{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

William A
William A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Meget små fladfisk {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har været ude og fiske efter fladefisk en 4 gange de sidste uger.
De har alle sammen været virkelig magre og små, tager gerne en 40 fladfisk under målene op i løbet af sådan en dag.
- Jeg tænkte, kan det være fordi jeg fisker på for lavt vand? alle gange har jeg fisket på ca 6-10m dybt vand. og tænker lidt at de store måske opholder sig længere ude på en 20m dybte?
Giver det mening?

MVH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse montering, samling, flytning og ledningsarbejde 1.500 kr.
  • Opsætning af skyggelister i stue 2.000 kr.
  • Otiņu mazgāšana 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget små fladfisk
  • William A
    William A Tilmeldt:
    jun 2013

#1   28. jun 2013 * Smider dem ud igen selvfølgelig! glemte jeg lige at nævnte.

• William A
    William A Tilmeldt:
    jun 2013

#3   28. jun 2013 Ville jeg ikke have mulighed for at fange endnu større fisk ved mere dybde?
    - kun 1 ud af 20 er større end mindstemålene.

• #4   28. jun 2013 Hmm. Hvordan og hvilken agn? Fladfiskeforfang og rejer/orm plejer at virke herovre vestpå

• William A
    William A Tilmeldt:
    jun 2013

#6   29. jun 2013 Det er bare normal fladeforfang også levende børsteorme Thomas.

Og Jens, det kunne godt være, virker dog lidt usandsynligt da jeg har prøvet både helt inde ved kysten, også ud til ca 10m.

- Men jeg smutter ud og fisker imorgen, også prøver jeg en 18-23m dybt vand og ser hvordan det går, ellers må jeg prøve helt inde ved kysten.

• #7   29. jun 2013 prøv med store kroge og hele skalrejer dem man køber frosne i netto det virker fint ihvertfald her hvor jeg fisker og du skal ikke pille skallen af rejen bare på med den smiley

• #8   29. jun 2013 Har ikke prøvet tage flade med kroge, men med garn. sætter jeg ud på 3 - 4½m vand der går de store inde, forklaring fik jeg af en ældre fisker. Kig på de lange tang planter gror der små muslinger på dem er der med sikkerhed næsten altid flade.Har prøvet på dyber vand unden held

• #9   29. jun 2013 William A: Hvor fisker du henne af og er det omkring fyn? Hvis du fisker i storebælt kender jeg nogle ret gode steder, hvis det er? smiley

Lige nu er der rigtig mange små fladfisk som ligger inde på lave, (1-6 meter) varme vand, mens de store gerne ligger lidt dybere, men et godt udgangspunkt er skrænter hvor der på den ene side er omkring 5-6 meter og på den anden side 20-25 meter. Sådanne steder fanger jeg ofte mine fladfisk når jeg fisker fra båd.

• William A
    William A Tilmeldt:
    jun 2013

#11   30. jun 2013 Okay.

Så var jeg ude og fiske, og jeg var ude på 25m dybt vand, hvor jeg tog 2 fine op på ca 2 timer.
    - Vinden gjorde så jeg tog ind på 3-5m vand, og som mange af jer sagde, der mangede jeg altså mange fisk i en rigtig fornuftig størrelse.
    Overraskende.

Kommentér på:
Meget små fladfisk

Annonce