{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Jørgen P
Jørgen P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Primer type {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er nybegynder og har nu læst de fleste indlæg om primer i forsøget på at finde ud af den rigtige bundbehandling !

Kort har skrabet den gamle bundmaling bort så bunden er blå/ hvid , tænker nu at finslibe glat og udbedre små revner...

Har for tid siden købt biltema bundmaling iflg anvisning fra sidste ejer af båden .

1) kan båden stå ubehandlet vinteren over ? Tænker vand , indtrængning evt i glasfiber ??

2) hvad er forskellen på E.g
Biltemas epoxy primer, hempels light primer , yacht primer ??
(Er det mere eller mindre det samme? 2 komp går det med BT 1 k bundmaling ?

3) biltemas bundmaling er en kobberbaseret selvslibende .

Uden at sværge til mærker ,
Men ønske om det bedste resultat håber på jeres input , om et meget diskuteret emne

Mvh

Kommentarer på:  Primer type
  • #1   27. dec 2017 Kender ikke produkterne fra biltema...
    Men Hempels ligth primer, den virker som den skal hvis du følger hempels anvisninger om brugen. (der er sikker mange andre primere, der virker, men har kun brugt Hempels)

• #2   28. dec 2017 https://www.yumpu.com/da/document/view/3095040/den-lille-sstaerke-hempel

Læs evt lidt i Hempel den lille søstærke, der står mange gode informationer.

Har selv brugt epoxy primer fra biltema en udmærket kvalitet, kan ikke huske om det er 4 eller 6 lag for at opnå max forebyggelse mod osmose, men hvis båden er en trailer båd er det jo ikke aktuelt..

• Jørgen P
    Jørgen P Tilmeldt:
    dec 2017

#3   29. dec 2017 Mange tak svarerne.

Kan båden med bunden skrabet/slebet stå ubehandlet over vinteren . ?
    Vil gerne vente til temperatur stigning før bundmaling .