{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Hvilken maling skal jeg bruge {{forumTopicSubject}}

jeg vil lige indledningsvis fortælle at jeg på ingen måder har den mindste forstand på både
jeg har overtaget min båd fra et familie medlem og skal nu til at sætte den i stan et meget stort prosjekt for en nybegynder
men jeg går på med krum hals og løftet pande i håb om at jeg og konen kan få en masse dejlige timer på vandet
nok om det nu til spørsmålet.
når jeg nu kommer sålangt at jeg skal male fiberen indvendig hvad skal jeg så bruge er der noget spesjælt til glasfiber ?

prosjektet kan ses her (link fjernet)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken maling skal jeg bruge
  • Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 3
    #1   15. okt 2009 Hej Flemming. Tillykke Med båden.

    Poly Best fra Hempel er en god, bestandig maling som kan bruges på glasfiber. Du skal dog først prime med Light primer fra hempel.
    Du kan også kontakte din nærmeste bådebygger/værft og købe en topcoat. Topcoaten bruges kun på helt renslibet glasfiber.

    Men, det kommer også an på om overfladen før har været malet, og med hvad. Hvis den er malet i forvejen, evt med en 1-komponent maling, skal denne slibes af, inden man påfører en 2-komponent maling. hvis der derimod er påført 2-komponent, kan du både male med 1- og 2-komponent. Poly best er en 2-komponent maling.

    Håber det hjalp en smule.

    Se evt. Hempel's hjemmeside, hvor de kommer med en masse gode råd og vejledninger. Også en masse generelt om vedligeholdelse og reparation af skrog.

    Mvh. Mikkel



  • #2   16. okt 2009 Hej Mikkel
    mange tusen tak for den gode forklaring
    så har jeg noget at arbejde med kigger omgådne på Hampel`s side

    hilsen Flemming


Kommentér på:
Hvilken maling skal jeg bruge

Annonce