{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til prissætning af kæntret båd. {{forumTopicSubject}}

Hej BG 😃

Håber i nyder sommeren og alle de dejlige sejlture den måtte medfører.

Jeg stod i den uheldige situation, at min båd kæntrede i marts månede i år.
I båden ligger der 2 x Volvo penta motorer i. Motoren i bagbordsiden har været under og den i styrbordsiden har kun været delvist under. Der er også et diesel fyr fra webasto (helt nyt) men er ikke testet om virker efter kæntring.
En del el skal laves plus interiør osv. der er en del. Meget udstyr kan nævnes, men jeg tænker ligeledes at størstedelen skal skiftes… Desværre.

Båden var kæntret i 5-6 timer inden den blev bjærget.

Det er en Amerikansk Carver flybridge 33 fod.
Jeg gav selv 234.000 kr. for den. (Forhandlet ned fra 274.495)

Hvad tænker I, at jeg kan tillade mig at tage for den?

Der er vedhæftet ét billeder fra bjærgning. Båden har ikke været “mere” under vand end det der ses på billedet.
Den er rengjort og vasket.

Den skal sælges, da jeg starter i praktik i Irland fra næste månede og 4 måneder frem. Tiden og lysten til at gennemrenovere den er der ikke.

Det har ikke noget med forsikringssvindel, det er der mange der har kommenteret, men jeg var super glad for båden og savner den gamle dame.

Skriv hvis i skal bruge mere information.
God dag til alle.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til prissætning af kæntret båd.
  • #1   18. aug 2022 Det er jo mange ting der spiller ind, 1: er motorene startet op med frisk olie i eller er begge motorer døde.
    2: Hvorfor er den sunket, kræver det den store reperation at holde den flydende igen?

    3: Hvordan er interiøret, er alt ødelagt eller kan noget reddes?



  • #2   18. aug 2022 Beckmand (#1)

    Der er nemlig mange ting, derfor jeg søger hjælp - Da mine søgninger på Google ikke har givet pote.

    1. Begge motorer har været startet relativt kort tid efter. Men kun den ene gang.

    2. Spjældet der skal åbne og lukke ved udstødningen har været intakt. Det har intet med søventiler, m.m.

    3. Nogen få hynder, gardiner, et lille hul i loftet (i stoffet), myggenettet ved døren, ovn, køleskab og kogeplade, noget lys, m.m.


Kommentér på:
Hjælp søges til prissætning af kæntret båd.

Annonce