{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Tjek af båd {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Så kom dagen hvor jeg skulle ud og kigge på en båd.

Det er en båd med påhængsmotor og den ser meget fin ud på billederne. Sælger siger at jeg kan høre motoren igang fordi han har en studs så man kan sætte vandslangen på motoren. Men er det en ok måde at tjekke en motor på..? Jeg tænker på at vandet jo så har tryk på så kan jeg så være sikker på at den "vandpumpe" (kender ikke til bådmotore endnu mere bilmotore smiley virker når den er tilsluttet sådan.?

Så skal skroget tjekkes for skader ridser og revner men er det andet som jeg skal være obs på..?

Det skal lige siges at det er en båd som ligger under 20000 så jeg forventer på ingen måde at komme til en fejlfri super båd. Men jeg vil også så nødig ende med at komme hjem med en lig som ikke er til noget for så tror jeg aldrig at jeg kommer på vandet smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tjek af båd
  • #1   19. jun 2009 Hatten af påhængsmotoren. Hvis malingen på blokken skaller har den højst sandsynligt været kørt for varm engang. Men metoden med "hørebøfferne" til vand er ok, men det er jo så kun motoren du tjekker. Hvad nu hvis båden ligger ad helvede til i vandet. Sørg for så vidt på nogen måde muligt at få en prøvetur. Taler af meget bitter erfaring her

  • #2   19. jun 2009 Okay jeg takker for jeres svar. Jeg tror desværre ikke at jeg får mulighed for en prøvetur, men prisen er så lav at lige den risiko tø rjeg løbe. Jeg var mest bekymret for motoren men når det er ok at tjekke på den måde med vanslangen. Og det med kølen var et godt indput det vil jeg være ekstra OBS på. Den med malingen på blokken var faktisk et super ide tak for den.

    Kan jeg godt prøve gearkasse af når den kører på denne måde..?



  • #3   19. jun 2009 Jep. Bare smid dyret i gear. Og husk bakgear også

  • #4   19. jun 2009 Hvad for en båd og motor er der tale om


  • #5   19. jun 2009 Hej.

    Jeg fik nu købt mig en dejlig 15 fods speedbåd med en 60 hestes evinrude motor med powertrim og en 4,5 hestes nødmotor eller som jeg vælger at kalde den "tøf på vidåen motor" som er monteret på et ekstra motorbeslag ved siden af den store. Der var ny trailer 6 redningsveste stor 2 pers. tube med. Derudover har vi købt 2 vådedragter og 3 mere redningsveste så nu er vi dælme klar til at få den testet på søndag.

    Nu skal vi begge ud og have certifikat så vi kan nyde sommeren smiley

    Båden med al udstyret fik jeg til en meget fornuftig pris og jeg er yderst tilfreds smiley

    Tak for hjælpen alle sammen


  • #6   20. jun 2009 Kan du så se og få taget nogle billeder og få den oprettet herinde du.
    Go sommer


  • #7   20. jun 2009 Er sket smiley



Kommentér på:
Tjek af båd

Annonce