{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.080 visninger | Oprettet:

yamaha 60 hk {{forumTopicSubject}}

Hej motor kyndige! min yamaha 60 hk fra 2001 har de sidste par år stået stille. Jeg ville fornyligt ha de startet op, hvilket den også gjorde men den gik lidt træls. Jeg skiftede derfor igår tændrør og den gik ganske fornuftigt i et par min, hvorefter den pruttede lidt og eftrrfølgende gik ud. Da jeg startede den idag, var den vanskelig at få igang og gik aller bedst med choker. Som bonus info, blev den første gang startet op på 2 år gammel benzin! Lyder det som karburator problemer eller skal jeg frygte andre ting?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  yamaha 60 hk
  • #1   16. jul 2014 Du har suget/ alt det gamle benzin ind, så af med kab.og rens og tøm alle filtre/slanger for gammelt benzin...

  • #2   16. jul 2014 enig med terkel

  • #3   16. jul 2014 havde lige toppen af brændstof pumpen og der kunne ses lidt skidt, ikke voldsom meget, men lidt! Så der må nok formodes at være skidt i resten af systemet! Håber en rensning løser mit problem og det ikke skyldes andre ubehageligheder! smiley


  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #4   19. jul 2014 Der sidder et filter til at tage de partikler udskift det.K&B

  • #5   21. jul 2014 Når fejlen nu er fundet så håber jeg at du sætter et udvendig vandudskiller / benzinfilter på så slipper du for flere ubehageligheder.
    MVH Hasse


  • #6   21. jul 2014 Hej Hasse. Der har sgu været lidt travlt så har endnu ikke haft renset karburatoren. Viser det sig at være problemet, så giver jeg mig selv en dummeflad! Jeg har nemlig benzin filter på, men ikke på min eksterne tank som jeg startede den op på, så vil tro den har været udsat for ufiltreret benzin i ca 10 min!:-) Har det givet snask i karbuerne så er den dummeflad fortjent....

  • #7   21. jul 2014 Tror ikke et benzin filter havde reddet dig smiley

  • #8   22. jul 2014 att: Terkel
    JO hvis han havde haft et ordentligt Filter / vandudskiller på så var der ALDRIG kommet skidt ind til motoren .
    Jeg har IKKE haft noget problemer med skidt i benzinen siden jeg monterede mit eksterne filter men havde masser af gange problemet inden da så derfor vil jeg da varmt anbefale ALLE at montere sådan et.
    MVH Hasse
    Og til Morten vil jeg da bare sige tillykke , det var da dejligt at du fandt ud af det og nu kan nyde sommeren .


  • #9   22. jul 2014 Hold nu op... Har motoren stået 2 år med gammelt benzin i karburatoren så hjælper alverdens filtre ikke!!!

  • #10   26. jul 2014 att Terkel
    Nej det hjjælper selvfølgelig ikke NU hvor skaden allerede er sket men FREMOVER vil det hjælpe at montere det ??
    mvh hasse


  • #11   27. jul 2014 Så fik jeg nosset mig sammen til at rense karburere. Det gav desværre ikke det håbede resultat. Motoren starter men går ud efter 20sek og bliver efterfølgende svær at starte. Det er som om den sprutter lidt. Hvad bør være mit næste træk? Der var øvrigt lidt snadder i karburere, men dyserne var ikke nær stoppet til!:-)

  • #12   27. jul 2014 Hvordan har du renset dem? ofte kan det kun gøres med electrorens....



