{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Udskiftning af ny brugt motor {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, jeg har på nuværende tidspunkt en Volvo Penta md 1 -2, 24.5 hk indenbors motor i min Naver29, som er i udu. og er blevet tilbudt en Buck dw 20, jeg har ladet mig fortælle at jeg skal finde ud af differencen på akselernes afstand til ophæng, altså forskellen på de 2 motorers ophængs afstand, for at se om jeg kan få Buck'en i min båd..... er der nogen der ved hvor man kan finde disse tekniske informationer? Mvh Tonny


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af ny brugt motor
  • #1   9. maj 2011 Hej Tommy,

    Din motor er af typen med in-line gear dvs at krumtap og gearflange flugter. På Bukh motorer er der 2 typer gearkasser den gamle model med BV6 gear med forsætning på 7,5 cm og den nyere type gear BV7 med en forsætning på ca 5,0 cm, dette medfører at motoren skal hæves i forhold til din gamle motor for at ramme flangen på skrueakslen.

    Afstand på ophæng er normalt ikke noget problem da fundamentet er forberedt til forskellige motortyper i længde retning, derimod kan bredden af fundament blive et problem, dette kan ændres på motor beslag for ophæng.

    Vh


  • #2   11. maj 2011 Tusinde tak for svaret andre, har fået at vide at man kan få et " Hydro Drev " eller noget i den dur, som evt skulle kunne hjælpe hvis buck'en er for høj eller lav i forhold til min volvo penta.....problemet er bare lidt at det koster omkring 12kilo eller noget i den dur, ja jeg er lidt grøn på dette område men det er jo også en slags penge smiley

    har en mekaniker ven der kommer ud og kigger på det imorgen så må vi håbe at han kan guide mig lidt der også,


Kommentér på:
Udskiftning af ny brugt motor

Annonce