Motor i udu? {{forumTopicSubject}}
Da jeg for nogle måneder siden købte min motor sejlede den uden nogen som helst probs.
De sidste to gange jeg har været ude og motoren har været slukket under fiskeri, har jeg haft problemer med at starte - efter et par forsøg og lidt venten er det dog lykkedes begge gange.
Idag skulle jeg så ud og havde grundet de tidligere problemer skiftet til en ny tank - da jeg var nervøs for vand/kondens i den gamle tank. Det hjalp dog ikke - stadig start problemer.
Jeg tog så de tre tændrør ud og de var godt tilsodede - jeg rensede dem med stålbørste og sandpapir til de var nogenlunde rene igen - hjalp stadig ikke.
Ved tænding kører den ligesom - men der kommer ikke det der "drøn" når førstd en virkelig starter.
Hvad F.... kan det være? Er min gamle Johnson bare gået på pension eller er der noget jeg kan forsøge?
Kan det evt være pga. fugt i slangen til tilførsel af benzin? Den ligger i det fri.
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Eller er den bedste ide mon ikke bare at overlade det til en ekspert....
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Jeg prøver - må være et par tidligere knallertfetister i min omgangskreds - det er vel næsten det samme?
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
De ligger under min profil.
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
Prøv engang at skifte tændrør, hvis du har ti tommelfingre og har renset dem med sandpapir og stålbørste kan du let have ødelagt dem (så størrelsen på gnisten ikke er korrekt).
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Til Mads B - jeg haved også tænkt mig at skifte tændrørerne da der trods min rensning stadig er noget sod der har brændt sig fast på dem.
Mit problem er bare at det er svært at få fat i de tændrør - selv i min marine forretning har de problemer med at levere dem.
Uha det lyder straks som et større projekt med udskiftning af benzinpumpe (men nu prøver jeg alt det andet).
Er der nogen der kender et sted over nettet hvor man kan købe tændrør i alle størrelser?
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
www.hellers.dk
Penzinpumpen er super let at skifte, ihvertfald hvis det er samme type som min, to skruer og to fuel lines.
jan 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 50
men hvor er det fedt at se at så mange gider at hjælpe og fordi man ikke ved hvad en karburator er skal man ikke ragges ned på ligesom på sg og rc galleri...
syntes at folk her inde er meget seriøse og hjælpsomme.. men det skyldes nok at der er flest voksne.. hehe er selv 14 såhh..
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Men jeg vender nok tilbage med flere motor spørgsmål.
jan 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 50
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
"billede nummer et det der er en helt sort plast kasse er luffilter... så det lig bag den er kaburator, den sidder fastspændt med to 6 mm skruer dem ska du skrue af, når den er af. vender du bunden op på kaburatoren og skruer det lille dæksel af i bunden når du får det af sidder der 2 små dyse som du blæser ind i med trykluft og gør bundkaret ren også bagefter samler du den igen også sku det være klaret"
dette prøvede jeg men nåede kun til dette (se billede under min profil).
Jeg går ud fra at jeg her har fat i kaburatoren eller -erne?
De sidder fastspændt helt inde bagved på motoren og jeg kan overhovedet ikke komme til, er der en måde at gøre det på når de sidder på?
Jeg fandt úd af at ham jeg købte den af lige havde "glemt" at sætte et luftfilter i, det kan vel meget vel have noget med mine problemer at gøre, eller hva?
Er der evt. nogen der har forstand på det her og som bor i Kbh. - jeg betaler gerne for hjælp til det her projekt.
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Jeg prøvede at skrue en af de nævnte skruer ud og benzinen virkede klar - men jeg forsøger mig med at få skruet bunden af - det bliver dog svært på den sidste da skruer vender helt ned mod motorens bund.
Jeg er stadig villig til at betale for en hjælpende hånd.
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Jeg tappede benzinen af flyderhuset som du sagde - den havde en urin-klar-gul farve - er det normalt eller kan vi derved konstatere at det ER kaburatoren der skal renses?
Hvis ikke - hvad kan følgerne være af at have sejlet uden luftfilter? Den tidligere ejer fortaltle mig som sagt ikke at han havde undladt at sætte et filter i.
Jeg overvejer nu bare at komme af med båden - hvad tror i jeg kan få for båden, traileren og den defekte motor?
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 3 Emner: 17 Svar: 93
Det burde ikke ha så meget at sige, selvfølgelig har den ikke så godt af det, men der er jo også motor dæksel ud over, som stopper det meste skidt...
Luften bliver blandet med benzin lige efter filteret, så det fiser bare direkte igennem kaburatoren.
Ellers må den en tur på værksted, tror det er en go motor når den kører.
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Hvad synes du iøvrigt jeg kan tage for båden som den er nu? ca.?
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Mon ikke den er fin tli min båd og fiskeri?
Den kan jo desværre ikke trække vandski eller tube som jeg gerne ville have men her er det jo at økonomien sættersine begrænsninger....
Motor i udu?