  • #13   28. jul 2014 er du 100% sikker på at ALLE dyser er rene ?????
    du kan prøve at tage dit luftfilter og fylde en sprøjte med benzin og give den en snaps i alle 3 karburatorer og hvis den då starter med det samme så ER det stadig dyserne , for det at den går ud efter nogje sekunder er jo fordi den ikke får mere at leve af ,
    Jeg går ud fra at du HAR chekket din benzinpumpe også


  • #14   28. jul 2014 jeg har haft flere Yamaha motorer igennem årene men har altid kunnet rense mig ud af problemet men efter jeg satte filteret på har jeg ikke haft problem med benzinen siden

  • #15   28. jul 2014 Jeg renser jævnligt karburatorer (1-2 om ugen).
    Har de stået med bare ligt fugt i sig så bliver det til kalk, som du ikke selv kan rense dig ud af, uden electro...


  • #16   28. jul 2014 att: Terkel
    Hvorfor renser du dem igen igen ??????
    hvis du monterer eksternt filter / vandudskiller så kommer der IKKE skidt i dine karburatorer mere.
    MVH hasse


  • #17   28. jul 2014 Det er måske ikke mine egne jeg renser smiley


  • #18   28. jul 2014 ok men jeg har lige hat 2 dobbelt karburatorer skildt ad oh renset alle dyser men petroleum og en lille nål og motoren gik meget dårligt i tomgang inden og gik i stå når man havde givet den fuld hammer og kune derefter KUN startes med choker på
    den havde stået stille i over 2 år med gammel benzin på men da karburatoerne var renset og der var monteret et udvendigt benzin / vandudskiller så sprang den i gang med det samme og sejlede UDEN problemer og jeg er sikker på at han aldrig får problemer med skidt i sine karburatoer mere.
    MEN det er vigtigt at pille ALLE dyser og blæse kanaler og dyser igen og kikke igennem dyserne for at sikre at der er hul igennem for der skal bare en lille nullermand til så kommer problemer tilbage og HUSK at benzinfilteret skal monteres INDEN du starter motoren op efter samling for ellers kommer der bare lort i den igen og du kan starte forfra.
    Yamaha motorer kører generelt skide godt men deres karburatorer er skide hystiriske MEN med et ordentligt filter er du sikret fremover mod problemer med dit brændstof
    MVH Hasse


  • #19   28. jul 2014 att:Terkel hvor på Issefjorden sejler du for jeg har da vist ikke mødt dig og jeg sejler også der og bor 5 minutter fra Lynæs havn ???

  • #20   28. jul 2014 Jeg sætte i fra Ejby... Fisker meget stykket Ejby- Vellrup, og Kongsøre..

  • #21   28. jul 2014 hvordan tester jeg benzin pumpen? er det bare af med slangen der render op til karbuerne og så lave start forsøg eller? Må ha karbuerne af igen, kan nemlig se på motor tegninge at der er 3 dyser og jeg han renset 2 i hver karburator....

  • #22   28. jul 2014 Jep, af med slangen...

  • #23   28. jul 2014 Og det er hermed testet! Pillede olie beholderen af og afmonterede slangen loge hvor den fordeler sig til de 3 karburatorer og lavede start forsøg og der skete INTET.....Hvad er den oftest forekommende defekt på benzin pumperne? Har tidligere haft membranen ude, da jeg inden karbu rens mistænkte netop den, men den ser fin og intakt ud....

  • #24   28. jul 2014 Det lød forkert. Jeg pillede olie beholderen af for at kunne komme til benzinpumpen, naturligvis!;-)

  • #25   28. jul 2014 Har haft pillet benzin pumpen af for at se til pakningerne på motor siden af pumpen, men det ligner mistænksom meget at der er blevet brugt flydende pakning da den er blevet samlet sidst, så bagsiden lader sig ikke bare sådan uden videre afmontere. Havde ellers håbet på at kunne skille det af uden at beskade pakninger yderligere så jeg kunne blive klogere på fremtidig fejl søgning....hhhmmmm! Må flå lortet fra hinanden og købe et repair set!:-)

