{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Christian K
Christian K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Speedbådsbevis {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst diverse tidligere emner omkring emnet speedbådsbevis, men jeg er stadig ikke helt sikker.

Jeg overvejer at købe en lille speedbåd på 10 fod m. en 28hk motor. Men skal jeg have speedbådsbevis for at kunne sejle den lovligt?

Håber i kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedbådsbevis
  • #2   12. jul 2009 Ja, men du skal ikke se det som noget ærgeligt.
    Der er faktisk en del at lære, det er rart at have det - ikke mindst fordi at det er så hamrende nemt at tage, og ikke koster ret meget. Det kan faktisk tages over en weekend.

• #3   12. jul 2009 det eneste du ikke må til prøven ---- er at smadre båden GGG så nemt er det

• #4   12. jul 2009 Her er hvordan du regner det ud: Bådens længde X med bådens længde + 3 X 1,36Kw. = Maks antal HK.
    eks. en båd på 3,3 M (ca. 10fod) må sejles uden speedbådsbevis hvis den har under 18,89 Hk.
    3,3m x 3,3m + 3 = 13,89 x 1,36Kw. = 18,89 Hk.

• Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   12. jul 2009 Har godt kigget på de forskellige formeler og søfartstyrlsenn hjemmeside, men i mange af annoncerne skriver de at det ikke er nådvendigt at have speedbådsbevis.. Det forvirre mere end det gavner:(

Mange tak for hjælpen!

• #6   13. jul 2009 Formlen er underordnet når båden er under 4 meter.....

Så er det alene effekten på maskinen der afgører det sammen med om hvorvidt båden er delvist planende eller ej.

Er der over 19KW/26 hk på den, så skal man have et speedbådskørekort.

• #7   13. jul 2009 find en med 25 hk så er du fri, men det er sq nemmere bare at tage kortet. tror mig du får brug for det en dag

• #8   13. jul 2009 Der kommer jo en del spørgsmål omkring speedbådsbeviset, så jeg har forsøgt at lave en simpel forklaring og online beregner der gerne skulle gøre det enkelt at læse/forstå og beregne. (link fjernet)
    Håber det kan bruges

Kommentér på:
Speedbådsbevis

Annonce