{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Kan den holde til turen? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg ville utroligt gerne lære at sejle en sejlbåd på omkring en 26 fod.
så har derfor snakket med en kammerat som gerne vil lære mig at styre hans båd som er ca. den størrelse.

I sidste ende ville jeg gerne kunne sejle alene ned igennem europa, men kan sådan en båd klare jobbet?.

Jeg har kun styret min kammerats båd nogle få gange. så har en del at lære.
Men ville gerne vide hvor langt man kan komme i en båd på omkring de 26fod.
og ville man kunne styre sådan en helt alene ned i gennem europa?..

Mvh Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Samling af 12 ikea reoler med 24 låger 1.999 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan den holde til turen?
  • #1   12. aug 2014 tjo nogle har sejlet jorden rundt i en junker 22. men tror man skal have gode sejl kundskaber for sådan en lang tur, man skal kunne lave noget der evt går i stykker på vejen selv , sejl mm. ville ikke selv turde sådan en tur, med den smule rutine jeg har.. mvh hc

• #2   12. aug 2014 En 14 årig pige har lige sejlet jorden rundt alene. Og folk har sejlet jorden rundt i mindre både end den størrelse du kigger efter.

• #3   12. aug 2014 Jo båden ville nok kunne klare turen, men kan du?
    Der er mange ting at tænke på, går der noget i stykker hva så.
    Der skal en del erfaring til sådan en tur.

• #4   12. aug 2014 Henrik C - Jeg ville også starte med at sejle ned igennem europa, og det skulle ikke gøres på tid, men for at opleve verden.

Kim C - Ja, har godt set den dokumentar. og det var også en 37 fod hun sejled i.

Bo J - Ville du råde mig til en mindre tur først eller hvordan?

ps. mange tak for de fine svar.

• #5   12. aug 2014 Ville råde dig til at bruge et par år herhjemme i de danske farvande på at lære og sejle.. Evt tag ind og kom med på en båd i din lokale Sejlklub på deres faste ugentlige sejl aftner.. Du skal have masser viden inden du overhovedet skal overveje at bevæge dig på sådan en tur alene.. Fordi man har prøvet at styre en båd har absolute intet at gøre med man kan sejle smiley

Og på sådan en tur skal man kunne lave alt selv og kende sin båd 100%.. Derfor er et par år på vandet herhjemme et klogt valg..

• #6   12. aug 2014 Går ud fra at du med "ned gennem Europa" mener ned langs Europa i havet.
    Og så lær noget grundlæggende (eller nok nærmere dybere) om navigation - selv om man har GPS, så vil det være skidt hvis/når den døde at man ikke kunne navigere. Og søvejsregler er også et "must".
    Hvis du mener "gennem" Europa i kanaler, så er det lidt en anden sag.

Men under alle omstændigheder, så er det ikke noget der kan anbefales som "begynder".

Kommentér på:
Kan den holde til turen?

Annonce