{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Byg af en jordomsejlinger {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg leger lidt med idéen om at bygge min egen båd, som jeg vil bruge til at rejse rundt i verdenen med. Indtil videre har jeg fået studie tegningerne på en Voyager 542 fra Bruce Roberts Boat Design. Båden er fantastisk er 54, vejer 32 tons med 2 master, udendørs og indendørs styring, forhøjet midtersektion, så man kan se ud når man er i sofaen, 4 seperate værelser, 9 decideret sengepladser (11-12 hvis man bruger sofaerne), 2 toiletter, hvor det ene er med bad, stort cockpit/dækareal og meget mere. Jeg vil bygge båden i stål, da jeg selv er smed, og kommer til at bygge den med nogle skibsmontører.

Grunden til, at jeg skriver her er for at høre, om der er nogen der har gode råd til hvordan man lige går i gang med sådan en proces. Og generalt ting gode råd, ting man skal være forsigtigt med og så videre. Måske nogen der har erfaring med Bruce Roberts både, eller nogen der har gode råd til en båd, der skal kunne sejle ved ækvator, men også Grønland. Måske er der nogen der har været ude og sejle jorden rundt, der har en nogle idéer til hvad der skal være på sådan en båd, og hvad man skal være opmærksom på.

Håber der er nogen der har noget på hjerte.

Mvh
Bjarki


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Byg af en jordomsejlinger
Kommentér på:
Byg af en jordomsejlinger

Annonce