  • #26   29. jul 2014 du behøver ikke at afmontere benzinpumpen for at teste den ???
    tag de 2 slanger der går til pumpen fra hvis du suger i den ene af dem og sætter tungen for skal der være vacum og i den anden slange er der gennemgang ! meget enkelt
    men hvis der ikke kan suges vacum er membranen utæt og skal skiftes
    jeg er ikke sikker men eg " tror " sgu at jeg har en pumpe liggende til en Yamaha 40 hk og der er samme pumpe så hvis den melder fejl så giv lige besked så kikker jeg efter den.
    MVH Hasse


  • #27   29. jul 2014 Hej Hasse. Jeg har prøvet at suge og puste i henholdsvis benzin indgang og udgang og når jeg suger i indgangen holder den ikke trykket.Glemte lige at tilføje at jeg gav karburatorerne et skud benzin direkte i indsugningen igår og motoren sprang i gang i første forsøg!:-)

  • #28   29. jul 2014 den metode med at suge og puste viser om hjerteklapperne i pumpen er og men du kan også løsne pumpen og derefter trykke på din benzinbold og hvis der så kommer benzin ud af det lille hul på bagsiden af pumpen så er membranen utæt og aksl skiftes da den så vil drukne den nederste cyllinder
    Hvis den starter med det samme når du giver den en snaps så er det HELT sikkert et karburator eller pumpe problem men prøv pumpen først for dette er der nemmeste


  • #29   29. jul 2014 Det ER pumpen. Da jeg fejlsøgte igår kom der benzin ud da jeg pumpede med bolde og da jeg lavede start forsøg skete der intet!:-) Min lokale båd pusher vil ha 256 kr for membranen og pakningen til fronten alene.....hhhmmmm....så er det vist også betalt!;-) Og eftersom at jeg også har haft åbnet ind til motor siden af pumpen, er jeg også nød til at skifte de 2 pakninger og membran da de også er utætte....

  • #30   30. jul 2014 men det er da fedt at du har fundet fejlen og jeg håber da at høre resultatet så du kan få en god sommer op vandet men HUDK at du skylder en kold hæ hæ


  • #31   30. jul 2014 Du har en kold tilgode!;-) Og tusinde tak for hjælpe med fejlsøgningen!:-)

  • #32   3. aug 2014 att: Terkel
    Jeg har også¨sejlet en del til Vellerup vig men jeg har kun fået et par undermålere der øv øv men alle taler jo om Vellerup vig som om der skulle være masser af fisk der ???


  • #33   3. aug 2014 Nu har jeg kikket efter og fundet den men jeg ser først nu at du er fra Nordjylland så jeg ved ikke rigtigt hvordan vi gør ????


  • #34   3. aug 2014 jeg har sendt et billede af pumpen til din tlf
    Har du noget Familie herovre eller nogen anden der kan afhente den her på min adresse i Hundested ?????


  • #35   3. aug 2014 Hej Hasse. Nej desværre har jeg ikke lige nogen jeg kan få til at afhente den, men vil du smide den i en postkasse, så skal jeg nok overfører penge til dig for besværet og portoen samt til et par kolde jeg skylder for hjælpen:-)

  • #36   3. aug 2014 Att: Hasse.
    Det er også et underligt sted, enten er det super eller komplet dødt!
    Plejer at give det 1 time, ellers er jeg rykket igen.
    Dog har jeg her på det sidste fundet fiskene et godt stykke uden for Vigen...


  • #37   3. aug 2014 Att: Hasse.
    Du ligger vel ikke inde med et vacummeter?


  • #38   4. aug 2014 att Terkel

    Nej jeg har ikke noget vacummeter der skal du nok have fat i Leif har har helt sikkert


  • #40   4. aug 2014 glemte at tilføje at jeg kortsluttede polerne med en ledning for at kontrollere om der var strøm på...

  • #41   4. aug 2014 Bare glem det seneste svar fra mig. Troede jeg var kommet til at kortslutte mit batteri idag, men det stadig var koblet til motoren, men der var heldigvis ikke tilfældet!:-)

Kommentér på:
yamaha 60 hk

Annonce