hvor gammel er en gammel motor? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Er der nogen der har nogle kloge ord at sige om gamle påhængsmotorer?
Jeg har kig på en Nordan 18 som jeg evt gerne vil købe, men er lidt bekymret for motreren 50 hk mercery benzin 2-takter. Den er fra 1988 og efter sigende skulle der ikke være problemer ...men det har man jo hørt før! ...jeg har ingen forstand på mekanikken og ville høre om det kan gå an med en SÅ gammel motor eller hvor nye de skal være før man kan have en vis ro i sjælen. Jeg er helt med på at en motor aldrig er bedre end sin ejers behandling, men der må dog alligevel være en slags indikator for hvor ny en motor bør være før man kan føle sig nogen lunde sikker i sit køb.
...og er der nogen mærker ( her tænker jeg på de kendte kvalimærker ) der er bedre end andre når de har nogle år på bagen?
Hilsen
Anders
okt 2005
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
aug 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 15 Svar: 126
Derefter må du maks ligge 3000 til den pris for motoren.
En finger regl du skal kigge efter på en motor er om der er skiftet noget. Er kølepumpen skiftet har motoren som regl været for varm og så er motoren ikke noget vær. Det kan også ses om malingen på motorblokken er faldet af.
aug 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
Rart at se dig på banen igen ....man skulle jo næsten tro du var en bådnørd
Når nu du ikke er så begejstret for Nordan'nens flade bund er der så andre du vil anbefale mig at kigge efter?
Jeg har selv kigget på et par selco'er og shetland'ere ...og med min ringe viden er de 3 både ganske lig hinanden, men der tager jeg måske fejl?
Hvor er du egenligt geografisk forankret ( om jeg så må sige ) ...måske er det dig jeg skal bestikke som mægler ved et evt. bådkøb?
Det er da rart at høre at mine tålmodige tjecken markedet ud trods alt resusltere i at jeg faktisk finder nogle gode både til en god pris, så mon ikke også snart der kommer en båd hvor der står mit navn på. Jeg har også kigget lidt i Sverige, men kan ikke helt overskue at skulle til at handle udenlands på min første båd.
Men for fanden, hvor er det frustrerende at have kontor 4 m fra holmens kanal!!!!
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 211
hvor gammel er en gammel motor?