{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.289 visninger | Oprettet:

Opbevaring af båd, undersøgelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan er efterspørgelsen efter opbevaring af både om vinteren og sommeren er og er den ligeså stor om sommeren?

Hvis i kunne ville i have opbevaring af båden om sommeren hvis i kunne komme og hente jeres båd som i selv vil??

Hvad ville være et passene prisleje om måneden om vonteren og om sommeren?

Jeg håber der er nogen som vil være behjælpelige.

Mvh

Christian.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Opbevaring af båd, undersøgelse
  • #1   27. okt 2008 Åhh jo, marked er der for det, men tror næppe at det kan løbe rundt taget køb af hal, vedligeholdelse, regnskab m.m taget i betragning.

    Vores båd er lejet ind i en hal bag 2.5 meter højt dobbelt hegn med 8000 volt i hegn 2, alarm, kamera overvågning ja selv metalbom foran porten til sølle 2000,- om året.

    Har fri adgang 1 april til 1 november, mellem 1-11og 01-04 er hallen lukket for ind og udkørsel..

    Folk kan have deres ting i fred der..... smiley


  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 29
    #2   27. okt 2008 Kender nogen på fyn der giver 150 kr pr måned for opbevaring, så jeg tror sgu ikke der er nogen penge i det...

  • #3   27. okt 2008 Hmm, jeg tror ikke det er noget du skal gå ind i.
    Du må tænke på at alle de værfter der normalt opbevarer både, står næsten tomme om sommeren, så der er jo super meget konkurrence på det tidspunkt af året. Desuden er de både der står der tit nogle der er blevet taget på land pga. skader etc.


  • #4   27. okt 2008 mikkel B. hvor er det henad mangler en plads til min her når det bliver vinter...

  • #5   28. okt 2008 Lidt afhængig af hvorhenne i landet man huserer, tror jeg nok at det kan betale sig at købe en hal og leje den ud. Jeg giver ca 7000 kr for en overvintring i hal, 25 fods båd. I hallen er der nok ca 30 både, der alle sammen er større end min, så gennemsnitsprisen ligger nok på omkring 10000 kr pr båd.

    Hallen er fyldt op hver vinter, men står så halvtom om sommeren. Der kunne man evt fylde alt mulig andet derind.


  • #6   28. okt 2008 Hmm Per G.....?????
    Hvordan vil du forrente en stor hal med afdrag,skatter,vedligeholdelse, for 300000,- årligt? (dertil skal der betales skat, vel og mærket hvis der er noget at betale af)
    Man kan jo heller ikke bare putte noget andet i hallen om sommeren og så ud igen til efteråret...
    Hvis du har X antal kroner som du ikke aner hvad du skal bruge til og skal have investeret fordi du alligevel skal betale skat af dem, så er sådan en hal sikkert en mulighed.... smiley


  • #7   28. okt 2008 Martin N:

    Jeg siger ikke at det er en guldgrube at leje haller ud, men der er nogen som gør det, og de gør det ikke allesammen for vores blå øjnes skyld. Nogle steder er det selvfølgelig et led i en service funktion.

    Hvis man vil have sin båd opbevaret gratis eller rettere tjene lidt på det, mener jeg godt det kan betale sig, hvis man gider at rode med. Man kan ikke leve af den ene hal, men den passer næsten sig selv, så man har tid til at lave andet. En stålhal der ikke er opvarmet, er der trods alt begrænset vedligehold på.

    Jeg betaler 205 kr (+moms)pr kvm + lidt diverse for en overvintring. Altså fra nov til april, begge måneder incl. Det vil sige kun 6 måneder. Normalvis kan man sagtens leje en kold stålhal til noget mindre end den husleje pr kvm, oven i købet på årsbasis.

    Så hvis man blot lejer en stor hal, for så at leje den videre ud til flere bådejere, løber det allerede rundt, bevares ikke nogen stor fortjeneste. Hvis man så beslutter sig for at købe hallen, i stedet for at leje, skulle regnestykket gerne komme til at se bedre ud i det lange løb.

    Jeg kan ikke se det store problem i at finde noget at putte ind i hallen, i løbet af sommeren og så ud med det igen senere. Jeg skulle blive noget forbavset, om der ikke er masser af erhvervsdrivende som har behov for at have noget opbevaret i et par måneder og så afsted igen.

    En gang imellem står der lidt træ inde i hallen i en kort periode om sommeren. Hvis man gad at gøre mere ved det, kunne man sikkert få den udnyttet nogenlunde i løbet af sommeren til flere byggematerialer eller lignende.

    Een ting ved jeg. Ham som jeg lejer mit hjørne af hallen af, lejer hele hallen af ejeren. Det vil sige at han er mellemmand. Og jeg ved at han ikke sætter penge til. Dog tjener han heller ikke det store på det, har han sagt.

    Men hvis ejeren af hallen selv gad at snakke med de forskellige bådejere, var huslejen billigere for os, eller han tjente flere penge selv.

    Hvordan du kan have din båd opbevaret, under de forhold, til 2000 kr om året, er ikke let at forstå. Det er klart at til den pris kan det ikke løbe rundt, der er andre som betaler gildet.



Kommentér på:
Opbevaring af båd, undersøgelse

Annonce