{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
26. maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41

Motor i udu? {{forumTopicSubject}}

Da jeg for nogle måneder siden købte min motor sejlede den uden nogen som helst probs.

De sidste to gange jeg har været ude og motoren har været slukket under fiskeri, har jeg haft problemer med at starte - efter et par forsøg og lidt venten er det dog lykkedes begge gange.

Idag skulle jeg så ud og havde grundet de tidligere problemer skiftet til en ny tank - da jeg var nervøs for vand/kondens i den gamle tank. Det hjalp dog ikke - stadig start problemer.
Jeg tog så de tre tændrør ud og de var godt tilsodede - jeg rensede dem med stålbørste og sandpapir til de var nogenlunde rene igen - hjalp stadig ikke.

Ved tænding kører den ligesom - men der kommer ikke det der "drøn" når førstd en virkelig starter.

Hvad F.... kan det være? Er min gamle Johnson bare gået på pension eller er der noget jeg kan forsøge?

Kan det evt være pga. fugt i slangen til tilførsel af benzin? Den ligger i det fri.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor i udu?
  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #1   20. jul 2005 Jeg er fra fødslen udstyret med 10 tommelfingre - er det noget jeg selv kan. Findes der evt en vejledning.

    Eller er den bedste ide mon ikke bare at overlade det til en ekspert....


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #2   20. jul 2005 Det eneste gode der er ved sådanne problemer er at man lige pludselig får nye områder hvor om hvilke man erhverver sig viden....

    Jeg prøver - må være et par tidligere knallertfetister i min omgangskreds - det er vel næsten det samme?


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #3   20. jul 2005 Er der nogen der ved hvor jeg kan finde et billede af en påhængsmotor (evt Johnson) - I ved sådan et med hvad de forskellige dele hedder og hvor de sidder?

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #4   21. jul 2005 Det er sku pænt af dig Lars, men jeg bor i Brønshøj København - men da kan da være at frustrationerne hober sig sådan op at jeg smider den på traileren og kører mod det jyske. smiley

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #5   21. jul 2005 Jeg har lige taget nogle billeder af motoren - er der ikke en af jer der gider fortælle mig hvilket et af dem der er af kaburatoren?

    De ligger under min profil.


  • #6   21. jul 2005 Jeg havde samme problem med min 30 hestes. Jeg startede med at rense kaburatoren, derefter skiftede jeg tænrør og da de heller ik virkede skiftede jeg benzinpumpen. Derefter skulle kaburatoren bare justeres, og nu går den helt perfekt igen.
    Prøv engang at skifte tændrør, hvis du har ti tommelfingre og har renset dem med sandpapir og stålbørste kan du let have ødelagt dem (så størrelsen på gnisten ikke er korrekt).


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #7   21. jul 2005 Til Lars O - nu blev jeg lidt i tvivl om hvad nr billederne havde - det billede som jeg tror du refererer til har jeg ladet være og slettet de to øvrige - er det det rigtige billede jeg har tilbage og er det der kaburatoren skal findes?

    Til Mads B - jeg haved også tænkt mig at skifte tændrørerne da der trods min rensning stadig er noget sod der har brændt sig fast på dem.
    Mit problem er bare at det er svært at få fat i de tændrør - selv i min marine forretning har de problemer med at levere dem.
    Uha det lyder straks som et større projekt med udskiftning af benzinpumpe (men nu prøver jeg alt det andet).


    Er der nogen der kender et sted over nettet hvor man kan købe tændrør i alle størrelser?



  • #8   21. jul 2005 Hellers Marine har næsten alle tændrør (Kastrup havn)
    www.hellers.dk
    Penzinpumpen er super let at skifte, ihvertfald hvis det er samme type som min, to skruer og to fuel lines.


  • #9   22. jul 2005 sorry det har ikke så meget med det her at gøre..
    men hvor er det fedt at se at så mange gider at hjælpe og fordi man ikke ved hvad en karburator er skal man ikke ragges ned på ligesom på sg og rc galleri...

    syntes at folk her inde er meget seriøse og hjælpsomme.. men det skyldes nok at der er flest voksne.. hehe er selv 14 såhh.. smiley


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #10   23. jul 2005 Jeg kan ikke andet end give dig ret Emil - jeg bøjer mig i støvet og takker for den fornemme hjælp...

    Men jeg vender nok tilbage med flere motor spørgsmål.


  • #11   23. jul 2005 okay det er fint der er ihvertefald mange der kan hjælpe her inde og jeg kan altid så bare spørg..

