{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.377 visninger | Oprettet:

Henrik J
Henrik J
Tilmeldt:
8. jun 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Købe båd i Tyskland eller Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej
Har hørt at hvis jeg køber en båd (motorbåd) i enten Tyskland eller Sverige, så skal jeg vente i 3 mdr. på at hente den hjem til Danmark, er der nogen der ved om dette er korrekt. Hvilke regler er der generelt omkring køb af båd i et andet EU land?
Mvh. Henrik


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Købe båd i Tyskland eller Sverige
  • #1   28. jun 2009 jeg har lige et dumt spørgsmål


    hvorfor, og hvad skulle det nytte at vente 3 måneder?


  • #2   28. jun 2009 Hej Henrik.
    Så længe du handler indenfor Eu´s grænser skal du ikke bekymre dig om noget som helst omkring told, moms, afgifter og andet skrammel. Så er det bare at shoppe som det var i Danmark.

    Naturligvis er der lige lidt arbejde mht. traileren, for du må ikke køre med en udenlandsk trailer i DK. Men det er også det eneste!


  • #3   29. jun 2009 Hej....
    Som Morten skriver er der ingen problemer med at handle inden for EU - Jeg købte min både i Sverige sidste år og det var ingen problemer.
    Det tager lidt tid frem og tilbage, men der er jo en del at spare - især lige nu !!

    Mht. trailer er det faktisk ikke helt rigtigt hvad du skriver Morten - Hvis du køber en båd i Sverige ink. trailer må den godt transporteres hjem på de svenske plader, men kun til din bopæl.... Når den så er hjemme, må du ikke bruge pladerne mere - så den skal op og synes, skal du have prøveplader til den.

    Det kan godt være lidt bøvlet med "omregistreringen" i DK - Du skal bruge en speciel eksport erklæring som de bruger i Sverige ved salg af indregistreret køretøjer til udlandet. Men selve afmeldingen står motorkontoret i DK for - de får de svenske plader og registreringsattesten, samt eksporterklæringen og så glider det bare (og dette er altså efter traileren er synet).

    Held og lykke med køb........


  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #5   30. jun 2009 Tak for de mange svar, de har hjullpet mig på vej!

Kommentér på:
Købe båd i Tyskland eller Sverige

Annonce