Anders

• #14   21. nov 2008 Til Jonas P. Du har været i praktik i en uge og nu ved du allerede hvad der duer og ikke duer. NOT.

• #15   21. nov 2008 Jeg skriver bare hvad de fortæller der ude!

• #16   21. nov 2008 Hej Anders.

Det er en rigtig fin båd og ja, saltvand er hårdt ved motor men det er primært udstødning der tæres og det er ikke verdens dyreste reservedele til den type motor. Men pas på - det er en voldsom båd til en nybegynder - få nogle erfarne til at tage med på et par ture så du kan se hvad sådan en båd kan og IKKE kan.... Og så husk at få et speedbådskørekort. Det er et godt grundlag for at sejle som nybegynder.

Rigtig god fornøjelse.....

• #17   21. nov 2008 I øvrigt: Hvad er det for en Glastron din kammerat har købt? Jeg er nysgerrig......

• #18   21. nov 2008 nu spørger du jo ikke om alternativer men jeg ville klart vælge noget nyere med mindre motor, men du har vel sat dig ind i hvad det koster at sejle i Benzin

• #19   22. nov 2008 Den eneste ulempe ved VP syntes jeg er deres lakering som er særdeles dårlig på drev og transom den koger op på få år og falder af. men teknikken fejler absolut intet

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    jul 2008

#20   22. nov 2008 Hejsan Anders!

Motoren har sejlet lite över 100 timer.
    Båten är servad(passe og plejet varje år på marina. det finns papper på allt från marinan!
    Bilderna är tagna 2008.
    Det är 1 tidigare ägare.
    Allt fungerar på båten. mätare, lanternor, nytt kapell juli-08.
    Jag vill egentligen inte sälja båten men sålänge jag inte får sålt min sportbil så är båten till salu.
    Jag håller på att renovera här hemma och behöver pengarna till huset.
    Båten köpte jag i England, den är såld ny i england så att den är till 100% CE-märkt.
    Det finns ett litet märke på ena stolen som är 3mm och 30mm lång annars finns det ingenting på båten som man kan anmärka på.
    Jag är rättså pedantiskt/noga av mig.

Hoppas att du fått svar på dina frågor...

Vänliga hälsningar David

Date: Fri, 21 Nov 2008 10:19:57 +0100
    From: ................
    To: ...........
    Subject: Wellcraft excalibur

Hej.

Jeg har set din båd på dba.dk og synes den ser flot ud. jeg har lige nogle spørsmål:

Hvor mange timer har motoren sejlet?

Er den blevet passe og plejet efter forskrifterne?

Er billederne nye?

Hvor mange har haft båden før dig?

Er der nogen fejl, mangler eller skader på båden?

Hvorfor sælger du den?

Er den importeret? CE mærkning

Andet jeg burde vide???

Håber du vil tage dig tid til at svare mig. Tak :0)

--
    Mvh.

Anders Kleinstrup

Kommentér på:
Godt køb??

Annonce