{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19

hvor gammel er en gammel motor? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Er der nogen der har nogle kloge ord at sige om gamle påhængsmotorer?

Jeg har kig på en Nordan 18 som jeg evt gerne vil købe, men er lidt bekymret for motreren 50 hk mercery benzin 2-takter. Den er fra 1988 og efter sigende skulle der ikke være problemer ...men det har man jo hørt før! ...jeg har ingen forstand på mekanikken og ville høre om det kan gå an med en SÅ gammel motor eller hvor nye de skal være før man kan have en vis ro i sjælen. Jeg er helt med på at en motor aldrig er bedre end sin ejers behandling, men der må dog alligevel være en slags indikator for hvor ny en motor bør være før man kan føle sig nogen lunde sikker i sit køb.

...og er der nogen mærker ( her tænker jeg på de kendte kvalimærker ) der er bedre end andre når de har nogle år på bagen?

Hilsen
Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Samling af 12 ikea reoler med 24 låger 1.999 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor gammel er en gammel motor?
  • #1   3. okt 2005 hmm.. altså kommer an på hvor meget den er blevet brugt.. om det er en gang om dagen.. eller 1 gang om måneden, er motoren blevet skifftet siden båden lev bygget for så mange år siden? jeg plejer at sige.-. skift motor mindst en gang hvert 15. år for stempeler og cylinder på en to takter bliver "slidt" hurtigere end en 4 takter eller en diesel.. så jeg havde nok fundet en anden.. en med en diesel kværn i..

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    aug 2005

#2   3. okt 2005 det kan jo være svært at vide for mig. En motor fra 88 kan jo have haft mange ejere og hvordan den er vedligeholdt kan jeg ikke rigtig vurdere. Sælger siger den virker fint og starter hver gang. Men det gør min 8 år gamle barbermaskine jo også´....

• #3   3. okt 2005 Jeg vil sige du skal gå ind og kigge på hvad synes du båden er vær.
    Derefter må du maks ligge 3000 til den pris for motoren.
    En finger regl du skal kigge efter på en motor er om der er skiftet noget. Er kølepumpen skiftet har motoren som regl været for varm og så er motoren ikke noget vær. Det kan også ses om malingen på motorblokken er faldet af.

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    aug 2005

#4   3. okt 2005 Hej Spi D

Rart at se dig på banen igen ....man skulle jo næsten tro du var en bådnørd smiley

Når nu du ikke er så begejstret for Nordan'nens flade bund er der så andre du vil anbefale mig at kigge efter?

Jeg har selv kigget på et par selco'er og shetland'ere ...og med min ringe viden er de 3 både ganske lig hinanden, men der tager jeg måske fejl?

Hvor er du egenligt geografisk forankret ( om jeg så må sige ) ...måske er det dig jeg skal bestikke som mægler ved et evt. bådkøb?

Det er da rart at høre at mine tålmodige tjecken markedet ud trods alt resusltere i at jeg faktisk finder nogle gode både til en god pris, så mon ikke også snart der kommer en båd hvor der står mit navn på. Jeg har også kigget lidt i Sverige, men kan ikke helt overskue at skulle til at handle udenlands på min første båd.

Men for fanden, hvor er det frustrerende at have kontor 4 m fra holmens kanal!!!! smiley

• #5   4. okt 2005 Min motor er fra 83 og kører som en ny.. Det kræver kun den rigtige behandling..

Kommentér på:
hvor gammel er en gammel motor?

Annonce