{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dreje ved høj fart
  • #1   7. aug 2008 Det med de Amerikanske advarsler var også de jeg tænkte. Men jeg har nu heller ikke nogen planer om at ligge og lave hækseringe med 40 knob. det jeg tænkte var bare om det er ubetinget "ulovligt" at dreje eller om man godt kan lave små korigeringer uden at det gør noget. Jeg har aldrig haft så kraftig en båd så jeg blev bare lidt forundret over advarslen.

  • #2   7. aug 2008 Kunne iøvrigt være sjovt at se lidt billeder af båden.....

  • #3   7. aug 2008 jep skal nok få taget nogen. Det er klart den fedeste båd jeg har haft. 50+ knob er ikke noget problem!

  • #4   8. aug 2008 Jeg tror også det er et eller andet Amerikansk ævl.
    Men der er nok lidt fornft i det alligevel.

    Jeg har flere gange prøvet at "skride ud" med min båd.
    Fuldstændig ligesom en baghjulstruket bil gør.
    Det sker oftest når båden drejer skarpt med høj fart. Så krænger båden tilpas meget til at v-bunden kommer til at ligge "vandret" i den side man drejer til. Dermed slipper spidsen af v-bunden grebet i vandet.
    Så begynder båden at skride 90grader ud i forhold til sejlretning, at plane sidelæns... -indtil båden begynder at rette sig op igen. Og så slutter det sjove. For når spidsen af v-bunden får fat og man skrider sidelæns, så stopper åden MEGET hurtigt.
    Jeg har heldigvis Recarro sæder i min, eller vil jeg blive slynget ud af båden. Men men man får nogle blå mærker på arme og ben, når man stopper fra 30-40 knob i løbet af 5 meter.
    Chancen for at lave kolbøtter som en af de andre sagde er til stede, men ikke særlig stor.

    Men det er super sjovt at gøre når man er 100 % klar til hvad der sker, og holder godt fast. Og har løse teefoner og nøgler i lommerne.
    Det er fuldstændig ligesom på e vandscooter, når man laver "jet-udskridninger"

    Jeg burde sku ligge en film ind, som demonstrerer ovenstående...


Kommentér på:
Dreje ved høj fart

Annonce