{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

søger svar på et par spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål til jer alle sammen jeg ønsker at få svar på smiley

1) Kan min båd trække vandski, wakeboard osv op med en 30 hestes?

2) Og selv om båden kun er godkendt til en 30hk må man så godt sætte en 35-40 hk på eller er det ulovligt?

3) jeg har hørt og læst at hydro foil (tror jeg nok det hed) kan gør at den planere lettere og giver bedre stabilitet?

4) og til sidst må man godt lave en ombygning som vist i mit fotoalbum uden dette er ulovligt?

Håber i kan give mig nogle svar da jeg syntes og ha søgt på alt det her men ikke rigtig har fundet noget der har gjordt mig klogere smiley

På forhånd tak for svarene smiley

Bomas..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  søger svar på et par spørgsmål :)
  • #1   26. aug 2009 hej tror helt sikkert din kan trække vandski osv. med 30 hk min kan med 20 hk

    mener ikke det er ulovligt at sætte støre motor på. man skal bare lige tænke på om bådens hæk kan holde til det

    hydrofoil gør at din båd kommer letere op a plane. selv om min fletcher ikke har svært ved at komme op a plane har den hydrofoil og den er meget stabil i sving

    håber du kan bruge nogle a mine svar til noget smiley


  • #2   26. aug 2009 Mathias k
    tak for svarene kan da konkludere at det nok bare bliver en 30 hk der kommer på så og hydro foil smiley

    så tak for svarene smiley


  • #3   26. aug 2009 vandski kan trækkes med 30hk ja men hvis man ikke har teknikken til at komme hurtigt op er det svært med få hk, og hvis man så samtidig vejer en hel del kan det blive træls
    . jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at smide 40hk på den, hvis ellers hækken virker sund og robust.
    der er ikke noget der er ulovligt når vi snakker ombygning, det eneste du skal bekymre dig om er at få ansvarsforsikring på båden, jeg ville dog undlade at lave den ombygning du har udtænkt, da jeg mener at den er mere brugbar til fisketure osv hvis den er åben. også derfor du ser så mange speedbåde der er åbne i snuden med pressenning eller cover på.


  • #4   27. aug 2009 steffen ja men nu er det ikk hovedesaligt fiske turer jeg skal på vil ha en båd der kan trække vandski osv op og med mit design kommer jeg længere frem i båden og kommere lettere op og plane smiley

  • #5   27. aug 2009 eller design lyder så fise fornemt men mine planer smiley

  • #6   27. aug 2009 hvis muligt så lav den til en bowrider smiley

Kommentér på:
søger svar på et par spørgsmål :)

Annonce