{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Mikkel
Mikkel
Tilmeldt:
8. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Holland {{forumTopicSubject}}

Min far går med tanken om hjemtagning af en 50fods motorbåd hjem fra Holland er der nogen der har affaring med det og nogen der har styr på det som vil tjene en skilling med at hjælpe os så skriv mvh Stig


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Holland
  • #1   9. sep 2014 Jeg har hentet flere både nede i Holland, men alle sammen er blevet kørt hjem på trailer. Nemt og hurtigt.
    Men går ud fra, at en 50" skude, vel nok skal sejles hjem. Og at det du søger, er en person der kan hjælpe med at sejle den hjem. Er det ikke korrekt forstået ?


  • #2   9. sep 2014 Det vil nok være billigst at sejle den hjem, men vær opmærksom på hvad der kræves af certifikater for at sejle sådan en størrelse.

  • #3   9. sep 2014 Hvis den er under 15 meter kan den sejles hjem på et speedbådscertifikat.
    Det er omkring 50 fod alt efter hvordan producenten har valgt at måle båden op.
    Men det er de 15 meter der gælder i Danmark.


  • #4   9. sep 2014 Det kan den muligvis, men hvad kræves der for at sejle eks. igennem Kielerkanalen. Jeg er ikke sikker på at det kan gøres på et speedbådscertifikat..??..

  • #5   9. sep 2014 Jeg ved det heller ikke, det bør de undersøge inden turen.

  • #6   9. sep 2014 Hvis den skal sejles hjem fra Holland, kræver det minimum 1 ombord med kanalbevis. For at få kanalbevis skal man først have duelighedsbevis....

    Jeg hentede vores i Wilhelmshafen, regnede lidt på det og fik lidt priser hjem....det kunne ikke betale sig for mig at sejle den hjem.

    Vores er 35 fod, men det er ikke så meget længden. Det er højden der er mere afgørende for prisen. Det er et spørgsmål om den kan gå under motorvejs broerne, der har størst betydning for prisen.


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   10. sep 2014 min far har dulighedsbevis og hvordan for man så fat i et kanalbevis

  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   10. sep 2014 peter n ved du hvor høje motorvejs broerne er og hvad gav du for at få din kørt hjem


  • #9   10. sep 2014 Sejlershoppen.dk kan man tage kanal beviset on line.

    Min har en højde uden vindspejl på 2,7 mtr. hvis det er en flybridge I har kig på i den størrelse, så kan den ikke gå under motorvejs broerne, så vil jeg tro at det er billigere at sejle den....


  • Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   11. sep 2014 okay tak for hjælpen


  • #11   25. sep 2014 Duelighed er desværre ikke nok. Det kræver minimum yahctskipper 3. Grad. Det 15 meter gælder også i udlandet. Til og med den 7 længdegrad.
    Jeg er bådebygger og har yahctskipper. Hvad er det for en båd det drejer sig om?


Kommentér på:
Holland

Annonce