{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte efter scooterolie {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke havde noget 2-taktsolie til både, blandede jeg 2 procent scooter 2-taktsolie i min benzin.

Den sejlede uden problemer den første halve time, men derefter da jeg havde holdt 5 minutters pause, kunne jeg ikke starte motoren igen.

Har tjekket tændrør, de var sodet til, men det hjalp dog ikke at skifte dem. hva kan der ellers være galt?

Det er en 8hkpåhængsmotor.

på forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte efter scooterolie
  • #1   20. apr 2010 den burde ikke dø af det, men det er kun i mangel af bedre man bør gøre det... er du sikker på at du har puttet den rigtige mængde i?

    hvis den er sodet til, er det som regel tegn på for fed blanding. dvs for meget benz og for lidt luft.

    brugte du choker da du startede den efter de 5 min pause, det er der nemlig som regel ingen grund til når motoren er varm


  • #2   20. apr 2010 Brugte ikke choker da jeg forsøgte at starte den efter 5 minutter.. kunne ikke starte den hverken med eller uden choker..
    Men med halv choker ku jeg lige få den igang men ku ikke få den op i omdrejninger eller til at holde tomgang i længere tid


  • #3   20. apr 2010 Har lige taget topstykket af og stemplerne og topstykket var også sodet til. cylindrene ser ikke ud til at have taget skade og der er fin gnist.

    Hva kan det ellers være?

    Ved det også er sket for en af mine venners 18hk


  • #4   20. apr 2010 hvis olien har været for tyk kan den have blokeret i dyssen på karburatoren, så du kan da evt lige skille karburatoren ad og rense den... tjek også bensinfilteret

  • #5   21. apr 2010 ja det lyder bare som karburatoren der er stoppet til.

  • #6   21. apr 2010 evt så giv den lige en snaps benzin direkte ned i cylinderen indne du sætter tændrøret i. så start den.. hvis den kun kører kort(på det benzin du har puttet i) er det sikkert karburatoren elller benzinfilter der er stoppet.
    kan du pumpe bolden hård?


  • #7   25. apr 2010 Nej kan ikke pumpe bolden hård

Kommentér på:
Kan ikke starte efter scooterolie

Annonce