{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fedt
  • #2   19. dec 2017 Hva kan man så bruge til impeller så på youtube han smurte med noget fedt a en slags?

  • #4   19. dec 2017 Okay tak

  • #5   20. dec 2017 Smør skålen og impelleren med marinefedt. Så er det smurt ved første opstart osv

  • #6   20. dec 2017 Der er forskellige meninger ang fedt på impeller smiley ( som med næsten alt andet smiley )
    Men der ER faktisk lavet fedt til impeller, og jeg har altid brugt fedt til min... man skal bare ikke overdrive brugen, den skal bare lige have et MICRO tyndt lag ved alle kontakt punkter i huset ( top, bund og sider ) HUSK MICRO LAG, da klumper af fedt i div rør og slanger IKKE er fedt smiley smiley smiley smiley smiley
    https://marinelageret.dk/motor-motordele-og-tilbehoer-248/impeller-635/impeller-fedt-952.html
    Den der smøre godt ..... kører ( sejler ) godt.... smiley


  • #7   20. dec 2017 Smøre også vær gang ved impeller skift.
    Aksel og under impeller.


  • #8   20. dec 2017 Jeg har nu også smurt min impeller med marinefedt.

    Angående at stoppe til med fedt vil jeg da tro de urenheder motoren vil suge op vil være et større problem end lidt fedt. Og vandkanalerne er jo trods alt ret store og ikke en smørekanal. Men det er som sagt bare min betragtning


  • #9   21. dec 2017 Det er rigtigt nok Per T #8........... men nogle folk tror at MEGET fedt smøre bedre end lidt smiley smiley smiley
    Nej ... det er fordi at hvis noget af det fedt der er for meget, sætter sig i nogle af de kanaler ( det er jo vandfast og MEGET klæbrigt ) så vil det kunne opfange noget af det der normalt bare forsætter ud... og så har man jo begyndelsen på en prop ( ja ja ved godt at det er sat på spidsen smiley .... men i teorien begyndelsen på en prop he he )
    og så må vi ikke glemme sladdre stråle slangen, et STORT problem hvis den lige pluselig ikke giver vand imens morbror Axel står på ski for fuld knald midt på vandet.... det vil jo få koldsveden frem på enhver motor ejer ( selvom at det kun er slangen der er stoppet og den stadigvæk køler på livet løs smiley smiley smiley smiley )...
    Så sparsomt fedt vil i mit fordrejet hoved altid være bedre end ingen fedt.... men igen ... mange meninger ..... smiley
    Kan i nu alle have nogle dejlige dage UDEN for meget mad, så man rigtigt kan GROV ÆDE på søndag...... uhhhhhh en dejlig tid med masser af dejlig mam...... fuck gaver.... heller spare de 12 gaver til alle de andre.... og så købe EN gave til sig selv he he ..... hvis man så vil bytte den ...... ja så må man jo nok lige forbi en hjernevrider smiley smiley smiley
    GLÆDELIG JUL TIL ALLE

    Undskyld for det lange indlæg....


  • #10   21. dec 2017 Ok Kim, det lyder meget plausibelt, speciel mht sladrestrålen.

  • #12   21. dec 2017 jeg har lige skiftet impeller på min lille Yamaha 4hk og den var fra frabrikken smurt ind i fedt.. eller på de store flader var der fedt..

  • #13   22. dec 2017 # 11
    Det er vel lige som at gå med livrem OG seler, man vil ikke have at der sker noget med den nye " hvis nu " spørgsmålet kommer i spil... heller sikker end ! ! ! !
    Har lige tjekket det nye komplette sæt ( hus, impeller, mellemplade og pakninger ) jeg har som reserve til min ( har det som sikkerhed HVIS nu der skete noget ... det sker jo ALTID lige netop som der er lukket med helligdage og ligende, selvom at man skifter LANG tid før man skriver/siger man skal smiley ) men der ER sgu en lille plisterpakke med fedt til impeller...... sååååååå der må jo være noget om det.... hvorfor skulle der ellers være noget med... de plejer jo ikke ligefrem putte extra ting i der ikke skal bruges....


  • #14   25. dec 2017 Den glider bedre i en smule smørelsen når den skal monteres..

    Sagde hun igår.. smiley smiley smiley


  • #16   31. dec 2017 Jeg smurte den med en smule silikone

Kommentér på:
Fedt

Annonce