{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Evt køb af Hellwig {{forumTopicSubject}}

Jeg har efter lidt søgen fundet frem til én som har en lettere skadet Helwig speedbåd til salg.

Båden er 16 fod og har en 115HK 2 takter bagpå, både motor og båd er fra ca 93

Motoren swer fin ud, men båden skal have lavet glasfiberarbejde samt vindspejlet skal repareres.
Den ser ellers OK ud i betrækket, og stolene er ret fede syntes jeg.
Den har en meget skarp V-form i skroget hvilket jeg forstår som godt til fart og manøvre.

Hvad må sådan en svend koste?
Er Helwig en OK båd ?

Carsten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evt køb af Hellwig
  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 9
    #1   25. sep 2008 Hvor har du set den til salg henne? smiley Det lyder nemlig meget som min gamle båd.. smiley

  • #2   25. sep 2008 Skadens herkomst er ikke 100% kendt, men den er vist drevet ind i noget og har derved smadret højre side af vindspejlet og båden er revnet i samlingen mellem bund og top i samme side.

    Skaden kan forholdsvis nemt laves, og generelt så båden OK ud.

    Motoren var en 115hk 2 takt mariner så vidt jeg husker, den var sort og med power-trim.

    Carsten


  • #3   25. sep 2008 Båden er forresten hvid, med rød top / stafferinger

  • #4   26. sep 2008 en sort mariner er nok en mercury.

    Foto Foto Foto......
    opret den herinde.
    men hvis skaden har trykket fenderlisten midt i samlingen så er det ikke fordi at den har drevet ind i noget, der skal mere til at trykke en båd der.

    Men foto vil nok hjælpe en del.

    Jan


  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 9
    #5   26. sep 2008 Altså hvis det er min den gamle, så fejlde den absolut INTET da jeg solgte den!! Jo, bremsen havde sat sig og måtte pilles af på traileren (blev gjort af en rigtig mekaniker der hvor den stod vinteropbevaret!) men selve båden og motoren spillede 110% !!

    Så evt. skader skal være sket efterfølgende.. Jeg havde ellers indtrykket af at ham der købte den, ville passe meget godt på den, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.


  • #6   26. sep 2008 Tak for svar..

    Foto har jeg ikke noget af, den står ved en forhandler.

    Ang. skaden så er det også lidt tvivlsomt at den er drevet ind i noget, det er nærmere en påsejling af en anden båd vil jeg mene.

    Ud over bådens tilstand, skal man så forvente et sindsygt forbrug på sådan en 115hk 2-takter?
    Det har jo altså også lidt at sige.

    Carsten


  • #7   26. sep 2008 Forresten..

    Hvad er en fair pris for sådan et sæt, UDEN trailer vel at mærke.
    Hvad er en 115hk motor værd fra den årgang.

    De forlanger 30.000kr for den, men den løber jo op i ca. 40k inden den er fin igen. Derudover skal der også købes trailer osv.

    Ville det være bedre at finde en båd med indenbords motor på omkring de 135hk ? Den skal primært bruges til Vandski og badering.

    Carsten


  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 9
    #8   26. sep 2008 Carsten, det er svært at udtale sig hvad sættet er værd når man ikke har set det i virkeligheden efter de skader du snakker om. Jeg har skrevet til dig i en PM hvad den blev solgt for, og så kan du vurdere hvad en fair pris ville være i dag. Hvad får du for 30.000 kr. kontra hvad kunne du have fået for lidt mere andre steder? ¨

    Hvis det virkelig er min den gamle båd og den er til salg i dag til de penge, så må der virkelig være sket noget med båden vil jeg mene.


  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 9
    #9   27. sep 2008 Tjah.. Jeg har set sættet nu, og jeg må indrømme at jeg ikke kan se båden for mig blive til båd igen. Virkelig en skam. Umiddelbart kan jeg ikke lige se hvordan vindspejlet i højre side skulle være gået af i en storm og hvordan samlingen bagerst i højre side (set bagfra båden) kan gå løs i samlingen. Det virker mere som om den er sejlet ind i noget, men jeg ved det selvfølgelig ikke.

    Det er hvert fald min gamle båd, og den står på min gamle Harbeck trailer kan jeg se. Er stadig lidt rystet over at se den i den stand i dag igen, men ja.. der ligger vel en god grund til det bagved.

    30.000 kr. - Tjah.. jeg ville se på en anden båd.. Hellwig er et forholdsvis kendt mærke i tyskland og produceres stadig. Der kan findes nogle gode eksemplarer med både store og alm. motorisseringer.

    Hvis det er din første båd, vil jeg nok fraråde dig at købe en Hellwig med 115 hk. Den krævede lidt at styre og kunne nemt tage magten fra én. Men sjov og spændende båd - var det engang smiley


  • #10   27. sep 2008 Hej Mark.

    Spændende at høre at det rent faktisk var din gamle båd. Og ja, jeg vil give dig ret i at den er temmelig medtaget.
    Jeg tror jeg leder videre efter noget andet, måske noget fletcher. Jeg fornemmer at de skulle være kanon i vandet, og nemem at styre.

    Hvad mener du med at tage magten fra én ? Altså laver den pludselig farlige manøvrer uden varsel?

    Carsten


  • Mark B
    Mark B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 9
    #11   27. sep 2008 Rattet havde tendens til at trække kræftet til (tror det var) højre?! Det er pga. skruens rotering og så naturligvis det gammeldags styretøj (kan ikke huske hvad det præcist hedder, så lader dét ligge smiley )

    På toppen v. 55 Mph begyndte den ofte at chinewalke (læs = "Rulle på vandet") og det kan i værste fald gå gruelig galt!

    Vi havde en episode med 2 forholdsvis "unge" interesserede køber. Eller det var hvert fald hvad de udgav sig for at være. Det var tæt på at ende galt, da ingen af dem før havde sejlet en båd med de kræfter bagpå og den ene mente samtidig han kunne ryge og sejle med fuld skrue og 4 mand i båden. Han slap rattet et øjeblik og vi blev kastet over i siden alle mand! Siden den dag tænker jeg gerne en ekstra gang over hvem jeg giver rattet til i en båd og hvornår de måske ikke længere bør sejle.


  • #12   27. sep 2008 Phy ha.. Det lyder ikke sjovt.

    Nå, men jeg vil lige takke alle for indlæg i denne tråd, jeg hopper fra båden.
    Til jer andre, hvis i er interesserede så står den ved Herning båd og trailer center i Sunds og de forlanger 30k for den.

    Carsten


Kommentér på:
Evt køb af Hellwig

Annonce