{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Erkan E
Erkan E
Tilmeldt:
16. mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Motor tjek af båd, hvor? {{forumTopicSubject}}

Kære søfolk,

Jeg skal til at købe min første båd og regner med at hente båden om 14 dages tid.

Mærke: ukendt
Motor: 90 hk, evenrude 1989. udenbord.

Sælger skriver at motoren har fået skiftet pakninger og tændrør og skulle være klar til den nye sæson, men jeg vil gerne være 100% sikker på at alt er i orden inden jeg smider den i vandet.. Hvor gør man det? og hvad er prisen på den slags?

Er der andre ting jeg skal kigge efter inden jeg køber båden?




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor tjek af båd, hvor?
  • #1   21. mar 2009 Prøv, om muligt, at lægge et link til den - hvis den er til salg på nettet??

  • Erkan E
    Erkan E Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   21. mar 2009 Det er hermed gjordt..

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=58470716

    Han har lovet at holde den til starten af april, da jeg først har mulighed for at hente båden der.

    Sælger virker rigtig flink og har været god til at besvare alle mine nybegynder spørgsmål og lovet at starte motoren op når jeg kommer for at hente, men man kan aldrig føle sig helt sikker når man skal ud og bruge penge.

    Det er 99% sikkert at jeg køber den, når jeg først kører til fyn fra nordsjælland. (hvis den er i den stand det er lovet)

    Men nogen der kan hjælpe.?



  • #3   21. mar 2009 Det er fint sælger vil starte motoren når du kommer...men det bedste ville være, at tage en sejltur sammen med sælger i båden inden købet. Dels for, at se om båden ligger ordentlig i vandet med og uden fart og samtidig får du bevis for om motoren også "trækker" som den skal ... Og når du nu er nybegynder kunne det jo også være sælger lige kunne gi´ dig et par gode tips og tricks. Held og lykke med købet og velkommen i den maritime verden :o)
    P.S. Husk at tage et kursus/speedbådskort inden du bevæger dig ud på vandet !


  • #4   21. mar 2009 hej lige en lille historie

    jeg kigget på en båd. motoren lød godt på land men da den kom i vandet kunne den næsten ikke komme op og plane.. det var en 13 fod med en 50hk på.... al planing var med fuld gas....

    jeg købte den self ikke...
    husk nu at få papir på tralieren. reg.attesten er den ser siger at det er dig der ejer den, og de har det ned at blive væk...



  • #5   22. mar 2009 Hej.

    Nu er der jo tale om en ukendt bådmærke. Men er der ikke noget med at en båd efterhånden skal være CE godkendt for at blive forsikret?

    mvh.


  • Erkan E
    Erkan E Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   22. mar 2009 Hej,

    Tak for de fine svar..

    Tror lige jeg snakker med sælger om vi evt. kunne snuppe en hurtig sejltur..

    Ellers må jeg lave en aftale med sælger om at vi kan ophæve handelen hvis værkstedet ikke kan sige god for motoren, er det ikke en mulighed?

    Hvor finder jeg et værksted der kan gennemtjekke en motor?

    Men hvordan finder man ud af om en båd er CE godkendt?


    Skal nok huske speedbådskurset.. :o)


  • #7   22. mar 2009 hvis han ikke vil give en tur så spør ham om han køber biler uden at prøve dem først.... virker altid... hvis han ikke vil give en tur er der måske noget galt jo....

  • #8   23. mar 2009 se det her om CE godkendelse, (link fjernet)

    på udenbordsmotorer er det en god ting at sikre sig at impelleren er skiftet, det er den der pumper vand op til køling (meget vigtigt) ca. hver andet år næsten uanset om hvormeget du sejler, den er nem og billig at skifte, søg evt. efter andre indslag om impeller her på sitet
    mvh. Martin N


  • Erkan E
    Erkan E Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   24. mar 2009 Tak for de fine svar indtil videre..

    Hvad jeg kan forstå på det seneste link, skal både fra efter 1998 være CE godkendte.. Dvs. at den båd som jeg er ved at købe undgår denne regel, eller?

    Jeg skal nok være opmærksom med impelleren..!

    Er der i øvrigt nogen der kan se hvad det er for en båd? mærke, model?





Kommentér på:
Motor tjek af båd, hvor?

Annonce