{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Hvad vil båden kunne sælges for {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg går og renoverer lidt på en Shetland 570 fra 1977.
Pt er den renoveret udvendig (dvs cockpit osv). Der er trukket nyt el, men selv kabinen er rå. Jeg har hevet alt ud. Der er lavet 2 holdere med drejebaser til downriggere. Der er en 75HK Mercury 2 takter fra 1990. Der er en helt sprit ny kaleche specielt lavet til denne, som kan deles i sprayhood. Vindspejl, kabine og måske en gang maling udvendig mangler.
Nu går jeg og overvejer at sælge den som den er og købe en helt ny båd. Men hvad prisleje vil min båd ligge i uden medfølgende trailer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad vil båden kunne sælges for
  • #1   30. jul 2008 tja nu er det jo en ældre motor og et ufærdigt projekt.. så et gæt vil være ca 60kilo


  • #2   30. jul 2008 jeg vil sige omkring de 40...plus en sjat...

  • #3   31. jul 2008 ja havde selv skudt på et sted mellem 50-65 stykker, men så er det nok der et sted. Tak for input. Det kunne være jeg skulle lave kabinen færdig og få det lidt mere for den....

  • #4   31. jul 2008 Hejsa et slag på tasken ville være ca 6000 kr for trailer ca 16000 for motoren, også ca 20000 for båden. Sætpris ville jeg skyde den til 40 til 42000 kr. Men det skal også lige siges at det er en pris en forhandler ville ligge på i gensalg. Så en bytte pris ved en forhandler vil jeg skyde den til 35000kr. selfølgelig kommer prisen an på hvor meget af dit udstyr der følger med. Men en advarsel, udstyr giver forhandler ikke ret meget for.
    P.S Det er en rigtig fin gammel båd du har dig der. Jeg håber ikke at mit indlæg har generet dig eller noget. jeg siger det bare som det er da jeg har arbejdet for en bådforhandler, og kender lidt til byttepriserne.


  • #5   1. aug 2008 Hej Kenneth H

    Nej så let bliver jeg ikke generet smiley
    Efter at have sundet mig lidt ovenpå rusen af at tænke ny båd, er jeg faldet lidt ned på jorden igen. Tror jeg beholder båden og renoverer den færdig.

    Jeg bliver dog lidt forvirret over din udregning. Jeg købte selv traileren ved siden af for små 2 år siden. Dengang støvsugede jeg marked for brugte trailere og kunne næsten ikke finde en med mindre de var tæt på nypris. Det endte med den jeg har nu (1300 total eller hedder den 1325? Nej 1300 må det være) og den gav jeg 15.000 kr for. Den er vel ikke halvveret i pris allerede hva?

    Prisen for motor tror jeg du har ret i.

    20.000 for båden.... hmm ... tjaa... de både magen til min jeg ser til salg står til noget højere pris selvom de selvfølgelilg er renoveret... men det er jo heller ikke sikkert de bliver solgt smiley


  • #7   1. aug 2008 Hej Jens
    Tak for input. Det lyder meget fornuftigt!


  • #8   2. aug 2008 Hejsa igen jeg beklager jeg havde ikke set det var en så stor trailer troede det var en 1000kg uden bremser og i brugt pris der ligger sådan en i det prislag, ved salg til en forhandler. men jeg kan sige så meget at en sprit ny variant trailer med det samme antal ruller på ligger på ca 18000kr. og med superruller på ligger den ca på 20000kr. Så din trailer vil jeg skyde til ca 10-12000 beklager min fejl.
    Men det gode ny er er så at så ryger samlet prisen også op på de ca 50000 som du regnede med så vi er ikke så langt fra hinnanden som først antaget.
    P.S har solgt et par stykker af din slags båd og den pæneste den røg for 26 og den værste for 13. Så derfor satte jeg min pris der.


  • #9   2. aug 2008 Hej Kenneth
    Helt ok. Skægt du skriver det med 26 og 13. Når man lige slår et smut ind på DBA (som jeg har gjort i laang tid inden jeg købte min) så lå de renoverede af min slags fra 75 - 120.000 godt nok med 4 takter med 5-6 år på bagen...

    Men det er jo altid svært med de både... man kan jo bare sætte prisen som man vil..


  • #10   2. aug 2008 Okay ja der kan man se. Det kan også bare være fordi min chef ikke gad og have de "gamle" både stående, at prisen var der efter. smiley


  • #11   2. aug 2008 Min gamle båd byttede jeg væk til min nuværende båd. ham der fik den afmonterede motoren, gas/gear box samt urene. Resten solgte han videre med alt udstyr for den nette sum af 29 kilo så meget værd er de da ikke...havde jeg vidst det havde jeg sku selv købt den igen...

Kommentér på:
Hvad vil båden kunne sælges for

Annonce