{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.260 visninger | Oprettet:

Bedste påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny på området, og jeg vil lige høre hvad i syntes der er den bedste motor, gerne med forklaring.

Jeg ville selv foretrække Yamaha, Mercury eller Suzuki.
Men er en Johnson f,eks også en OK motor?

Hvad med de gamle "tower of power" er det noget gammelt skrammel, elelr er de OK.

Jeg tænker i størrelserne 90-200HK.

Der er nogle motorer som stort set er de samme, men hvilke? Jeg ved at Mariner og Mercury skulle være ens op til visse årgange/størrelser.

Alt info modtages gerne smiley

Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste påhængsmotor
  • #1   3. okt 2008 Du vil nok få mange forskellige svar da folk har forskellige erfaringer og religioner om emnet.

"Tower of power" er rigtige tørstige, det er den eneste erfaring jeg har med dem..

• #2   3. okt 2008 Hvad prisklasse søger du. Nyt eller gammelt.
    Selv foretrækker jeg Mercury, men tror egentligt at der er for og imod på alle motorer. Har du råd og ønsker at bruge pengene på det, ville en 4 takter nok være at foretrække, men ellers er en gammel tower of power som min, også en meget stabil motor men er dog lidt tørstig.

Per.

• #3   3. okt 2008 Jamen prislejet ligger her i starten i den lave ende, men pointen er at de både man sidder og kigger på ofte har en motor med med i købet.

Jeg har hørt lidt dårlige ting om f.eks Johnson, men kan folk bekræfte det?

4 takt bliver det nok ikke til, jeg hælder mest til 2-takt pga vægt og service.

Carsten

• #4   3. okt 2008 Jonson er fine motorer....De er ens med Evinrude.

Du kan faktisk tydeligt høre at der er forskel på hvilke motorer folk foretrækker efter hviken del af landet de kommer fra ??

generelt er det johnson & evinrude på vestjylland, hvor det er mariner og mercury i østjylland, hvorfor ved jeg ikke,, men jeg gætter på lokaleffekten smiley

men prøv at hør dig omkring i dit område,,hvad benytter de...for så er det somregel nemmere at skaffe dele og hjælp i området.

Jeg har selv haft både johnson 90hk v4, evinrude 60 & 70 hk 3cyl, samt mercury 115 hk tower og power.

og har nu en 40 hk yamaha 3 cyl. og en 50 hk. mariner i 4takt.

skal du have en god og billig motor i den str. kan jeg anbefale dig V4 motorer, de er stærke og lyder rigtig godt..

Jeg ved der er en herinde på BG, som kommer fra skjern, som tit har disse motorer til salg i 115 - 150 hk str. somregel i pris klassen 13-17000.-

Men igen det er en smags sag smiley

• #5   3. okt 2008 hvad der er bedst er nok noget der kan starte en vild diskution, tror ikke du ska gå så meget op i mærke men mere hvad du har tænkt dig du sku bruge den til, ska du fiske/trolle er en 2-takter ikke det bedste valg, den bruger en del mere benzin ved lav fart end en 4-takter, til sport hælder mange til 2-takter, ved og det er fordi den er mere hisig, jeg her en mariner 80HK 2-takter fra 89, men det er en 99,9% mercury, den er jeg rigtig glad for, den går super godt. Suzuki har jeg hørt rigtig meget godt om og de har en god pris også, køber du sådan en er du godt sejlende

• #7   3. okt 2008 Alle sammen.. Tak for svar

Det er meningen at vi skal bruge båden til vandsport og jeg er mest selv til 2-taktere pga nemlig vægten samt vedligehold.

Målet er en ældre motor, i vores prisleje snakker vi nok i midt 80erne.

Carsten

• #8   3. okt 2008 jeg ville klart vælge yamaha eller johnson det går man sq aldrig fejl a. jeg ville ikke selv købe en alt for gammel Mercury

men bare hold dig fra de helt gamle motore smiley

• #9   3. okt 2008 jeg har haft både evinrude 70hk og mariner 150 hk fra midt 90'erne ingen problemer med nogen af dem de var driftsikre. Maineren var ret præcis også dobbelt så dyr at sejle med, men det var også sjovere. Men man skal have råd til det, for så snart man ryger over 100hk, så bliver det mærkbart dyrere at holde igang, så start hellere småt end slet ikke.

• #10   3. okt 2008 Tak for råd...

Når vi nu snakker forbrug, hvad bruger en ældre 2-takter så pr. time?
    Altså ikke med gassen i bund, men til vandski ved omkring 25 mph.

Jeg tror jeg vil gå efter et velholdt eksemplar frem for navnet, med bagtanke i at de gense mærker er de bedste at få fingre i smiley

Carsten

• #12   4. okt 2008 du kan ikke samligne sjov med lav benzin forbrug.
    hvis du skal have en god motor med godt bundtræk og nogen lunde god økonomi mht. benzin,,skal der slanter på bordet..

for så skal du helt sikkert have din en evinrude EFI motor en 2takter med direkte indsprøjtning, men de koster, for det er rimelig nye motor...

men reglen er, som alt andet,,større motor = mere benzin smiley

• #13   4. okt 2008 der er kun E-TEC der virker sådan en 150 hk ER NO 1

• #14   4. okt 2008 I slutningen af 80erne kendte jeg en der havde en mercury 115 hk. (tower of power) den sad på en lille fletcher speedbåd den kunne bruge op til 2 x 25 L i timen.

• #15   4. okt 2008
    Mijaw007 L:

nej nej nej... det er V-TEC der virker! smiley

E-tec'erne brænder bare en masse tændrør af smiley

• #16   5. okt 2008 okey det har jeg så ikke lige hørt de gør... men der er sku ik noget bedre bezin forbrug, støjen bundtrækket der er ikke noget der følger med den sååå et par tængrør en gang i mellem gør vel ik noget ( og der er jo også 3 år til det føste service )

• #17   5. okt 2008 Hej

Jeg har sådan en 115 mercury tower of power (købt af michael r)

Det er en rigtig fed og hissig motor efter min mening, men ja den bruger en del benzin, så de 22 liters tanke bliver man hurtig træt af. de skal fykdes op hele tiden.

Jeg tager altid 70 liter med ud og har vel ca 40 med tilbage efter et par timer hvor båden også ligger stille, og har altså ikke håndtaget i bund hele tiden.

samtidig skal det så også siges at jeg har brugt mere en dobbelt så lang tid på at reparere den end jeg har sejlet med den. så nu bliver den splittet totalt ad og samlet igen. gider ikke det samme næste år.

samtidig er det svært at få dele til den, min lå stille i næsten 2 mdr hvor sommeren var på sit højeste, for ingen kunne finde den del jeg manglede. var så heldig at få en komplet motor magen til nærmest gratis så nu har en ekstra af alt.

men altså når den kører er det fedt.! men dyrt.

så mit råd må vel egentlig være at finde noget nyere, der er altså ikke noget mere irriterende at skulle stå med oliefingre, når solen skinner og der ingen vind er.!

held og lykke med købet..

Mvh

Kasper

• #18   5. okt 2008 heyyyy Kasper P tror du skulle kikke efter en ny motor hvornår er den fra ????

• #19   5. okt 2008 Har 2 jo. den til dele er fra 84 og den anden er fra 85

• #21   5. okt 2008 nej ikke under 2000

• #22   9. okt 2008 Jeg takker for svarene alle sammen.
    Jeg må se hvad markedet tilbyder i løbet af efteråret/vinteren.

Carsten

Kommentér på:
Bedste påhængsmotor

Annonce