{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Jørgen P
Jørgen P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Primer type {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er nybegynder og har nu læst de fleste indlæg om primer i forsøget på at finde ud af den rigtige bundbehandling !

Kort har skrabet den gamle bundmaling bort så bunden er blå/ hvid , tænker nu at finslibe glat og udbedre små revner...

Har for tid siden købt biltema bundmaling iflg anvisning fra sidste ejer af båden .

1) kan båden stå ubehandlet vinteren over ? Tænker vand , indtrængning evt i glasfiber ??

2) hvad er forskellen på E.g
Biltemas epoxy primer, hempels light primer , yacht primer ??
(Er det mere eller mindre det samme? 2 komp går det med BT 1 k bundmaling ?

3) biltemas bundmaling er en kobberbaseret selvslibende .

Uden at sværge til mærker ,
Men ønske om det bedste resultat håber på jeres input , om et meget diskuteret emne

Mvh

Kommentarer på:  Primer type
  • #1   27. dec 2017 Kender ikke produkterne fra biltema...
    Men Hempels ligth primer, den virker som den skal hvis du følger hempels anvisninger om brugen. (der er sikker mange andre primere, der virker, men har kun brugt Hempels)

• #2   28. dec 2017 https://www.yumpu.com/da/document/view/3095040/den-lille-sstaerke-hempel

Læs evt lidt i Hempel den lille søstærke, der står mange gode informationer.

Har selv brugt epoxy primer fra biltema en udmærket kvalitet, kan ikke huske om det er 4 eller 6 lag for at opnå max forebyggelse mod osmose, men hvis båden er en trailer båd er det jo ikke aktuelt..

• Jørgen P
    Jørgen P Tilmeldt:
    dec 2017

#3   29. dec 2017 Mange tak svarerne.

Kan båden med bunden skrabet/slebet stå ubehandlet over vinteren . ?
    Vil gerne vente til temperatur stigning før bundmaling .

• #4   29. dec 2017 Jeg ville ikke umiddelbart være bekymret ,ved at lade båden stå ubehandlet på land vinteren over.
    Går fra at du slibet/skrabet således at der stadig er gelcoat over den rå glasfiber ? evt læg et billede op af dit projekt.

• Jørgen P
    Jørgen P Tilmeldt:
    dec 2017

#5   30. dec 2017 Ok Steen foreløbig er jeg først nået til skraberiet og endnu ikke slebet - bør måske vente med dette til foråret , så !

• #6   30. dec 2017 Ville slibe det meste , hvis jeg havde tiden. Og fin slibe /afrense det sidste til foråret og klargøre til primer/maling..... Husk alt 1 komponent maling skal af før du maler 2 komponent ellers koger den nye 2 komponent maling op ..

• Jørgen P
    Jørgen P Tilmeldt:
    dec 2017

#7   30. dec 2017 Takker, det vil jeg gøre , fremfor at udsætte til forår , dernæst ordne fribord og så gå nedad

Kommentér på:
Primer type