{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Hva vil i gør ????? Skal have malet min båd !!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er i gang med at renovere denne fine gamle glasfiber båd.
Jeg vil lave den total i orden så den spiller 100% OVERALT.
Derfor dette spørgsmål til jer.
Hvilken maling skal jeg bruge af både grunder og maling for at få det mest holdbare og flotteste resultat.
Denne båd kommer ikke til at ligge i vandet medmindre den skal sejles med, elleres kommer den til at stå på traileren til hverdag.
Udvendigt har jeg stort set slebet helt ned til glasfiberen.
Indvendigt bliver den desværre ikke slebet helt ned, da strukturen er for grov til at jeg kan komme i bund.
Jeg er også i tvivl om jeg selv skal male den (det kan jeg godt finde ud af), eller om jeg sende den til en maler, der kan sprøjte maler den.

Håber at i har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre for at den bliver mest mulig lækker og holdbar.

MVH. Henrik


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hva vil i gør ????? Skal have malet min båd !!!
  • #1   7. jun 2017

    profilbillede
  • #2   7. jun 2017

    profilbillede
  • #3   7. jun 2017

    profilbillede
  • #4   7. jun 2017

    profilbillede
  • #5   8. jun 2017 Nu kender jeg ikke så meget til de forskellige malings tyber.... meeen læs Hembels lille bog om netop båd maling ( smiley kan findes på nettet ).
    Og hvis du evt selv kan sprøjtemale .... ja så kast dig ud i det, resultatet bliver altså flottest når der sprøjtes på ! smiley
    Jeg brugte rulle til min smiley ............ nøhj hvor kan det ses og så havde jeg ikke brugt nok fortynder, så malingen blev lidt for tyk smiley ( syntes jeg )..... så jeg søger nok snart efter et sted hvor jeg kan skille den ad igen og så give yder siden en ny omgang ( hvis den ikke bliver solgt inden, så vores drøm om en pilothous kan blive opfyldt smiley smiley smiley ) .... denne gang med sprøjte...... sidst og ikke mindst ... selve bunden som du maler på skal have den finish som slut resultatet skal have... ALLE fejl kan ses smiley
    OG SÅ MASSER AF BILLEDER SOM VI KAN SE PÅ he he .... vi kan godt lide at se sådan nogle ting smiley
    Og med det store arbejde du allerede har lagt i den, ja så tror jeg den bliver mega flot.... så på forhånd tak for et lille indblik smiley smiley smiley


  • #6   8. jun 2017 Hej kim. Jeg har lavet fotoalbum så man kan følge med i projektet.

Kommentér på:
Hva vil i gør ????? Skal have malet min båd !!!

Annonce