Yamaha 60 HK 2t {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har tidligere fået mange gode inputs herinde, så jeg håber på skarpe hoveder igen
Vi sejler med en 60 hk Yamaha, der grundlæggende gør det rigtig fint, men vi har et par gange oplevet, at når vi sejler for lave omdrejninger, lyder der pludselig en alarm og motoren går i nødprogram. I dag hvor vi skulle have både op for vinteren, startede vi den og lod den stå i tomgang, mens vi riggede tovværk mm af, og samme resultat. Efter en stund kom alarmen.
Når motoren har været slukket 3-4 minutter, starter den fint igen. Det skal nævnes, de ture hvor vi er sejlet ud med høje omdrejninger, har vi ikke fået nogen alarmer.
Er der måske nogen, der ved hvor "aben" kan ligge begravet?
Hilsen Henrik.
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 303 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.167
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 89 Både: 1 Annoncer: 5 Emner: 21 Svar: 1.489
aug 2022
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 9
Lige en samlet kommentar.
Præcis hvad alarmen går på, ved jeg ikke. Lyden kommer fra gearskifteren. Umiddelbart tror jeg ikke at det er noget ift. køling, vi har lige skiftet impel og "afsaltet" motoren med SaltOff, og der er fin kølestråle.
Måske skal vi kigge nærmere på autoluben!
Jeg er ingenlunde mekaniker, jeg prøver de små overskuelige ting først:-)
Tak for respons.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Annoncer: 3 Emner: 50 Svar: 540
mar 2014
Summe alarmen er blot for at vække dig det er ikke der fejlen skal søges.
Giver den alarm for var kølevand checker du hvor varm motoren er, det kan være en fejlalarm. Vise den lav oliestat så check se der er olie nok på. Tag evt sensor stik af og se om fejl forsvinder ellers er der måske sensoren
.
mar 2014
https://youtu.be/oyvMuDyOk8Q?si=Kou4hYw2DquD4Mqj&t=24
jan 2010
Følger: 15 Følgere: 17 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 35
min 60 HK 2T hylede også.
Den havde fin kølestråle, så jeg tænkte først termostat. fik en ny hjem. og prøvede igen.
Alarmen gik igen.
motor blev varm, så den var ikke rart at holde hånden på længere.
herefter kørte jeg en kælderens igen motoren.
se et indlæg jeg har lagt op for nylig.
derefter med ny termostat (50gr) og 45 min rens med forskellige rensevæsker og rent vand.
så kom motoren ikke over 60 gr på topstykket.
ja, det kan også være noget med oliesmørring som driller. det har jeg demonteret, og blander 1% kvalitetsolie direkte i benzinen.
Yamaha 60 HK 2t