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #12   27. jul 2005 Jeg har idag rodet med min L.... motor og

    "billede nummer et det der er en helt sort plast kasse er luffilter... så det lig bag den er kaburator, den sidder fastspændt med to 6 mm skruer dem ska du skrue af, når den er af. vender du bunden op på kaburatoren og skruer det lille dæksel af i bunden når du får det af sidder der 2 små dyse som du blæser ind i med trykluft og gør bundkaret ren også bagefter samler du den igen også sku det være klaret"

    dette prøvede jeg men nåede kun til dette (se billede under min profil).

    Jeg går ud fra at jeg her har fat i kaburatoren eller -erne?
    De sidder fastspændt helt inde bagved på motoren og jeg kan overhovedet ikke komme til, er der en måde at gøre det på når de sidder på?

    Jeg fandt úd af at ham jeg købte den af lige havde "glemt" at sætte et luftfilter i, det kan vel meget vel have noget med mine problemer at gøre, eller hva?

    Er der evt. nogen der har forstand på det her og som bor i Kbh. - jeg betaler gerne for hjælp til det her projekt.


  • #13   27. jul 2005 Hvis du kan få flyderhuset (bunden) af, er det en go start, da det kan være der der er blevet samlet skidt og snavs. Start med de 3 skruer der sidder i bunden af hver, så bliver de tømt for benzin, prøv at få samlet det benzin der kommer ud i et bæger og se om der er snavs i. Derefter skruer du de 4 skruer der sidder i bunden på hver og renser hvad du kan komme til derfra. Det kan godt være svært at få dem helt af, da de ikke er til at komme til.

  • #14   27. jul 2005 Og så selvfølgelig nye pakninger, de ser ik for gode ud.

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #15   27. jul 2005 Ok - jeg er glad for at jeg så trods alt er startet det rigtige sted.

    Jeg prøvede at skrue en af de nævnte skruer ud og benzinen virkede klar - men jeg forsøger mig med at få skruet bunden af - det bliver dog svært på den sidste da skruer vender helt ned mod motorens bund.

    Jeg er stadig villig til at betale for en hjælpende hånd.


  • #16   27. jul 2005 Har desværre ikke arbejdet på en motor som din før, så vil ik rode mig ud i for meget.

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #17   28. jul 2005 Er der noget bestemt som flyderhuset skal renses i?

  • #18   28. jul 2005 Jeg plejer at bruge rensebenzin til sådan noget. Og trykluft til at blæse dysser igennem med, men ikke for kraftigt.

  • #19   28. jul 2005 Et godt lille fif er at når du skiller noget ad, så tag billeder før, under og efter så du kan se hvordan det skal samles igen hvis du blir usikker. Det er en go lille ting.

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #20   28. jul 2005 Jeg skal desværre ordne det hele i vandet - kan ikke sejle den til rampen


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #21   3. aug 2005 Har forsøgt at få flyderhuset af - men kan overhovedet ikke komme til med skruetrækker eller topnøgle.

    Jeg tappede benzinen af flyderhuset som du sagde - den havde en urin-klar-gul farve - er det normalt eller kan vi derved konstatere at det ER kaburatoren der skal renses?

    Hvis ikke - hvad kan følgerne være af at have sejlet uden luftfilter? Den tidligere ejer fortaltle mig som sagt ikke at han havde undladt at sætte et filter i.

    Jeg overvejer nu bare at komme af med båden - hvad tror i jeg kan få for båden, traileren og den defekte motor?


  • #22   4. aug 2005 Det er den rigtige farve for benzinen, det var mere hvis der kom synligt skidt ud...
    Det burde ikke ha så meget at sige, selvfølgelig har den ikke så godt af det, men der er jo også motor dæksel ud over, som stopper det meste skidt...
    Luften bliver blandet med benzin lige efter filteret, så det fiser bare direkte igennem kaburatoren.
    Ellers må den en tur på værksted, tror det er en go motor når den kører.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #23   4. aug 2005 Ja jeg må prøve at finde ud af noget - mit problem er at den jo slet ikke vil starte - et problem eftersom den ligger i Svanemøllehavnen (kbh) og det nærmeste slæbested er i Hellerup - men jeg må finde nogen der kan slæbe mig dertil.

    Hvad synes du iøvrigt jeg kan tage for båden som den er nu? ca.?


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #24   28. aug 2005 Jeg har så småt opgivet min motor og går nu og overvejer køb af en ny - jeg kigger lidt på 9.9 hestes....

    Mon ikke den er fin tli min båd og fiskeri?
    Den kan jo desværre ikke trække vandski eller tube som jeg gerne ville have men her er det jo at økonomien sættersine begrænsninger....


Kommentér på:
Motor i udu?

Annonce