{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Michael M
Michael M
Tilmeldt:
20. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

60 HK 2T 1993 VS. 40/50 HK 4T 2017 {{forumTopicSubject}}

Min gamle 60 HK har fået kniven og skal nu skiftes. Båden er en Crescent 432SL og den har egentlig altid været lidt tung bagtil og kommer ikke imponerende hurtigt ud af vandet. Dette kunne måske være afhjulpet med ny skrue, men kapitlet er overstået .
Valget står nu imellem en 40HK eller 50 HK ny Yamaha .. 50 HK vejer 16kg mere en 40 HK, og sikkert mere end den gamle 60 HK Mercury. båden er i forvejen fra fabrikken kun godkendt til 35 HK.
Bruges til ture og fiskeri..
Nogen der har et godt råd eller input fra nogen med erfaring fra lignende emne ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  60 HK 2T 1993 VS. 40/50 HK 4T 2017
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   20. aug 2017 Propelstørrelsen kender jeg ikke, men det er en Mercury 60hk 2T. Fra 1993 .. Jeg har tidligere haft en 14 fods With med en 40hk Yamaha af samme årgang og den kom nu egentlig fint og hurtigt ud af vandet.

  • #3   20. aug 2017 Ville klart gå efter 2 takt med insprøjtning evt Tohatsu pga lav vægt ...

    http://www.tohatsu.dk/Tohatsu_tldi50.htm


  • #4   20. aug 2017 2 takt tager gassen hurtigere og bedre acceleration samt lidt billigere i vedligeholdelse i forhold til 4-takt

    Nye 2 takt har en fin brændstof økonomi .

    Har selv en 60 hk e tec vejer ca 109 kg (40-60 er bygget på samme blok ) så vidt jeg husker


  • #5   21. aug 2017 du er ikke tilfreds med en 50%overmotorisering.... så skal du overveje kraftigt om det ikke er den forkerte båd. problemet er at alt vægt inklusiv fører er placeret nede bagi så den er svær at trække op.... 4bladet trækskrue og hydrofoils eller trim tabs kan alternativt hjælpe en hel del

Kommentér på:
60 HK 2T 1993 VS. 40/50 HK 4T 2017

Annonce