{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Start med Trolling {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri!
Jeg skal til at starte op på noget trollingfiskeri og ville spørge om der var nogle der havde nogle tips og tricks med hensyn til grej og fiskemetoder. Og gerne hvordan båden skal bygges op med trollingbar og stangholdere mm.
På forhånd tak.
Båden er den på billedet


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Start med Trolling
  • #1   1. okt 2012 kan du ikke tage et billede hvor du står oppe i stævnen og tager det ned i båden så man kan se den inden i ?

    hva vil du selv have af udstyr i den ? downrigger 2-4-6 stangholdere osv ?

    jeg ville få lavet et søgelænder som jeg selv har til de ting .

    ellers er det bare og se billeder og både og så få ideer

    og spørg bare hvis der er noget

    god arbejdslyst

    nicolai


  • #2   1. okt 2012 Planen er to Cannon downriggere en i hver side. 6 stænger i alt til bl.a. dipsy og sideplaner mm. kan tage et billede i morgen når det bliver lyst smiley

  • #3   1. okt 2012 Du skal i hvert fald ha' en anden motor, for den gamle 25 hk Evinrude kan ikke køre langsomt nok uden at "kokse til"....

    Aller bedst en 4-takter, men ellers en moderne 2-takter eller måske en extra motor..
    F.eks. en 12 V. el-motor på 30-40 lbs.


  • #4   1. okt 2012 lyder godt . hvis du ikke har stænger og hjul ville jeg hellere købe 4 gode sæt frem for 6 mindre gode . og bruge flest penge på hjul frem for stænger . hjulene er vigtiger end stængerne .
    hvor skal du fiske henne ?


  • #5   1. okt 2012 Har en ekstra motor til trolling en elmotor som sagtens kan sejle trollingfart mener den er 34-36 pund fra biltema som sejler rigtig fint har prøvet den på en anden båd. Ved godt det med hjulene har selv haft dårlig erfaring med billige hjul som okuma med linetæller som ikke kørte så godt og kunne ikke tåle slid men planen er abu ambassedeur 7000 (de røde) som jeg tidligere har haft god erfaring med ved godt der ikke er linetæller på men kan jeg godt undvære.

    Jeg skal hovedsageligt fiske i storebælt ved østfyn efter havørred mm.


  • #6   1. okt 2012 Jeg kan anbefale daiwa sg47lca. rigtig godt hjul.
    du skal nok du skal nok bestræbe dig på at placere stang-holdere så du kan nå stængerne i siddende position, grundet bådens størrelse.
    ved ikke hvilke forhold du prøvede den el-motor under, men jeg må bare konstatere at selvom jeg har 6 hk. på min som trolling -motor kan jeg stadig have problemer med at styre den op mod vinden! og det er altså træls at lave linekludder med 10 stænger. ved ikke hvor meget erfaring du har med både, men jeg ville nok blive lidt vind-skræk i en båd af den kaliber (: men knæk og bræk.




  • #7   29. jan 2013 Jeg Tror IKKE at en elmotor er ide`el til trolling med mindre du har nogle allerhelvedes STORE batterier med som vil veje og fylde en hel del køb da en lille 3-3,5 hk den er da til at få for små penge
    Knæk og bræk
    MVH Hasse


  • #8   29. jan 2013 Den el-motor jeg har bruger ikke ret meget strøm så 2 75A batteri er fint til en hel dag i langsomt tempo. Og nu når jeg har den skal den prøves så gider ikke købe ene ny motor (brugt).

Kommentér på:
Start med Trolling

Annonce