{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CE godkendelse
  • #1   7. mar 2009 Alle både importeret til et EU-land efter 15. juni 1998 skal være certificerede, så de opfylder de fælles miljø- og sikkerhedsmæssig krav til både.

så både før skal jo ikke være godkendte.. og kan se du har skrevet til mange om de er godkendte.. men der står jo de ikke skal være det!

• #2   7. mar 2009 Det kan vel ikke siges ofte nok, at det er god skik KUN at skrive i annoncer på både/udstyr man er reelt interesseret i. Det syntes ikke helt at være tilfældet med JKS!

• #3   8. mar 2009 kan kun give dig ret Anders C!

• #4   8. mar 2009 Jeg tror du har misforstået mange af svarene på dine utallige indlæg. Jørgen. Der er ingen der stiller spørgsmålstegn ved lovgivningen. Den er jo som den er. Men stadig er amerikanske både underlagt endnu skrappere krav på mange områder end CE mærkningen. Derfor finder jeg CE mærkning urelevant og en "skjult afgift"

• #5   8. mar 2009 Omkring det med en CE-mærkning, så er der jo meget mere i det end blot et flot dokument med "lakstempel". Med til sagen hører jo også en 25 siders rapport om båden med fotos, diagrammer, ISO normer o.s.v.. Nævnte skal jo også følge båden. De typiske fejl/mangler på en US import båd er en automatisk ildslukker, lænsepumpe samt ikke godkendte benzin slanger. Man bør ikke opbevare batterier i mortorrummet men dette er faktisk lovligt.

• #6   9. mar 2009 Peter G.

Lænsepumpe ER krav i USA, og hvad skal man bruge automatisk brandsluknng til med en udenbords motor. Ud over det tvivler jeg på at en "EU" godkendt slange er bedre end en Amerikansk.

Per.

• #7   9. mar 2009 Jeg kan nu heller ikke se forskellen på 2 både fra eks. 1997. Den ene er importeret i 1997 (og skal så ikke være CE-godkendt) og dan anden er inporteret i 1999 (og skal så være CE-godkendt). Nogle (mest journalister) går så langt at de skriver at båd nr. 2 er livsfarlig - men sagen er at de 2 både er identiske. Det er simpelthen dårlig lovgivning der er noget bøvl at administrere. Hvem tænkte på i 1997 at gemme papirerne på at båden er importeret i 1997 - skulle man kunne gætte at der senere kom en lovgivning der krævede disse dokumenter??

Bare min mening om loven - den er lige til at stikke derop hvor solen aldrig skinner smiley

/jens

• #8   9. mar 2009 Mest af alt så fungerer CE mærkningen som en handelskontrol, der sikrer de autoiserede forhandlere "monopol" på importen.

I virkeligheden genialt - for dem!

• #9   10. mar 2009 Er fuldstændig enig med Jens B og Peter G

• #10   13. mar 2009 Jeg vil give alle ret i at loven er dum,og der er en "skjult afgift".og er noget lort. jeg er lige så sur på loven som alle andre herinde !!

Men som jeg forstår loven, er det sig såen at hvis du ikke har de rigtige papir på en båd ,må den slet ikke sejle, og jeg vil gerne sejle,

En båd kan nemt have kommet til EU før loven trådte i kraft, og derfor må den sejle i EU, men hvis den samme båd og årgang ”fra et ikke EU-land” kom til EU i dag, så skal den CE-godkendes for at den må sejle, der ser jeg problemet, fordi hvis den båd, der kom til EU før loven trådte i kraft ikke kan dokumenter at den ren faktisk kom til EU før loven trådte i kraft,så må den ikke sejle,den kan jo lige så godt have kommet til EU i dag så.

Forstår jeg mun loven forkert, jeg er ikke overbevist at jeg tager fejl.fordi jeg har lige snakker men en der CE-godkender både, og han giver mig ret i min teori.

Som sagt, jeg vil gerne have at alle mine papir er ok før jeg handler.

Dertil beklager jeg at det er gået ud over nogen herinde.

Mvh
    jks

• #11   13. mar 2009 Jeg tor ikke på at man kan kræve dokumenteret historie på en ældre båd fra før 1998.
    Til gengæld så røber de sidste 2 cifre på skrognummeret jo den aktuelle
    årgang så alle både de sidste 10-11 år jo røber sig sel og SKAL ha' CE

Selvfølgelig synes en mand der lever af at CE mærke at ALLE både skal være mærkede.

• #12   13. mar 2009 hvad så hvis du køber en båd i dag uden for EU ,som har en årgang før 1998,skal der heller ikke CE-godkendelse på den så, er det såen jeg skal forstå det ?? så vit jeg kan se så er det kun både fra 1950 og ned efter ikke have nogen papir,.

• #13   14. mar 2009 Jørgen det ser ikke ud til du har fattet budskabet, loven er som den nu er, det folk er trætte af er dig og dit ævl i deres annoncer.

• #14   14. mar 2009 Til Anders C: ja det kan godt være, at folk er trætte af det, men jeg kan altså ikke gøre for, at der er kommet en lov omkring CE godkendelse. Men jeg kan f..... ikke se ud fra en annonce hvorvidt den er kommet til EU før loven trådte i kræft.... hvis sælger ikke kan bevise det, så er det bare ikke noget jeg skal ha fingerne i, for jeg ved jo ikke, om sælger sælger båden, fordi det er gået om for ham, at båden,ifølge den nye lov, har et muligt problem.

Til Peter G: jamen manden synes det jo ikke, det er jo en lov !!!!

Kommentér på:
CE godkendelse

Annonce