{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Sammen kobling af VHP og GPS. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en VHF cobra MR F55 som skal kobles sammen med en GPS garmin 72, så jeg kan se min position på min VHF radio, til VHFeren er der en stik med en rød og en sort ledning, hvordan skal de monteres på GPSeren.På afgangen på GPS er der 4 ledninger RØD:power - SORT:minus - BRUN:data ud - HVID:data ind. MVH Kurt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sammen kobling af VHP og GPS.
  • #1   15. feb 2010 Det står meget fint forklaret i alle manualer jeg har set indtil videre. har du manualerne til begge apparater ?

  • #2   15. feb 2010 Hej, det her står i manualen til VHFeren. Globalt positionerings-system (GPS) (enhed indgår ikke)
    Vi anbefaler at en GPS sluttes til din CobraMarine™ VHF-radio. Ved at have en GPS
    tilsluttet, vil din position hele tiden kunne ses på skærmen, men vigtigst af alt er det,
    at din position vil blive sendt med ved en DSC-nødmeddelelse.
    Installer en GPS-enhed:
    1. En GPS skal placeres på et passende sted, i
    overensstemmelse med producentens anbefalinger.
    2. Sammensæt "NMEA ud minus" med det sorte kabel på
    GPS interface-kablet.
    3. Sammensæt "NMEA ud plus" med det røde kabel på GPS
    interface-kablet.
    NOTE
    Når kablerne sættes sammen, anbefaler vi at binde
    dem sammen og derefter bruge krympeflex eller
    isoleringstape.
    4. Indsæt


  • #3   16. feb 2010 har du et vhf SRC-certifikat som du skal ha for at du må bruge den

  • #4   16. feb 2010 Du skal have fat i ledningsdiagrammet for både VHF og GPS, og så er det ret let.

    Det er rigtigt som Lars skriver, du skal huske at erhverve et VHF SRC bevis hvis ikke du allerede har det. Hvis ikke du er i besiddelse af et certifikat må du ikke tænde radioen da du dermed ikke har skrevet under på tavshedspligten ifm lovgivningen omkring maritim VHF radio.


  • #5   16. feb 2010 Ja, jeg har certifikat, men skal have den udviet til det nye DISTREES knap. Ang. sammenkoblingen ved jeg kun det som jeg har beskrebet for GPS og VHP, så må have fat i dem hvor jeg har købt min VHF.

  • #6   20. feb 2010 Jeg har lavet en installation i den lokal Falck båd. det er en Garmin GPS og en Icom VHF.

    Der er ikke nogen problemer i det, men ved at Garmin er anderledes end profesionelle mærker ifm deres NMEA udgange.

    Mener at kunne huske at sort minus er samtidigt NMEA minus.


  • #7   21. feb 2010 Hej, nu har jeg fået styr på det, tak for hjælpen.

    MVH. Kurt.


Kommentér på:
Sammen kobling af VHP og GPS.

Annonce