{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken GPS skal man vælge??
  • #1   1. aug 2008 Der er waypoint og kortplotter..

Hvad og hvor skal gpsén bruges ?

Det du beskriver er waypoints...Der er punkter, hvor du følger punkterne fra punk A - B - C - D

Kan osse bruges til gode fiskesteder o.s.v.

Kortplotteren kan selvfølgelig det samme, her er der bare et kort du følger istedet for en pil eller lign.

• #2   1. aug 2008 man kan også få et program til sin pc, så man kan koble den sammen med sin gps /plotter og se det hele på pc'en.. planlægge ruter bl.a.. ka bare ikke huske hvad det hedder... men det kan jeg måske finde ud af imorgen.. min svigerfar har det mener jeg..

• #3   1. aug 2008 ps.. man kan også bruge det kun med pc.. man skal bare have en gps modtager til pc'en så..

• #4   2. aug 2008 Hvorfor bøvle rundt med en bærebar/omformer, det fylder jo ad h til, og hvor skal den stå på instrumentbordet.. : ). skulle båden ikke lejes ud. Selv har jeg en lille garmin 178C, og den virker perfekt, og fylder intet, den virker jo i grove træk som den i bilen, du skal bare lige selv trykke ruten ind.. : ). men de fåes jo i mange størelser.

(link fjernet)

• #5   2. aug 2008 Som Erik H siger, så er det dejligt med en bærbar pc. Da vi sejlede båden hjem (ca. 90 sømil) havde vi en Garmin 128 gps med tror de kalder det interface, så man kunne tilslutte den til pc, det gjorde vi så og vi havde den bærbar stående nede på køkkenbordet så man stadig kunne se hvor vi var, på det levende søkort. Alle data fra turen blev logget så vi kunne se maks fart, march fart, hvornår vi tankede osv. skide smart system! nemt og gå til

• #6   2. aug 2008 Funktioner og muligheder er de samme om man vælger en ordenlig kortplotter eller en pc med SW på.. Det hele munder ud i få ting:
    1. Skal den slæbes til og fra båden hver gang <- klart en kortplotter.
    Intet ledningsrod, og ikke stor og "tung" at slæbe rundt på.
    Og man kan stadigt lave ruter hjemme i sofaen, og tage dem med ud..

2. Vil man have stor skærm er der kun en vej, hvis man ikke vil ruineres = bærbar..

Synes nu skærmen er stornok, og jeg har kun en Lowrance 522iGPS, og desuden, er en bærbars skærm umuligt at bruge i direkte sollys, hvor en kortplotter giver et flot billede selv i direkte sol...
    Så skal det være en bærbar skal det være i kahyt, eller overskyet alt andet er noget juks.. Så hjælper det ikke at have en stor skærm, hvis man alligevel ikke kan se hvad der sker på den..

Just my 10cents..

• #7   2. aug 2008 Endnu en fordel med en enhed der er lavet til formålet, er at man kan have et ekkolod i den også hvis man vælger de rigtige modeller..

• #8   2. aug 2008 Henrik G skrev: "Jeg ville jo ønske at man kunne få ligesom en bil, en der lagde en rute og så fulgte man bare den's kurs osv :o)"
    Det kan alm kortplottere såmend også idag, jeg har favoritruter på min..

• #9   2. aug 2008 En alm gps viser da også alle dybder, og forhindringer, jeg går ud fra det er det samme kort der bruges, så kan man i ro og mag sidder og kigge hvor dybt der er mens der sejles. man kan uden problemer se dybderne adskillige km frem for sig hvilket er rigeligt, samtidig kan gps en tåle vand, og sidder altid på sin plads, også i dårligt vejr.

Kommentér på:
Hvilken GPS skal man vælge??

Annonce