{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.755 visninger | Oprettet:

Strøm / Starter {{forumTopicSubject}}

Har sådan en satans 4.3 V6 mercryiser der klikker i relæet når man prøver at starte den.. Jeg har skiftet både starter og relæ men lige lidt hjælper det.. Jeg kan godt kortslutte den på starteren.. Syntes snart jeg har skiftet alle ledninger også.. Nogen der har en ide til hva der kan være galt ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Strøm / Starter
  • #2   26. apr 2018 Er alle poler/forbindelser skruet ordentligt fast og uden ir?

  • #3   26. apr 2018 Ja og ja.. Har ikke prøvet med en direkte plus endnu

  • #4   26. apr 2018 Prøv at måle hvor mange volt der er på dit batteri, og prøv så at måle volt når du prøver at starte. hvis volt falder langt ned så kan det være batteriet det er ved at være træt. Et frisk batteri måler typisk 12,6-12,8 volt ubelastet når det er fuldt opladet. Hvis du lader dit batteri helt op og lader det stå til dagen efter, og du så måler det bør det vise 12,6 volt hvis under 12 volt. Så skal det skiftes.

  • #5   26. apr 2018 12,7V er 100% opladt
    12,2V er 50% opladt
    11,7V eller derunder er afladt


  • #7   27. apr 2018 Jeg forstår din forklaring lidt anderledes. Du skriver du godt kan kortslutte den. Vil den så godt tørne i motoren? Hvis ja, så mangler du power på klemme 50 som er din start-styrestrøm til starteren. Den tynde ledning. Dit relæ kan godt klikke uden det trækker nok til start. Bare en ide.

  • #8   27. apr 2018 Martin det er nemlig rigtigt..

  • #9   27. apr 2018 En prøveledning fra kl. 30 (batteri plus) over til kl. 50 (fra tændingsnøglen). Motor tørner= fejlsøgning bagud mod tændingsnøglen (spændingstab). Motor tørner ikke, ved ik' for du har jo skiftet starter 🤔

  • #10   28. apr 2018 Når jeg sætter plus på klemme 50 så tørner motoren fint med det samme..

  • #11   28. apr 2018 Nu bliver det lidt mere kompliceret for nu skal der måles spændingstab og du skal forstå hvad du måler.
    Godt. Hvis du har Z drev går startsignalet via en sikkerhedskontakt der sidder der inde. Du skal op bag rtændingskontakten. Start ledningen skal findes, måske gul/rød, afmonterer den og give den plus uden om tændingskontakten. Tørner motoren har du en defekt tændingskontakt. Tørner motoren ikke kunne det være kontakten i gearvælgere eller halvbrud på ledningen.
    I sådan en sag her skulle du have ringet til en som mig der kommer ud og fejlsøger inden der skiftes dele. Det havde kostet dig Ca. 600-800 kr. i fejlsøgning og evt. ledningsreparation hvis jeg havde lavet opgaven (uden kørsel fra Vordingborg 😄😄).


  • #12   28. apr 2018 Der er lidt langt fra Vordingborg til Hedensted smiley Den tørner ikke men klikker bare stadig.. Har også trukket nye ledninger nu..

  • #13   28. apr 2018 Voltmeter på konstant plus bag tændingskontakten. Du måler nok 11,8 til 12,4 uden lader tilsluttet. Så aktiverer du tændingsnøglen. Spændende må ikke falde under 10,5 volt. Jeg tror du måler Ca. 6-7 volt. fordi din konstant plus op til tændingsnøglen er defekt/dårlig.
    Jeg kører gerne til Jylland for en opgave, kunden skal bare også betale for kørsel. Derfor er jeg kun i Jylland når det er en større opgave, men kører gerne for en mindre som denne😁
    Nu tager jeg min maske på og arbejder videre med polyester til vores kommende båd-bade-bro så jeg er ikke på telefonen de næste timer.


Kommentér på:
Strøm / Starter

Annonce