17.260 visninger
|
Oprettet:
Bedste påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Jeg er ny på området, og jeg vil lige høre hvad i syntes der er den bedste motor, gerne med forklaring.
Jeg ville selv foretrække Yamaha, Mercury eller Suzuki.
Men er en Johnson f,eks også en OK motor?
Hvad med de gamle "tower of power" er det noget gammelt skrammel, elelr er de OK.
Jeg tænker i størrelserne 90-200HK.
Der er nogle motorer som stort set er de samme, men hvilke? Jeg ved at Mariner og Mercury skulle være ens op til visse årgange/størrelser.
Alt info modtages gerne
Carsten
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
"Tower of power" er rigtige tørstige, det er den eneste erfaring jeg har med dem..
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 18 Svar: 267
Selv foretrækker jeg Mercury, men tror egentligt at der er for og imod på alle motorer. Har du råd og ønsker at bruge pengene på det, ville en 4 takter nok være at foretrække, men ellers er en gammel tower of power som min, også en meget stabil motor men er dog lidt tørstig.
Per.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 55
Jeg har hørt lidt dårlige ting om f.eks Johnson, men kan folk bekræfte det?
4 takt bliver det nok ikke til, jeg hælder mest til 2-takt pga vægt og service.
Carsten
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
Du kan faktisk tydeligt høre at der er forskel på hvilke motorer folk foretrækker efter hviken del af landet de kommer fra ??
generelt er det johnson & evinrude på vestjylland, hvor det er mariner og mercury i østjylland, hvorfor ved jeg ikke,, men jeg gætter på lokaleffekten
men prøv at hør dig omkring i dit område,,hvad benytter de...for så er det somregel nemmere at skaffe dele og hjælp i området.
Jeg har selv haft både johnson 90hk v4, evinrude 60 & 70 hk 3cyl, samt mercury 115 hk tower og power.
og har nu en 40 hk yamaha 3 cyl. og en 50 hk. mariner i 4takt.
skal du have en god og billig motor i den str. kan jeg anbefale dig V4 motorer, de er stærke og lyder rigtig godt..
Jeg ved der er en herinde på BG, som kommer fra skjern, som tit har disse motorer til salg i 115 - 150 hk str. somregel i pris klassen 13-17000.-
Men igen det er en smags sag
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 15 Svar: 285
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 55
Det er meningen at vi skal bruge båden til vandsport og jeg er mest selv til 2-taktere pga nemlig vægten samt vedligehold.
Målet er en ældre motor, i vores prisleje snakker vi nok i midt 80erne.
Carsten
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Både: 3 Emner: 38 Svar: 92
men bare hold dig fra de helt gamle motore
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 55
Når vi nu snakker forbrug, hvad bruger en ældre 2-takter så pr. time?
Altså ikke med gassen i bund, men til vandski ved omkring 25 mph.
Jeg tror jeg vil gå efter et velholdt eksemplar frem for navnet, med bagtanke i at de gense mærker er de bedste at få fingre i
Carsten
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
hvis du skal have en god motor med godt bundtræk og nogen lunde god økonomi mht. benzin,,skal der slanter på bordet..
for så skal du helt sikkert have din en evinrude EFI motor en 2takter med direkte indsprøjtning, men de koster, for det er rimelig nye motor...
men reglen er, som alt andet,,større motor = mere benzin
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 3 Svar: 27
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Både: 4 Emner: 20 Svar: 152
Mijaw007 L:
nej nej nej... det er V-TEC der virker!
E-tec'erne brænder bare en masse tændrør af
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 3 Svar: 27
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 30 Svar: 112
Jeg har sådan en 115 mercury tower of power (købt af michael r)
Det er en rigtig fed og hissig motor efter min mening, men ja den bruger en del benzin, så de 22 liters tanke bliver man hurtig træt af. de skal fykdes op hele tiden.
Jeg tager altid 70 liter med ud og har vel ca 40 med tilbage efter et par timer hvor båden også ligger stille, og har altså ikke håndtaget i bund hele tiden.
samtidig skal det så også siges at jeg har brugt mere en dobbelt så lang tid på at reparere den end jeg har sejlet med den. så nu bliver den splittet totalt ad og samlet igen. gider ikke det samme næste år.
samtidig er det svært at få dele til den, min lå stille i næsten 2 mdr hvor sommeren var på sit højeste, for ingen kunne finde den del jeg manglede. var så heldig at få en komplet motor magen til nærmest gratis så nu har en ekstra af alt.
men altså når den kører er det fedt.! men dyrt.
så mit råd må vel egentlig være at finde noget nyere, der er altså ikke noget mere irriterende at skulle stå med oliefingre, når solen skinner og der ingen vind er.!
held og lykke med købet..
Mvh
Kasper
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 3 Svar: 27
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 30 Svar: 112
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 3 Svar: 27
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 55
Jeg må se hvad markedet tilbyder i løbet af efteråret/vinteren.
Carsten
Bedste påhængsmotor